برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری + دانلود رایگان برنامه PDF

وقتی بدن شما سوخت کافی نداشته باشد( چربی و کربوهیدرات) برای تامین انرژی از پروتئین ها یعنی بافت ماهیچه ها استفاده دانلود رژیم کتوژنیک pdf میکند. پروتئین ها از آمینو اسیدها تشکیل میشن که در واقع میشه گفت مصالح ساخت و ساز بافت های بدن مثل، عشلات، رگ های خونی، مو، پوست و ناخن ها هستن. در حالی که سابقه طولانی مدت رژیم های کتوژنیک در مورد کاهش چربی وجود دارد ، گفته شده است که سرکوب سیگنالینگ انسولین با حذف کربوهیدرات های رژیم غذایی باعث کاهش چربی می شود.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد

برای اینکه از رژیم کتوژنیک فاصله نگیرید، برنامه ی یک هفتهی دیگر را هم برای شما آماده کرده ایم! از طرفی اگر تنقلات زیادی مصرف کنید ممکن است بدون اینکه متوجه شوید، مصرف کربوهیدرات و پروتئین افزایش یابد. اگر این وضعیت ادامه پیدا کرد، از خوراکیهای حاوی فیبر بالا یشتر استفاده کنید. 4) یکی دیگر از مزایای کوچک اما بسیار مهم در رابطه با رژیم غذایی کتوژنیک این است که وقتی در حالت کتوز قرار دارید، به نظر میرسد کتون ها با پروتئین زیاد اشتها را سرکوب میکنند و از طرف دیگر رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا باعث گرسنگی بیشتر میشود.

بیماریهای قلبی: رژیم کتوژنیک خطر عوامل مؤثر بر بیماریهای قلبی را کاهش میدهد. رژیم غذایی کتوژنیک به دلیل کاهش سطح کلسترول بد یا همان HDL برای درمان بیماری های قلبی و فشار خون مناسب است. برای همین است که رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن توصیه میگردد. اگر میخواهید از رژیم کتوژنیک خارج شوید، به شما توصیه میکنیم که از غذاها و مواد غذایی که دارای پروتئین های بدون چربی و دارای چربی سالم هستند، استفاده کنید.

چون شما در واقع بعد از رژیم کتوژنیک میبایست از موفقیت هایی که کسب کرده اید، استفاده کنید. رژیم کتوژنیک معمولاً برای اکثر افراد سالم بیخطر است؛ اما درحالیکه بدن شما کاملا با این رژیم سازگار باشد نیز ممکن است برخی از عوارض جانبی اولیه وجود داشته باشد. رژیم کتوژنیک به درمان چه بیماریهایی کمک میکند؟ در حال حاضر نیز یکی از محبوب ترین و تاثیرگذار ترین رژیم های موجود در دنیا همین کتوژنیک رژیم محسوب می شود که در آن بدن به دلیل افزایش چشمگیر چربی و کاهش میزان کربوهیدرات مصرفی در حالت کتوزیس قرار می گیرد.

آموزش غذای کتوژنیک

هیچ مزیت متابولیکی مخفی در رژیم کتوژنیک وجود ندارد. بیمارانی که تا این مرحله، رژیم را رها کرده بودند آنهایی بودند که یا هیچ تأثیری از آن ندیدند، یا نوع رژیم غذایی برایشان بیشازحد محدودکننده بود، یا دچار بیماری دیگری شدند. به دلیل وجود مقادیر بالای چربی های اشباع شده در رژیم کتوژنیک، بالا رفتن چربی خون یکی دیگر از دغدغه ها به شمار میرود. از آنجا که مقادیر دریافتی کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک به کمتر از 50 گرم در روز میرسد، مسئله کمبود ریزمغذی ها را به دنبال خواهد داشت.

اما برای گرفتن هر رژیم غذایی ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید. 3) یکی دیگر از فواید رژیم کتوژنیک در رابطه با سطح انسولین در خون است. اما بهتر است قبل از اینکه از رژیم کتو پیروی کنید، با مزایا و معایب آن آشنا شوید. چندین مطالعه در مورد این موضوع انجام شده است و گذر از آنها با جزئیات جزئی به ما کمک می کند تا مزایا و مضرات استفاده از این رژیم غذایی را در رابطه با عملکرد برجسته کنیم.

برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری نی نی سایت

وقتی که فردی رژیم کتوژنیک را کنار میگذارد و بیشتر وزن اولیه خودش را دوباره بهدست میآورد، معمولا نسبت وزن و عضلاتش از حالت استاندارد و طبیعی خارج میشود. برخی تحقیقات، رشد سلولهای سرطانی را با فرآیند گلیکولیز مرتبط میدانند که در آن بدن گلوکز را به انرژی تبدیل میکند.از آنجایی که رژیم کتو بدن را به حالت کتوز میبرد (که در آن کبد سلولهای چربی را به انرژی تبدیل میکند)، فرآیند گلیکولیز بهصورت جانبی انجام شده و بدن بهجای گلوکز برای تامین انرژی، چربی میسوزاند. 2) فرض کنید شما پروتئین و کالری مورد نیاز را در روز مصرف میکنید، در وهله اول بدن شما در حالت کتوز، کتون را به گلوکوز برای سوخت و ساز ترجیح میدهد و از آنجا که بدن دارای مقادیر بالایی از چربی است، برای تبدیل گلوکوز به چربی دیگر نیازی به اکسید کردن پروتئین ندارد و بدن شما پروتئین را حفظ میکند. Th is artic le w as g en᠎er ated with t he  he᠎lp ᠎of G᠎SA C᠎onte nt Generator DEMO.

