انواع کالکشن های ساعت سیکو


نگاهی به تاریخچه سیکو

در سال 1893، شخصی به نام کینتارو هاتوری یک کارخانه ساعت‌سازی در سیکوشا ژاپن راه‌اندازی کرد. هاتوری کار خود را با تولید ساعت‌های دیواری و ساعت‌های جیبی آغاز کرد و در آن زمان ساعت‌های جیبی با استقبال خوبی از طرف مردم روبرو شدند. در سال 1913 اولین ساعت مچی ژاپنی توسط هاتوری ساخته شد که لورل نام داشت. لورل نقطه عطفی در صنعت سازی ژاپن به شمار می‌رفت. نهایتاً در سال 1923 این شرکت به‌صورت رسمی با برند سیکو معروف شد و به‌تدریج محبوبیت بیشتری در تمام جهان به دست آورد. هم‌اکنون این برند به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ساعت مچی در جهان به شمار می‌رود و ساعت سیکو در تمام نقاط دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده است.

ساعت هوشمند سیکو | سایت سیکوساعت هوشمند سیکو | سایت سیکو

علت محبوبیت ساعت‌های سیکو

کمپانی سیکو همیشه یک‌قدم از سایر کمپانی‌های ساعت‌سازی جلوتر بوده و از ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی برخوردار است. مواردی مانند کیفیت ساخت بی‌نظیر، طول عمر بالا، بهره‌مندی از برترین تکنولوژی‌های روز دنیا، تنوع مدل‌ها و جذابیت آن‌ها و قیمت مناسب و… باعث شده ساعت‌های سیکو به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین ساعت‌های مچی دنیا به شمار روند و افراد زیادی خرید ساعت سیکو را به هر چیزی در جهان ترجیح دهند. از طرفی دیگر، ساعت سیکو زیرمجموعه‌های زیادی دارد که هرکسی با هر سلیقه‌ای که داشته باشد می‌تواند ساعت موردعلاقه خود را از میان آن‌ها انتخاب کند.

مشخصات بارز ساعت سیکو

برند سیکو همواره با ارائه برترین تکنولوژی‌های روز دنیا در ساعت‌های خود طرفدارانش را شگفت‌زده می‌کند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به تکنولوژی سولار یا همان انرژی خورشیدی، اسپیرینگ درایو، جی‌پی‌اس، کینتیک و… اشاره کرد. از طرفی دیگر، این ساعت‌ها از ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون توانایی مقاومت در آب تا عمق 300 الی 600 متری، توانایی مقابله با نفوذ هوا، مقاومت بالا در برابر ضربه و… برخوردارند. ازنظر ظاهر هم ساعت‌های سیکو حرف اول را می‌زنند و از جذابیت بسیار زیادی برخوردارند. در کنار تمام این موارد، قیمت ساعت سیکو بسیار مقرون‌به‌صرفه و مناسب بوده و همین موضوع به محبوبیت این برند افزوده است.

معرفی خانواده‌های ساعت سیکو

هلدینگ ساعت‌سازی سیکو در سال ۱۸۸۱ توسط کینتارو هاتوری (Kintarō Hattori) در کشور ژاپن، شهر توکیو تاسیس شد. این کمپانی برای اولین بار در جهان، ساعت مچی کوارتز را به بازار عرضه کرد و به نخستین تهدید جدی برای صنعت ساعت‌سازی سوئیس تبدیل شد. این غول ژاپنی برای رقابت با ساعت‌های سوئیسی چندین کالکشن مختلف را ارائه کرد که فروش خیره‌کننده آن‌ها، خبر از موفقیت افسانه‌ای آن می‌دادند. تنوع سیکو در طراحی ساعت‌ها بی‌نظیر است؛ در حدی که در کالکشن‌های آن می‌توانید مدل‌های اسپرت، کلاسیک، مدرن، لاکچری، ورزشی و حتی اداری را پیدا کنید. ساعت‌های با کیفیت و بادوام سیکو در انواع مختلف امروزه در بازار در دسترس هستند و قیمت آن‌ها از ۲۰۰ دلار تا ۵۵۴.۰۰۰ دلار متغیر است.

سیکو پروسپکس Prospex

اگر به دنبال ساعتی اسپرت و مقاوم برای ورزش و فعالیت‌های سخت می‌گردید مدل سیکو پروسپکس بسیار مناسب شما است. این مجموعه به عنوان سری حرفه‌ای محصولات سیکو شناخته می‌شود. سیکو پروسپکس برای غواصان طراحی شده است و تا عمق ۱۰۰۰ متری آب مقاومت دارد. این محصول با ظاهری زیبا و در عین حال بادوام، در شرایط سخت همیشه همراه شما خواهد بود.

