7 راه درمان باکتری های روده


میکروب های بی شماری وارد روده انسان می شوند و نقش مهمی در هضم و جذب بدن ایفا می کنند. آنها پاسخهای ایمنی و پاسخهای مایع را تنظیم و تنظیم می کنند. میکروبیوتای روده حاوی باکتری های خوب و بد است. روده های باکتریایی در روده محافظت می کند ، از افزایش وزن ناخواسته جلوگیری می کند ، التهاب را کاهش می دهد و سلامت را ارتقا می بخشد.

در اینجا هفت روش برای سازگاری با باکتری ها آورده شده است

1) نگران نباش ، شاد باش

بیماری قلبی میکروبیوتا می تواند استرس را تشخیص دهد. هنگام استرس ، مغز شما مواد شیمیایی دیگری را در جریان خون شما ترشح می کند که ممکن است پاسخ باکتری ها را تحت تأثیر قرار دهد. افسردگی بر سیستم گوارشی و مواد مغذی جذب شده در روده تأثیر می گذارد.

2) وحدت متفاوت

گروه های مختلف غذایی منبع انواع مختلف بزرگ و کوچک هستند. تنوع زیستی با چندین گونه میکروبیوم در ارتباط است و میکروارگانیسم ها سالم تر هستند. بنابراین غذاهای متنوع بخورید. در حال حاضر ، این بدان معنا نیست که افراد غذاهای ناسالم / ناسالم را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

3) سبزیجات خود را بخورید!

غذاهای غنی از میوه و سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند. این علامت نه تنها باعث رشد باکتری های سالم می شود بلکه از رشد باکتری های عامل بیماری نیز جلوگیری می کند. افزودن سبزیجات برگ دار بسیار مهم است زیرا آنها سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کنند.

4) قرص درست نکنید

اگرچه آنتی بیوتیک ها برای مبارزه با عفونت ها ساخته شده اند ، اما باکتری های روده را نیز تحت تأثیر قرار می دهند. ما پس از درمان آنتی بیوتیکی تنوع کمتری در میکروبیوم مشاهده می کنیم. بنابراین سعی کنید از آنتی بیوتیک ها اجتناب کنید مگر اینکه پزشک آنها را تجویز کند.

5) از زندگیت لذت ببر!

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد پختن گیاهان و ادویه جات برای هضم و برای سیستم ایمنی مفید است. عطرهای پیچیده ای که طعم غذای هندی را دارند می توانند به هضم غذا کمک کنند.

6) هنگامی که در ترشی ، غذاهای قرمز را انتخاب کنید

سوزاندن غذا و نوشیدنی چیزی از گذشته است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تومورهای غذایی میکروبیوتای روده را تغییر می دهند. غذای گرم نه تنها طعم خوبی دارد ، بلکه دارای مزایای متعددی برای سلامتی است. این برد-برد است. از ماست ، دوغ ، idli ، دوسا ، ترشی ، کیمچی ، تمپه و سایر خوراکی های مخمر لذت ببرید.

7) آنتی بیوتیک ها و پروبیوتیک ها

به زبان ساده ، آنتی بیوتیک ها غذای باکتری های خوب در روده هستند و پروبیوتیک ها از باکتری های خوبی تشکیل شده اند که به حفظ سلامت و حرکت بدن شما کمک می کند. غذاهای فوم دار نمونه هایی از پروبیوتیک ها هستند. چند نمونه از پری بیوتیک ها عبارتند از موز ، پیاز ، سیر ، جو دوسر ، جو و غیره. به
نقش میکروبیوم در سلامتی و بیماری به شما کمک می کند تا بینش علمی را در مورد مفاهیم کلیدی در آیورودا ارائه دهید ، بنابراین پاکسازی موقت پانکاکارما و ترمیم سموم را برای سلامت روده نشان می دهد.



دیدگاهتان را بنویسید