برای یادگیری وردپرس چه چیزهایی لازم است؟


این روزها اینترنت و ارتباط از طریق آن، به امری عادی و روزمره برای بیشتر مردم تبدیل شده است. طوری که برای انجام بسیاری از کارها، از خرید وسایل ضروری، آموزش، تماشای فیلم، گفت و گو با دوستان و خانواده و بسیاری امور دیگر، هیچ نیازی به ارتباط حضوری نیست. در این میان، سایت هم به عنوان یک رابط کاربردی جهت تبادل داده‌های مهم صاحب سایت و مخاطب هدفش، شناخته می‌شود.

احتمالاً نام wordpress هم را طی گشت و گذارهایی که در اینترنت داشته‌اید، زیاد شنیده یا دیده‌اید. برای کسانی که  شغلشان نیاز به ارتباط با مخاطب یا مشتری دارد، ممکن است که بخواهند کسب و کارشان را به فضای اینترنت منتقل کنند. در واقع تمایل دارند از طریق سایت، با مخاطبان و مشتریان خود در ارتباط باشند. برای این افراد و همه کسانی که هدفشان طراحی سایت به روش ساده و سریع‌تر است، یادگیری وردپرس می‌تواند بهترین و ساده‌ترین پیشنهاد باشد.

 برای یادگیری وردپرس چه چیزهایی لازم است  برای یادگیری وردپرس چه چیزهایی لازم است

شاید اگر نظر افراد زیادی را در مورد داشتن یک سایت شخصی و منحصر به فرد برای خود بپرسید، گزینه موافق بیشتری دریافت کنید. این در حالی است که علت نداشتن یک سایت را، عدم آگاهی و دانش کافی در زمینه برنامه نویسی و کد نویسی بیان خواهند کرد.

در این بخش قرار است راجع به یادگیری وردپرس اطلاعاتی ارائه کنیم تا بعد از آن، به راحتی صاحب یک وب سایت دلخواه شوید.

طبیعی است که آموزش در هر زمینه‌ای نیاز به ابزار مخصوص به خود دارد. در ادامه تمام نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری جهت یادگیری وردپرس را فهرست می‌کنیم.

حداقل سخت افزار مناسب جهت یادگیری وردپرس

اگر دوست دارید وردپرس را یاد بگیرید و هنوز شروع نکرده‌اید، این احتمال وجود دارد که فکر می‌کنید نیاز به یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ جدید با سخت افزاری قدرتمند دارید. اما جالب است بدانید که اگر واقعاً علاقه مند به یادگیری وردپرس هستید و تنها یک کامپیوتر خانگی معمولی و لپتاپی حتی قدیمی که برای اتصال به اینترنت هیچ مشکلی ندارد، کافی است تا به هدف مورد نظرتان برسید.

پیش نیاز نرم افزاری جهت یادگیری وردپرس

 قالب وودمارت  قالب وودمارت

قبل از اینکه در مورد پیش نیازهای نرم افزاری جهت یادگیری وردپرس مطالبی بیان کنیم، بهتر است بدانید که وردپرس را می‌توانید به دو روش آموزش ببینید و تمرین کنید.

روش اول : لوکال هاست

در این روش، تمام مراحل یادگیری وردپرس از راه اندازی، نصب و استفاده از آن را تنها روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ شخصی خود انجام می‌دهید. بنابراین نیاز به نرم افزارهایی دارد که بتوانید به طور کامل وردپرس را راه اندازی نمایید. برای مثال نرم‌افزارهایی مانند wamp server، xampp server و laragon نمونه‌هایی هستند که برای یادگیری وردپرس به روش لوکال هاست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روش دوم : در بستر اینترنت و تهیه هاست

در این روش ورودپرس را از همان ابتدا در بستر اینترنت و روی یک‌هاست راه اندازی می‌کنید. در این مرحله نیاز به تهیه یک هاست، دامنه و نرم افزار wordpress دارید.

از مهمترین پیش نیازهای نرم افزاری وردپرس می توان به دانلود وردپرس، افزونه و قالب وردپرس اشاره کرد. محبوب ترین افزونه های وردپرس المنتور، ووکامرس، فرم تماس و … هستند. همچنین از بهترین قالب های وردپرس می توان به قالب فلت سام، قالب وودمارت و قالب آوادا اشاره کرد.

حداقل دانش مورد نیاز برای یادگیری وردپرس

از آنجایی که وردپرس را برای طراحی و راه اندازی یک سایت یاد می‌گیرید، ممکن است این طور به نظر برسد که باید تخصص بالایی در کد نویسی داشته باشید. اما جالب است بدانید که وردپرس را با چند ساعت آموزش می‌توانید به راحتی یاد بگیرید. حتی اگر تحصیلات شما هیچ ارتباطی با رشته‌های مربوط به برنامه نویسی و کد نویسی نداشته باشد، باز هم می‌توانید شروع به یادگیری وردپرس نمایید.

هزینه یادگیری وردپرس

 آموزش وردپرس یادگیری وردپرس  آموزش وردپرس یادگیری وردپرس

با توجه به گسترش اینترنت و دسترسی راحت آن برای همه، نیازی به پرداخت هزینه بالا جهت آموزش وردپرس نخواهید داشت. کافی است کمی تلاش کنید و با صرف وقت و تمرکز کافی در منابع معتبر مربوط به وردپرس جست و جو نمایید تا به سطح تسلط کافی در این زمینه برسید. وقتی به صورت جدی تصمیم به یادگیری وردپرس گرفته‌اید، تنها هزینه‌ای که ممکن است نیاز به پرداخت آن داشته باشید، مربوط به تهیه‌هاست و دامنه است. این در صورتی است که بخواهید از روش‌ هاست اقدام به یادگیری وردپرس نمایید.

علاقه و تمرین زیاد برای یادگیری وردپرس

با توجه به همه توضیحاتی که راجع به یادگرفتن وردپرس ارائه شد، تنها درصورتی می‌توانید به موفقیت بالایی دست پیدا کنید که با یک بار تمرین، دست از کار نکشید. برای مسلط و حرفه‌ای شدن، علاوه بر اینکه لازم است علاقه کافی نسبت به این موضوع داشته باشید، تکرار و تمرین زیاد هم می‌تواند، عامل مهم دیگری در رسیدن به هدف باشد.

جمع‌ بندی

به طور خلاصه می‌توان این طور گفت که برای یادگیری وردپرس، ابتدا باید روش یادگیری را مشخص نمایید. در مرحله بعد، همراه با آموزشی که در این زمینه می‌بینید، اقدام به تهیه سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز کنید. در نهایت با توجه به منابعی که خواهید داشت، قدم به قدم برای یادگیری وردپرس پیش روید. یادتان باشد با تمرین و تجربه بسیار زیاد، می‌توانید به یک فرد حرفه‌ای مسلط به وردپرس تبدیل شوید.

wordpress learning





منبع