13 راه برای از بین بردن چربی شکم بدون ورزش

آیا می خواهید بدون ورزش چربی های شکم را از بین ببرید؟ کاملا امکان پذیر است. چیزی که لازم است داشتن نگرش صحیح و توانایی انجام کارهای لازم برای رسیدن به هدف است. در ابتدای سال 2018 تصمیم بگیرید که چند پوند در 3 ماه اول سال کم کنید و مصمم باشید برای رسیدن به آن هدف تلاش کنید.

از بین بردن چربی شکم بدون ورزش بسیار ممکن است، اما آسان نیست. با این حال، این کاری است که باید انجام دهید، از بین بردن چربی شکم نه تنها به شما کمک می کند احساس خوبی داشته باشید و جذاب به نظر برسید، بلکه به شما کمک می کند از بیماری هایی مانند بیماری قلبی، دیابت نوع و انواع خاصی از سرطان جلوگیری کنید.

بسیاری از ما در محل کار آنقدر مشغول هستیم که نمی توانیم زمانی برای ورزش داشته باشیم. اگر برنامه‌تان وقت آزاد برای ورزش کردن برایتان باقی نمی‌گذارد، نگران نباشید، فقط مطمئن شوید که دستورالعمل‌های زیر را دنبال می‌کنید تا تا حد امکان چربی‌های شکمی را از بین ببرید.

در زیر ما لیستی از روش هایی را برای کاهش چربی شکم بدون ورزش گردآوری کرده ایم.

13 روش برتر برای از بین بردن چربی شکم بدون ورزش:

1. مصرف شکر را کاهش دهید

شکر شما را چاق می کند. اگر می خواهید چربی های شکم خود را از بین ببرید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که از مصرف شکر اجتناب کنید. به جای خوردن شکر، به جای مصرف قندهای موجود در غذاهای فرآوری شده، آن را با پروتئین، سبزیجات و غلات کامل جایگزین کنید.

قبل از خوردن چای یا قهوه، پودر دارچین را اضافه کنید، این به کاهش چربی شکم با تثبیت سطح قند خون کمک می کند. همچنین شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد.

2. مقدار زیادی آب بنوشید

توصیه می شود حداقل به 8 لیوان آب در روز نیاز داشته باشید. بسیاری از ما هر روز آن مقدار را دریافت نمی کنیم. اگر آب زیاد بنوشید می توانید چربی شکم را از بین ببرید. با نوشیدن دو فنجان آب قبل از هر وعده غذایی شروع کنید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، تنها در 12 هفته حدود 7 کیلوگرم وزن کم خواهید کرد.

دو قوطی نوشابه 270 کالری به شما می دهد. شما می توانید با جایگزین کردن نوشیدنی های شیرین خود با آب، کالری اضافی خود را ذخیره کنید. علاوه بر این، آب به شما کمک می کند هیدراته بمانید.

3. خواب کافی داشته باشید

طبق یک مطالعه، افرادی که 6 ساعت یا کمتر در روز می خوابند، 2 کیلوگرم بیشتر از افرادی که 8 ساعت می خوابند، اضافه وزن پیدا می کنند. اگر خواب سبکی دارید، 27 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به چاقی هستید.

کمبود خواب اشتها را تحریک می کند و شما را مجبور به خوردن می کند. وقتی خوب می‌خوابید، هورمون‌های گرسنگی شما به نام گرلین و لپتین عادی می‌شوند.

4. استرس را کاهش دهید

استرس منجر به افزایش وزن می شود. سطوح بالای استرس منجر به سطوح بالای کورتیزول می شود. این کورتیزول است که سطح گلوکز، متابولیسم چربی و کربوهیدرات را تنظیم می کند. اگر سطح کورتیزول شما مدام افزایش یابد، منجر به افزایش چربی شکم شما خواهد شد. اگر می خواهید چربی شکم را کاهش دهید، سطح استرس خود را کنترل کنید.

5. مصرف ویتامین C خود را افزایش دهید

اگر متوجه شدید که استرس زیادی دارید، می توانید با افزایش مصرف ویتامین C خود با آن مبارزه کنید. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C به تولید کارنیتین کمک می کند – ترکیبی که با تبدیل چربی به انرژی به روش خاصی عمل می کند. یک راه عالی برای دریافت ویتامین C به بدن، مصرف مکمل های ویتامین C است.

