10 حقیقت و افسانه ای که متابولیسم را تقویت می کند


وقتی در مورد متابولیسم صحبت می کنیم ، اغلب احساس نارضایتی می کنیم. “اجازه دهید دوستم سیب زمینی سرخ کرده و پیتزا را بخورد تا سوخت و ساز بدنم را برآورده کند. وزن اضافه نکنید. واقعیت این است که همه ما انواع متابولیسم متفاوتی داریم. تقریباً همه در محدوده “معمولی” قرار می گیرند.

متابولیسم چیست؟

متابولیسم به عنوان مجموعه ای از واکنش های شیمیایی که باعث سوزاندن کالری می شوند ، تعریف شده است. این واکنش های شیمیایی با میزان متابولیک در حالت استراحت (RMR) اندازه گیری می شود. اثرات حرارتی فعالیت بدنی (TEPA) و اثرات حرارتی تغذیه

میزان متابولیک استراحت

اینجا خبرهای خوبی هست. بیشتر کالری هایی که می سوزانید نیازی به تلاش اضافی ندارند. حدود 60 تا 75 درصد کالری شما از عملکرد طبیعی بدن تامین می شود. شبیه دستگاهی است که هرگز خاموش نمی شود. بدن شما همیشه در حال کار است. چه در یک ماراتن شرکت کنید یا نه. آيا شما خواب هستيد، همیشه به سوخت احتیاج دارد. اندام هایی که بیشتر این کارهای اضافی را انجام می دهند ، قلب ، ریه ها و قلب هستند. مغز ریه ها کبد و کلیه ها که حدود 80 درصد از کل کالری روزانه را تشکیل می دهند.

برخی افراد RMR بالاتری دارند. کودکان نسبت به بزرگسالان به کالری بیشتری نیاز دارند ، به ویژه در حالت استراحت. به طور متوسط ​​، کودک زیر شش سال در هر پوند دو برابر کالری می سوزاند. در سنین 6 تا 18 سال ، RMR شما حدود 25 drops کاهش می یابد و هر دهه RMR شما 2 to تا 3 another دیگر کاهش می یابد. از آنجایی که ما با افزایش سن تمایل به کم تحرکی داریم ، باعث از دست دادن توده عضلانی می شود که باعث سوزاندن کالری می شود.

اثر حرارتی فعالیت بدنی

کلمه “حرارتی” به گرما اشاره دارد. در این مورد ، ما در مورد حرارتی که هنگام حرکت خارج می شود صحبت می کنیم. این می تواند به معنای استعفا باشد ؛ اما همچنین می تواند به معنی پیاده روی به سمت ماشین یا آشپزی باشد. بسته به فعالیت شما ، TEPA حدود 15 تا 30 درصد از کل کالری روزانه شما را تشکیل می دهد. لرزش و سوزن سوزن شدن این مبلغ را نشان می دهد.

اثر حرارتی تغذیه

حدود 10 درصد از کالری روزانه شما به TEF اختصاص می یابد. TEF به هضم غذایی که می خورید کمک می کند. ذخیره سازی؛ نشان دهنده تمام انرژی انتقال و جذب است.

احتمالاً با او به دنیا آمده است

یک حقیقت در این ایده وجود دارد که برخی از افراد فرایندهای بیولوژیکی سریع تری نسبت به دیگران دارند. برخی از ما در قرعه کشی ژنتیکی برنده شده ایم و وزن خود را تحت کنترل نگه داشته ایم. متأسفانه ، اگر اضافه وزن دارید ، ممکن است لازم باشد رژیم سختی را رعایت کنید تا پرخوری نکنید. دلایل آن مشخص نیست ، اما تغییرات هورمونی در طول کاهش وزن را می توان مقصر دانست. در این موارد ، ممکن است به کاهش اشتها کمک کند.

واقعیت و تخیل

کلمه “متابولیسم” به طور گسترده در دستگاه گوارش استفاده می شود. گاهی اوقات این توصیه مفید است ، اما در زمان های دیگر می تواند گمراه کننده باشد. آیا باید غذای جدیدی را امتحان کنید؟ ورزش جدید؟ پروتئین بیشتر؟ ما اینجا هستیم تا به شما در شناسایی عامل بیولوژیکی خیالی کمک کنیم. اطلاعات معتبر بهداشتی را از متخصصان بهداشت در مورد نقش متابولیسم در حفظ وزن و حفظ تعادل متابولیک سالم بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید