اجرای سه طرح مهارت آموزی در سال جاری


معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تداوم اجرای سه طرح مهارت افزایی در سال جاری خبر داد و گفت: برنامه توسعه آموزش کارکنان بنگاه‌های اقتصادی (تاک) امسال در دستور کار قرار دارد.

مهرداد عظیمی در گفت‌وگو با مخبران، درباره طرح‌های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال در بخش طرح‌های توسعه مهارت آموزی یکی از طرح‌هایی که با کاهش نرخ بیکاری ارتباط دارد طرح توانمندسازی نوجوانان و جوانان است و در این راستا برنامه مهارت‌افزایی دانش آموزان را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در طرح مهارت آموزی دانش آموزان ۱۵۰ هزار نفر، در طرح مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت عنوان نخلستان ۱۷ هزار نفر و در طرح مهارت افزایی دانشجویان تحت عنوان آموزش هیبریدی، ۵۰ هزار نفر دوره آموزش مهارتی را می‌گذرانند.

او ادامه داد: امسال برنامه توسعه آموزش کارکنان بنگاه‌های اقتصادی (تاک)‌ به اجرا در می‌آید که در بخش آموزش و سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای، ۱۲۴۰ نفر هیات مدیره، ۱۶۰ هزار نفر از کارکنان شرکتها و سازمانهای تابعه و ۱۰۷ هزار نفر از سایر بنگاه‌های اقتصادی این دوره های را می‌گذرانند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد ۲۱۰ درصدی درآمدهای اختصاصی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: درآمدهای اختصاصی سازمان در دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ حدود ۸۵ درصد و در مقایسه با مدت مشابه دولت دوازدهم ۲۱۰ رشد داشته است.

عظیمی از بازآموزی مربیان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های سال جدید خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۳ بیش از ۶۰۰۰ مربی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای دوره‌های بازآموزی را می‌گذرانند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در پایان رتبه‌بندی مربیان بخش دولتی، آموزش مربیان آموزشگاه‌های آزاد، برگزاری دوره‌های آموزشی توسعه کارآفرینی و کسب و کار، صدور و تمدید مجوز مراکز کارآموزی در جوار کارگاهی و بین کارگاهی،اجرای مرحله اول پیاده‌سازی پلتفرم مهارت‌آموزی، ارتقاء و به‌روزرسانی مرکز داده و زیرساخت و بهینه‌سازی و ارتقاء سطح بلوغ امنیت اطلاعات را از دیگر اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال ۱۴۰۳ برشمرد.

انتهای پیام



منبع