دلیل کاهش وزن سریع و آب کردن چربی های شکم که با پیروی کردن از رژیم کتوژنیک رخ میدهد استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت است. در نهایت این شناخت به شما کمک میکنه تا بتونید راجع به پیروی کردن یا نکردن از رژیم کتوژنیک بهتر تصمیم بگیرید. همچنین افرادی که به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند علاوه بر رژیم میزان زیادی از تمرینات هوازی را انجام میدهند و این موضوع نیز ریزش عضلانی را به دنبال خواهد داشت.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

در حین انجام این فرآیند بدن شما به دلیل افزایش هدر رفت آب ناشی از کتوئیک و آب ناشی از تخلیه منابع گلیکوژن ، موارد زیر را تجربه خواهد کرد، خستگی، مه مغزی و کمبود آب. ۲۰ ماه قبل از شروع تحقیق، ۱۰ نفر از این ورزشکاران از یک رژیم غذایی دارای کربوهیدرات بالا و چربی کم (HCLF) استفاده میکردند که به طور دقیق تر آنها روزانه ۶۰% کربوهیدرات، ۲۵% چربی و ۱۵% پروتئین استفاده میکردند و ۱۰ نفر دیگر نیز از یک رژیم غذایی دارای کربوهیدرات کم و چربی بالا (LCHF) استفاده میکردند که شامل مصرف روزانه ۱۰% کربوهیدرات، ۷۰% چربی و ۲۰% پروتئین میشد.

انواع رژیم کتوژنیک

[catlist name= post_type=”post”]

چیت در رژیم کتوژنیک چیست

از بین تمام رژیم های غذایی موجود ، شاید فقط در زمینه رژیم مدیترانه ای مطالعات علمی زیادی صورت گرفته است. مزایایی مانند تناسب اندام و فعال بودن، جلوگیری از بیماری های قلبی، حساسیت نسبت به انسولین، کاهش استرس، افسردگی، اضطراب و همچنین توقف تکثیر سلول های کنترل نشده. اکنون این بدان معنا نیست که نمی تواند ابزاری موثر باشد ، زیرا بسیاری از مطالعات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک به عنوان یک ابزار از دست دادن چربی بسیار موفقیت آمیز است ، عمدتا با استفاده از راهی برای کنترل آسان کالری دریافتی.

لیست مواد غذایی در رژیم کتوژنیک

چندین زمینه اصلی برای بررسی هرم رژیم کتوژنیک و فواید آن در کاهش وزن ، صرع ، سرطان و اخیرا عملکرد انسان انجام شده است. تحقیقاتی انجام شده که نشان میدهد رعایت رژیم کتوژنیک اصولی علاوه بر کاهش وزن و درمان چاقی، به درمان برخی بیماری ها کمک میکند. با اینکه بیشتر مطالعات بر روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است، ولی رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتا توسط ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار میگیرند.

در یک مطالعه با بررسی چگونگی تاثیر رژیم های کتوژنیک در دویدن با شدت متوسط ، ورزشکاران وزن خود را از جمله توده بدون چربی کاهش دادند ، بدون اینکه تغییری در VO2 max3 خود ایجاد کنند. طبق تحقیق دیگری که بر روی ۲۱ نفر از افراد دیابتی آزمایش شده است، حدود ۷ نفر از این اشخاص بعد از اینکه از رژیم غذایی که خارج شدند، نیاز بود که داروهای خود را متوقف کنند.

با رعایت رژیم کتو سطح انسولین پایین آمده و این به معنای لیپولیز بیشتر و آزاد شدن گلیسرول در مقایسه با رژیم غذایی معمولی است که سطح انسولین بین 80 تا 120 است. علاوه بر این، افزایش کتونها، کاهش قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز در تأثیرگذاری رژیم کتوژنیک نقشی کلیدی دارند. تیامین، فولات،کلسیم،آهن،پتاسیم و منیزیم به طور معمول در رژیم های کم کربوهیدرات ناکافی هستند. انسولین به نوعی مسدود کننده لیپولیز است که از استفاده اسیدهای چرب به عنوان انرژی جلوگیری میکند. بسیاری از افراد بدشان نمیآید این رژیم لاغری را برای کاهش وزن امتحان کنند اما اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند و همین کار را برایشان مشکل میکند.

برخی از افراد با رعایت رژیم غذایی کتو کاهش سطح کلسترول و برخی دیگر افزایش سطح کلسترول را تجربه کرده اند. اگر رژیم کتوژنیک را با ورزش همراه میکنید، مصرف مکمل کراتین میتواند بسیار سودمند باشد. به همین خاطره که توی رژیم کتوژنیک Z217 برای هر روز ورزشهای سبکی ( مثل 5 دقیقه پیاده روی که البته اختیاری هست ) پیشنهاد داده شده. هنگامیکه کتون ها بیش اجتناب کرده اند حد ساخت شوند، می توانند شرایطی را به وجود بیاورند کدام ممکن است مرحله اسیدی خون نیز رو به افزایش برود.

خرید کتاب رژیم کتوژنیک

[arpw limit=”10″]

رژیم غذایی کتوژنیک روزانه

اگر برای مدیریت و کنترل بیماری دیابت انسولین مصرف میکنید، کاهش مصرف کربوهیدراتها در رژیم کتو ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. هنگامی که مقادیر بالایی از کتون تولید میشود سطح PH خون کاهش مییابد و محیطی اسیدی ایجاد میشود. معمولا رژیم کتوژنیک به خودیخود موجب کاهش وزن میشود و نیازی به ایجاد محدودیت در کالری دریافتی نیست. در این وضعیت مغز نیز پروتئین ها را به عنوان انرژی برای ایجاد گلوکز بیشتر بازخوانی میکند. پای مرغ به از بین رفتن جای آکنه نیز کمک خواهد کرد.