سیکو پرسیج Presage

این مجموعه جزء زیباترین و پیچیده‌ترین کالکشن‌های این برند است. ساعت‌های کلاسیک پرسیج از موتورهای پرقدرت مکانیکی برای نشان‌دادن زمان استفاده می‌کند. این مدل با بندهای استیل و چرمی به بازار عرضه می‌شود. طرفداران ساعت‌های کلاسیک و شیک می‌توانند از این کالکشن لذت ببرند و حس اصالت را روی دستان خود تجربه کنند. میانگین قیمت این ساعت‌ها بین ۲۰۰ تا ۳.۰۰۰ دلار است.

سیکو آسترون Astron

سیکو آسترون با ساعت‌‌های کلاسیک و اسپرت مردانه خود یکی از پرطرفدارترین کالکشن‌های این برند است. این مدل اولین ساعت خورشیدی در جهان است و به همین دلیل توجه همه طرفداران خود و به‌ ویژه طبیعت گردان را به خود جلب کرد. قابلیت تنظیم خودکار در این ساعت سبب ذخیره انرژی بیشتری شده است؛ همچنین عمر باتری‌های آن نسبت به ساعت‌های کوارتز بیشتر است. شما به محض قرارگرفتن در زیر نور آفتاب می‌توانید چرخش عقربه‌های ساعت خود را مشاهده کنید. می‌توان گفت سیکو آسترون بی‌شک جزء خاص‌ترین مدل‌های این کمپانی است که هم اصالت خود را حفظ کرده و هم از هوشمندی به‌خصوصی برخوردار است.

سیکو کینگ King

این مدل ترکیبی از سبک‌های کلاسیک، مدرن و رسمی است که با بند‌های استیل و چرمی به بازار عرضه می‌شود. صفحه‌های سیکو کینگ در رنگ‌بندی‌های گوناگون سبز، سرمه‌ای، کرم، سفید، قرمز و… ارائه می شود که زیبایی دوچندانی به ظاهر ساعت بخشیده است. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این کالکشن این است که از اعداد برای نمایش ساعت استفاده نشده و این موضوع نشان‌گر ظاهر هرچه رسمی تر این مدل‌ها است. خانم‌ها و آقایانی که به ساعت‌های ساده و اداری علاقه دارند سیکو کینگ بهترین پیشنهاد برای آن‌هاست.

ساعت سیکو ۵ اسپرت Seiko 5 Sport

ساعت‌های سیکو ۵، ابتدا با طراحی کلاسیک به بازار عرضه شدند اما امروزه طرح‌های اسپرت هم به آن افزوده شده‌اند. از مشخصه های اصلی این مدل که از نام آن نیز پیدا است، ۵ ویژگی معروف مجموعه سیکو ۵ است:

۱) حرکت خودکار ساعت

۲) تقویم نمایشگر روی صفحه

۳) ضد آب

۴) دارای تاج

۵) قاب و بند بادوام

اکثر ساعت‌ها همه این خصوصیات را یک‌جا ندارند و این از مزیت‌های این کالکشن است. در حال حاضر محصولات این مجموعه با قیمت‌های مناسب اقتصادی برای مشتریان عرضه می‌شود.

سیکو کوتورا Coutura

این کالکشن در مدل‌های مختلف اسپرت برای خانم‌ها و آقایان طراحی شده است. پرطرفدارترین مدل‌ سیکو کوتورا دارای بند استیل، تقویم و ۳ نمایشگر در صفحه است. طراحی این مجموعه سیکو بسیار جسورانه و با نو‌آوری‌های جدید بوده است. علاوه‌بر ظاهری جدید نسبت به تمامی کالکشن‌های قبلی این برند، از لحاظ فنی نیز در این مدل از قابلیت شارژ خورشیدی و دریافت امواج ماهواره‌ای استفاده شده که در جای خود بسیار متفاوت و جذاب است.

سیکو الماس Seiko Diamonds

همان‌طور که از نام این کالکشن مشخص است، ویژگی اصلی این مجموعه وجود الماس یا نگین در طراحی‌های آن است. این ساعت‌ها با بند‌های استیل برای آقایان و خانم‌ها طراحی شده است. وجود نگین یا الماس در بزل این محصولات، جذابیت وصف‌ناپذیری به دستان شما می‌دهد. اگر طرفدار ساعت‌هایی آمیخته از سبک اسپرت و مجلسی هستید پیشنهاد ما به شما انتخاب این کالکشن است.

گرند سیکو Grand Seiko

این مجموعه نخستین‌بار با هدف به چالش‌کشیدن ساعت‌های سوئیسی تولید شد و در این امر نیز بسیار موفق بود. گرند سیکو یکی از کالکشن‌های  لاکچری و لوکس این برند شناخته می‌شود. ساعت‌های این مدل دارای ۲۵ جواهر، سیم پیچ دستی و کالیبر ۳۱۸۰ بوده و تولید آن به تنها ۳۶.۰۰۰ عدد محدود شده است. این مجموعه با داشتن قابلیت زمان‌سنجی خودکار و کوارتز از دقت بی‌نظیری برخوردار است. معروف‌ترین مدل این کالکشن SBGA011 Grand Seiko Snowflake”بوده که حرکت 9R Spring Drive را در خود جای داده است.





منبع