بهره برداری از ۸۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در گلستان تا پایان امسال – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری آنلاین، علی‌محمد زنگانه در بازدید از پروژه ۴۸۸ واحدی طرح نهضت ملی مسکن آرامش گرگان اظهار داشت: از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان انتظار تعامل بیشتری داریم.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای گرگان، گنبد کاووس، آزادشهر، علی آباد کتول، مینودشت، کلاله و آق قلا با کمبود زمین مواجه هستیم، افزود: همکاری جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌ها می تواند مشکلات را رفع کند.

استاندار گلستان بیان کرد: سهم هر بانک برای مشارکت در پروژه های نهضت ملی مسکن مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداران موظف به بارگذاری اقدامات صورت گرفته در بافت های فرسوده هستند، افزود: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، گلستان در اجرای نهضت ملی مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد طی ۶ ماهه نخست سال جاری باید جزو پنج استان برتر کشور باشد.

زنگانه گفت: تمامی شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای استان موظفند تخفیف لازم را برای طرح های نهضت ملی مسکن منظور کنند چرا که دولت در جبران این تخفیف‌ها مساعدت های لازم را به آنها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از تعهد ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکنون ۱۲ هزار و ۶۰۰ انعقاد قرارداد صورت گرفته است، افزود: هدف گذاری لازم برای کسب رتبه اول کشور در این حوزه در سال‌جاری انجام شده است.

استاندار گلستان، چشم انداز مسکن استان برای سال جاری را روشن و امید بخش دانست و گفت: تلاش ما بهره برداری از ۲۵۰۰ واحد شهری و ۶ هزار واحد روستایی در قابل نهضت ملی مسکن تا پایان امسال است.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان افزایش قیمت اجاره بها خارج از حدود قیمت های مصوب قابل قبول نیست، گفت: بر اساس دستورالعمل این افزایش برای تهران ۲۵ درصد و برای شهرستان ها تا ۲۰ درصد باشد و نظارت بر اساس الگوی عنوان شده، صورت پذیرد.

زنگانه گفت: ارائه برنامه عملیاتی منسجم برگرفته از دستور العمل ها که در برگیرنده محوریت و حوزه مسئولیت باشد با همت دبیرخانه ضروری است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ استخراج اعداد پایه ای هر منطقه در اجاره بها و خرید و فروش الزامیست و عدول از ارقام استخراج شده به معنای تخلف محسوب می شود.