6. پروتئین بیشتری بخورید

پروتئین یک ماده مغذی ضروری برای کاهش وزن کلی است. وقتی پروتئین کافی داشته باشید، متابولیسم شما افزایش می یابد. این همه چیز نیست، همچنین منجر به کاهش هوس می شود و به افزایش احساس سیری کمک می کند. مطالعه ای در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که می توانید با افزایش مصرف پروتئین از 15 درصد به 30 درصد، احساس گرسنگی را کاهش دهید.

7. به طور منظم وعده های کوچک بخورید

قبل از اینکه غذا بخورید صبر نکنید تا گرسنه شوید. درعوض، در فواصل زمانی در وعده های کوچک غذا بخورید. واقعیت این است که اگر قبل از غذا خوردن صبر کنید تا گرسنه شوید، به احتمال زیاد در حال پرخوری هستید.

همچنین در هنگام گرسنگی به احتمال زیاد تنقلات ناسالم مصرف می کنید. شما می توانید با خوردن بخش های کوچک از یک رژیم غذایی متعادل بین فواصل زمانی در طول روز از این امر جلوگیری کنید.

8. چربی های غیر اشباع بخورید

باور کنید یا نه، خوردن چربی های غیر اشباع می تواند به کاهش وزن کمک کند. اگر عاشق آووکادو و زیتون هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید آنها حاوی مقدار زیادی چربی غیراشباع هستند که اگر می خواهید وزن کم کنید باید بیشتر مصرف کنید.

طبق یک مطالعه جدید، خوردن چربی های غیر اشباع می تواند به شما کمک کند انرژی بیشتری بسوزانید.

9. مقدار زیادی فیبر بخورید

اگر می خواهید چربی شکم خود را از بین ببرید، مصرف فیبر ضروری است. آنها به شما کمک می کنند سطح قند خون خود را متعادل کرده و از مقاومت به انسولین جلوگیری کنید. فیبر جذب کربوهیدرات ها و قندها را کند می کند و احتمال ذخیره چربی یا حتی ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

باز هم، فیبر به شما کمک می کند از یبوست جلوگیری کنید و غذا را به سرعت پاک کنید.

10. از جویدن آدامس خودداری کنید

اکثر مردم آدامس جویدن را بخشی از مد خود می دانند. باید سعی کنید تا حد امکان از این عادت اجتناب کنید زیرا باعث ایجاد هوای گازدار در هنگام بلع می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، منجر به نفخ می شود. اگر می خواهید نفس خود را تازه نگه دارید، به جای آن از نعناع تنفسی استفاده کنید.

11. کربوهیدرات های سالم بخورید

می دانید چگونه گفته شد که کربوهیدرات ها شما را چاق می کنند. با این حال، همه کربوهیدرات ها بد نیستند. برخی از کربوهیدرات ها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای بدن مفید هستند. شما می توانید با انتخاب کربوهیدرات های خود از فیبر غلات، برنج قهوه ای، بلغور گندم، کوسکوس و حتی نان تیره، چربی شکم را از بین ببرید. بیشتر این کربوهیدرات ها مملو از فیبر هستند که به شما کمک می کند احساس سیری کنید.

12. روزانه 3 وعده لبنیات بخورید

اگر می خواهید به سرعت چربی شکم را از بین ببرید، روزانه 3 وعده لبنیات مانند دوغ، ماست، شیر و پنیر بخورید. خوردن این غذاها به بهبود هضم، تقویت ایمنی و حتی کاهش وزن اضافی کمک می کند. همچنین شناخته شده اند که باعث می شوند احساس سیری کنید، به این معنی که مجبور نیستید برای مدت طولانی غذا بخورید.

13. کمی پیاده روی کنید

اگر زندگی پرمشغله‌ای ندارید که شامل اتوبوس سواری، بالا رفتن از پله‌ها یا فعالیت بدنی باشد، بهتر است هر روز کمی پیاده‌روی کنید.

پیاده روی فی نفسه یک تمرین نیست. علاوه بر این، توصیه می شود برای سلامتی کلی خود فعالیت های بدنی انجام دهید. اگر شروع به پیاده روی مداوم کنید، می توانید هفته ای یک پوند وزن کم کنید و در مدت پنج ماه تا 20 پوند وزن کم کنید.

رژیم لاغری سریع