10 فایده رژیم کتوژنیک: نکات تغذیه تلفنی


رژیم کتوژنیک – 10 فایده رژیم کتوژنیک

رژیم های کم کربوهیدرات سالهاست که مورد بحث و جدل هستند. برخی از مردم می گویند که این غذاها کلسترول را افزایش می دهند و چربی بالای آنها می تواند منجر به بیماری قلبی شود. با این حال ، اکثر مطالعات علمی نشان داده اند که غذاهای غنی از کربوهیدرات بسیار ارزشمند هستند و برای سلامتی مفید هستند.

رژیم های کم کربوهیدرات نه تنها به شما در افزایش وزن کمک می کند ، بلکه پیشرفت چشمگیری در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی از جمله کلسترول دارد.

این مقاله 10 فایده کربوهیدرات ها و مواد مغذی کتوژنیک را برای سلامتی ارائه می دهد.

  1. رژیم های کم کربوهیدرات اشتهای شما را کاهش می دهد

گرسنگی یکی از بدترین عوارض جانبی رژیم غذایی است. این یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث می شود بسیاری از افراد احساس درماندگی کنند و در نهایت از غذاهای دشوار دست بکشند. با این حال ، رژیم کم کربوهیدرات به طور خودکار اشتها را کاهش می دهد. طبق مطالعات در حال انجام ، افراد با کاهش کربوهیدرات ها و خوردن پروتئین و چربی بیشتر کالری کمتری می سوزانند.

  1. رژیم های کم کربوهیدرات می تواند در ابتدا منجر به افزایش وزن شود

قطع کربوهیدرات ها یکی از ساده ترین و م effectiveثرترین روش ها برای کاهش وزن است. مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند ، کمتر از افرادی که رژیم کم کالری و کم چربی دارند ، وزن کم می کنند.

این به این دلیل است که رژیم های کم کربوهیدرات به بدن شما کمک می کند آب اضافی را دفع کند. سطح انسولین را کاهش می دهد و می تواند منجر به افزایش سریع وزن در یکی دو هفته اول شود.

هنگام مقایسه کربوهیدرات ها با رژیم های کم چرب ، افرادی که مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کنند ، گاهی 2-3 برابر وزن خود را کاهش می دهند. می تواند بدون گرسنگی رخ دهد.

بر اساس مطالعه ای که بر روی بزرگسالان چاق انجام شد ، رژیم غذایی کم کربوهیدرات در مقایسه با رژیم معمولی تا شش ماه کاهش وزن موثر است.

  1. بیشتر چربی هایی که از دست می دهید از معده شما تامین می شود

چربی در قسمت های مختلف بدن متفاوت است. تعیین کنید که ذخایر چربی بر سلامت و خطر بیماری شما تأثیر می گذارد. دو نوع اصلی ذخیره چربی بدن وجود دارد: اولین مورد چربی اضافی یا چربی زیر جلدی است و نوع دیگری که بیشتر افراد چاق دارند.

چربی احشایی مسئول حفاظت از اندام های مختلف بدن است. سطوح بالای چربی احشایی می تواند باعث التهاب و مقاومت به انسولین شود که بر عملکرد متابولیک بدن تأثیر می گذارد. رژیم های کم کربوهیدرات در کاهش این چربی خطرناک شکم بسیار مثر است. در حقیقت ، به نظر می رسد اکثر رژیم های کم چرب از رژیم غذایی کم کربوهیدرات از معده ناشی می شوند. با گذشت زمان ، این امر به طور قابل توجهی خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

  1. تری گلیسیرید را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد

تری گلیسیریدها مولکول های چربی در جریان خون شما هستند. این تأیید می کند که سطح بالای تری گلیسیرید ناشتا یک عامل خطر بسیار خطرناک برای بیماری های قلبی عروقی است. یکی از دلایل اصلی افزایش تری گلیسیرید برای افرادی که کم تحرک هستند ، مصرف کربوهیدرات ها ، به ویژه به شکل فروکتوز ساده است.

هنگامی که مصرف کربوهیدرات ها را متوقف می کنند ، افراد می توانند متوجه کاهش قابل توجه سطح تری گلیسیرید خون شوند. از طرف دیگر رژیم های کم چرب اغلب باعث افزایش تری گلیسیرید می شوند.

  1. ارتقا دهید HDL (کلسترول خوب)

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) به عنوان “کلسترول خوب” شناخته می شود. هرچه میزان HDL بالاتر باشد ، خطر بیماریهای قلبی عروقی در مقایسه با LDL ، که کلسترول بد است ، کمتر است. یکی از بهترین راه ها برای افزایش سطح HDL ، رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات است.

بنابراین ، تعجب آور نیست که افزایش قابل توجه سطح HDL در رژیم غذایی کم کربوهیدرات سالم ممکن است منجر به کاهش متوسط ​​رژیم های کم چرب شود.

  1. سطح قند خون و انسولین را کاهش می دهد

میلیون ها نفر در سراسر جهان در برابر دیابت و انسولین مصون هستند و رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک به ویژه مفید هستند. مطالعات علمی نشان داده است که قطع کربوهیدرات ها می تواند قند خون و مقاومت به انسولین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

برخی از افراد مبتلا به دیابت ممکن است پس از رژیم کم کربوهیدرات مصرف خود را تا 50 درصد کاهش دهند. بر اساس مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد ، 95 درصد از افراد شش ماه بعد مصرف داروهای ضد فشار خون را متوقف کردند.

اگر مبتلا به دیابت هستید و از داروهای قند خون بالا استفاده می کنید ، حتماً قبل از تغییر مصرف کربوهیدرات با پزشک خود مشورت کنید.

  1. ممکن است فشار خون را کاهش دهد

فشار خون بالا می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی ، بیماری های قلبی و سکته مغزی شود. این یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها از جمله سکته مغزی و آسیب کلیه است. رژیم های کم کربوهیدرات یک روش م toثر برای کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به این بیماری ها و طولانی شدن عمر شما است.

  1. به طور موثر از سندرم متابولیک جلوگیری می کند

سندرم متابولیک یک بیماری مرتبط با خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت است. در واقع سندرم متابولیک یکی از علائم زیر است.

  • چاقی شکمی
  • فشار خون بالا
  • سطح بالای قند خون ناشتا
  • تری گلیسیرید بالا
  • HDL پایین (کلسترول خوب)

رژیم های کم کربوهیدرات در درمان هر پنج این بیماری ها بسیار مثر است. تحت چنین رژیم غذایی ، سندرم متابولیک تقریباً از بین رفته است.

  1. اوضاع را بهبود بخشد LDL کلسترول بد

افرادی که LDL بالایی دارند بیشتر دچار حمله قلبی می شوند. آنچه اهمیت دارد اندازه ذرات LDL است. ذرات کوچکتر خطر بیماری قلبی را افزایش می دهند. ذرات بزرگتر خطر کمتری دارند. رژیم های کم کربوهیدرات باعث کاهش کل تعداد ذرات LDL در جریان خون و افزایش اندازه ذرات LDL می شود. کاهش مصرف کربوهیدرات نیز می تواند وضعیت LDL را بهبود بخشد.

  1. درمان بسیاری از اختلالات مغزی

از آنجا که مغز شما به گلوکز نیاز دارد ، برخی از این اجزا فقط می توانند آن نوع قند را بسوزانند. به همین دلیل ، اگر کربوهیدرات نمی خورید ، کبد شما از پروتئین گلوکز تولید می کند. در عین حال ، بیشتر مغز شما می تواند هنگام گرسنگی یا هنگام خوردن کربوهیدرات ، کتون های بسیار پایینی بسوزاند.

رژیم کتوژنیک برای دهه ها برای درمان صرع در کودکانی که به دارو پاسخ نمی دهند ، مورد استفاده قرار گرفته است. در بسیاری از موارد ، این رژیم غذایی می تواند صرع را در کودکان درمان کند. در یک مطالعه علمی ، بیش از نیمی از کودکانی که رژیم کتوژنیک داشتند تب خود را بیش از 50 reduced و 16 did کاهش ندادند.

رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در حال حاضر برای سایر اختلالات مغزی از جمله آلزایمر و پارکینسون در نظر گرفته شده است.

در پایان

علم تغذیه در مورد فواید بی نظیر کربوهیدرات ها و غذاهای کتوژنیک برای سلامتی چیزی ندارد. این غذاها می توانند کلسترول شما را کاهش دهند ، این نه تنها فشار خون و قند خون را افزایش می دهد ، بلکه اشتها را نیز کاهش می دهد. این روند کاهش وزن را بهبود می بخشد و تری گلیسیرید شما را کاهش می دهد. اگر به دنبال بهبود سلامت خود هستید ، یکی از این غذاهای ارزشمند می تواند به شما کمک کند.

مترجم سید حمیدرضا ناجی

منبع:

healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید