10 عادت نادرست برای انجام »زندگی سالم


اشتراک گذاری اهمیت دارد!

عادت ها ما را انسان می کنند. این می تواند به ما در کاهش وزن کمک کند یا ما را لاغر کند ، اما عادات بد می تواند در تلاش شما برای کاهش وزن یا سالم ماندن اختلال ایجاد کند.

آنها همچنین به کاهش وزن به دلیل عدم ورزش کمک می کنند که باعث پرخوری آنها می شود. جای تعجب نیست که چاقی یک مشکل جدی در فرهنگ مدرن آمریکایی است.

مشکل اکثر مردم این است که عادت های بد خود را پنهان می کنند. برخی افراد این کار را با تلاش برای مطابقت با زیباترین لباس انجام می دهند. برخی از راه خود می گذرند تا مطمئن شوند که خانه آنها تا حد ممکن تمیز و قابل نمایش است. با وجود این ، داشتن یک شخص هنوز از دسترس افراد معمولی خارج است.

حتی اگر برنامه کاهش وزن ندارید ، راه هایی برای شروع سفر باریک شما وجود دارد. شما فقط باید با کمک هایی که نسبت به دیگران انجام می دهید تمایز بیشتری قائل شوید.

بسیاری از عادات سالم وجود دارد که می توانید داشته باشید. آن وقت است که باید آماده انجام کاری برای خودتان باشید. بنابراین این توصیه را رعایت کنید و خوب غذا بخورید.

در این مقاله ، من قصد دارم ده عادت بد را که نباید انجام دهید با شما در میان بگذارم.

همچنین بخوانید: 24 نکته انگیزشی برای شیوه زندگی سالم

عادت های بد برای اجتناب

عادات ناسالم سلامت شما را مختل می کند. مطالعات نشان می دهد که از هر چهار نفر یک نفر عادت یا عادتی دارد که مناسب نیست. در دنیای امروز ، برای همه ما معمول است که فوراً عمل کنیم.

ما اغلب قبل از احساس گرسنگی غذا می خوریم ، اغلب می نشینیم و در مورد کارهایی که انجام می دهیم مدیتیشن می کنیم و اکثر ما مدتی از بهبود زندگی خود دست می کشیم. همه این عادات می توانند سلامت شما را به خطر بیندازند.

1. نوشیدن مشروبات الکلی

اعم از الکل یا نوشابه ، نباید آن را دائما مصرف کنید. این واقعا یک عادت بد است.

لازم نیست کار کنید. اگر نمی توانید نوشیدن را کنار بگذارید ، چیزی بیابید که جایگزین آنها شود.

باز هم نمی گویم هرگز الکل نخورید. اما در صورت نیاز ، باید مصرف خود را به یک نوشیدنی در روز محدود کنید. و به خصوص قبل از خواب. شما می خواهید به طرز فکری وارد شوید که الکل بر شما تأثیر نمی گذارد.

2. فست فودهای بیشتری بخورید

مطالعات نشان داده است که اکثر آمریکایی ها یک بار در روز سریع غذا می خورند. در حالی که فست فود می تواند آسان باشد ، شما را سیر نمی کند و باعث می شود در خوردن غذاها دقت کمتری داشته باشید.

در نتیجه ، شما می توانید کالری بیشتری از نیاز خود بخورید ، که باعث چاقی می شود.

خوردن غذاهای خیلی سریع یکی از ده شرط بد برای ترک است. ممکن است ایده خوبی به نظر برسد ، اما شما به غذا فکر نمی کنید. پاسخ ساده این است که به جای شکلات یک عدد سیب بخورید.

خوردن فست فود همچنین خطر ابتلا به دیابت ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

3. نوشابه

ممکن است قبلاً پاپ خود را نوشیده باشید. اکنون زمان توقف است. راههای سالم زیادی وجود دارد. سعی کنید آب میوه را با یک تکه لیمو بنوشید. یا به جای نوشیدنی های شیرین چای گیاهی بنوشید.

نوشیدن نوشیدنی های شیرین می تواند برای شما مضر باشد زیرا حاوی کالری است که وزن را افزایش می دهد و مشکلات سلامتی ایجاد می کند.

می توانید نوشیدنی های شیرین را با آب یا آب میوه تغییر دهید. آب برای شما بهتر از نوشابه است زیرا مواد مغذی بهتری دارد. ورزش روزانه می تواند به شما کمک کند تا تمام چربی های خود را در طول زمان بسوزانید.

4. تماشای تلویزیون

من می دانم که این می تواند از نظر عادات نامناسب متناقض تلقی شود. اما بگذارید در اینجا صادق باشیم. همه ما در تلویزیون لذت می بریم. با این حال ، اگر در حال تماشای تلویزیون هستید ، حتماً وقت خود را محدود کنید.

در طول این سالها ، بیشتر و بیشتر مردم گفته اند که از تماشای تلویزیون بیمار و خسته شده اند. مردم به دلیل تمام برنامه های شبانه از سردرد ، خستگی و سایر بیماری ها شکایت دارند.

همچنین افرادی هستند که به دلیل تماشای مداوم تلویزیون ، خواب شبانه ندارند. واقعیت این است که تماشای تلویزیون در صورت تماشای مکرر تلویزیون می تواند برای سلامتی فرد مفید باشد.

5. غذای ناخواسته بیشتر بخورید

عادت بد دیگری که بر سلامتی شما تأثیر می گذارد رژیم غذایی مملو از غذاهای ناسالم است. بسیاری از مردم این تصور اشتباه را دارند که برای سالم ماندن به تغذیه سالم نیاز دارند. این درست نیست زیرا غذاهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما در لذت بردن از زندگی کمک کند.

به جای خوردن غذاهای حاوی بستنی ، شکلات و سایر غذاهای ناسالم ، باید بر روی غذاهایی که برای شما مفید هستند تمرکز کنید. با این عادت ، انرژی بیشتری خواهید داشت و زندگی بسیار شادتری خواهید داشت.

6. عدم نوشیدن آب کافی

عدم نوشیدن آب کافی یک عادت بد است. می تواند باعث کم آبی کامل شود. این از دست دادن مایعات به دلیل کاهش مصرف آب است که باعث می شود سموم بیش از نیاز بدن از بدن خارج شوند. در نتیجه کم آبی بدن به دلیل کم آبی بدن رخ می دهد.

عدم نوشیدن آب کافی یک مشکل عمده بهداشتی است که باید فوراً برطرف شود. آنها نه تنها می توانند باعث بیماری هایی مانند بیماری قلبی شوند ، بلکه می توانند به سرطان و سایر بیماری ها نیز کمک کنند.

یکی دیگر از علائم رایج کم آبی بدن بوی بد دهان است. افراد مبتلا به این بیماری ممکن است بخواهند آب بنوشند و بلافاصله دندان های خود را مسواک بزنند. نشان داده شده است که مخلوط کردن آن با جوش شیرین و پراکسید هیدروژن خطر خشکی دهان را کاهش می دهد.

شما همچنین ممکن است نوشیدن آب بیشتر را برای کاهش میزان الکل در دهان خود در نظر بگیرید تا بتوانید باکتری های موجود در دهان خود را تمیز کنید. نوشیدن مقدار زیادی آب یک راه آسان برای از بین بردن بوی بد و تنفس سریع است.

7. غذا خوردن خیلی دیر هنگام شب

شما باید از خطرات آگاه باشید و غذاهای ناسالم را در شب بخورید. اگرچه معمول است که افراد قبل از خواب کمی خسته می شوند و کمی مشروب می نوشند ، اما خوردن صبحانه و خوردن یک وعده غذایی بزرگ در عصر نه تنها بی فایده نیست بلکه می تواند به مرور زمان خطرناک باشد.

بهتر است سعی کنید زود بخوابید تا بدن شما فرصتی برای بهبودی پیدا کند ، به خصوص اگر شما بنشینید و غذاهای سریع بخورید ، ورزش نکنید و در تمام طول روز با لباس خواب بنشینید.

یکی از مشکلات تلاش برای تغذیه سالم در شب این است که اکثر مردم دیر غذا می خورند زیرا مشغله زیادی دارند و نمی توانند بلند شوند و از برنامه روزانه خود استراحت کنند. بسیاری از مردم شب ها غذا می خورند زیرا به خانواده های بیشتری احتیاج دارند ، برای رسیدن به موقع کار ، برای پایان کار یا برای رفتن به یک مهمانی.

یکی از دلایل اصلی غذا خوردن افراد در شب این است که اشتهای زیادی برای قند دارند. بدن ما در حال حاضر نیازی به قند ندارد و نتیجه آن اشتیاق به خوردن بیشتر در پایان روز است.

8. ورزش ناکافی

اکثر مردم این امر را بدیهی می دانند که اگر غذا بخورند و بدن خود را حفظ کنند ، همه چیزهایی که باعث سلامتی می شوند وجود دارد. اما علیرغم سلامتی خوب ، بسیاری از افراد مسن به دلیل نداشتن ورزش کافی ، سالم ماندن برایشان مشکل است.

بزرگسالان می خواهند عمر طولانی تر و سالم تری داشته باشند و همچنین می خواهند تعدادی از مشکلات سلامتی را داشته باشند. اولین قدم این است که مطمئن شوید آنها با قدرت تمرین می کنند و اهداف دارند.

شما باید حداقل یک ساعت در هفته ورزش کنید و تا آنجا که می توانید در یک جلسه به باشگاه بروید. با انجام این کار ، متوجه تغییر ضربان قلب و میزان متابولیسم می شوید.

9. زندگی در خانه

اگر شما مانند اکثر والدین هستید ، گذراندن وقت بیرون از خانه با فرزندان خود یک امر ضروری است. بسیاری از مادران می گویند احساس گناه می کنند زیرا نمی توانند وقت خود را با فرزندان خود بگذرانند. آنها ممکن است متوجه نشوند که گذراندن وقت با کودکان اغلب منجر به سلامت ضعیف می شود.

زندگی در خانه با کودکان می تواند بسیار مضرتر از مفید باشد. کودکانی که تمام روز را بدون معاشرت با والدین خود در خانه می مانند ، بیشتر به عادت های بدی مانند عدم بازیگوش ، مشکلات در مدرسه ، بهداشت نامناسب و مشکلات با همسالان خود مبتلا می شوند.

گذراندن وقت بیرون از خانه با کودکان یکی از بهترین راه ها برای کمک به رشد و نمو فرزند شما است و می تواند به ایجاد عزت نفس کمک کند.

کمبود نور خورشید نه تنها برای سلامتی مضر است ، بلکه فشار خون را افزایش داده و خواب شما را کاهش می دهد.

10. سدیم زیاد مصرف کنید

خوردن زیاد نمک یک عادت ناسالم است و می تواند منجر به فشار خون بالا ، بیماری قلبی ، سکته مغزی و حتی نارسایی کلیه شود. فشار خون بالا در حال حاضر عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است.

چندین راه برای جلوگیری از این بیماری خطرناک وجود دارد. خوردن رژیم غذایی کم نمک و مواد مغذی بالا اولین راه برای کاهش فشار خون است.

راه دوم برای جلوگیری از توسعه بیماری های مزمن و پیامدهای آن ، به ویژه نارسایی کلیه ، داشتن بدن سالم است. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود.

پتاسیم به طور عمده در میوه ها و سبزیجات یافت می شود. این یک راه عالی برای جلوگیری از کمبود سدیم یا افزایش مصرف پتاسیم بدون دخالت در سایر اهداف است. میوه و سبزیجات تازه بخورید و پتاسیم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، مانند سیب زمینی ، پرتقال و موز.

کلمات پایانی من

درست غذا خوردن به این معنا نیست که خود را مجبور به خوردن غذاهای ناسالم کنید. من در مورد آنچه می خورید تصمیمات خوبی می گیرم و از عادت های بد اجتناب می کنم. و اگرچه این ممکن است یک چیز کوچک به نظر برسد ، اما تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

اگر می خواهید تناسب اندام داشته باشید ، باید عادت های بد را ترک کنید.

یکی از بهترین عاداتی که می توانید داشته باشید ورزش منظم است. انواع مختلفی از تمرینات وجود دارد که می توانید به شما کمک کند طول عمر بیشتری داشته باشید. اگر این کار را هر روز ادامه دهید ، سالم تر شده و از زندگی خود لذت خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید