رژیم کتوژنیک چیست؟

به طور مثال کسانی که دوران نقاهت بیماری را پشت سر گذاشتهاند نباید از این رژیم استفاده دانلود رژیم کتوژنیک pdf کنند. به عنوان مثال خودروی دوگانه سوزی را تصور کنید که در یک جای بی نام و نشان سوخت گاز آن به پایان میرسد، حال شما میتوانید از سوخت بنزینی که ذخیره دارید، استفاده کنید. کتون های اضافی تولید شده در بدن ذخیره نمی شوند بلکه از طریق ادرار دفع می شوند. شما با خوردن غذاهایی که چربی سالم دارد مانند گوشت پرچرب یا چربیهای حیوانی به همراه پروتئین انرژی بدن را به سمت مصرف کتونها برده و از این طریق وزن را کاهش میدهید. This conte nt has been created by G SA Co ntent Genera to​r DEMO!

در مورد کتوژنیک

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم میوهها عامل اصلی رسیدن ویتامینها به بدن هستند و ما منبع بزرگی از ویتامینها در بدن را از طریق میوه به دست میآوریم. در طول روزه کامل یا گرسنگی، بدن هیچ منبع انرژی ندارد. این بدان معنی است که به هیچ وجه نان، غلات، شیرینیهای طبیعی و مصنوعی، میوهها، شیر و ماست و سبزیجات نباید مصرف شوند. همچنین سبزیجات نیز سرشار از فیبر هستند و برای دستگاه گوارش بسیار مفید واقع میشوند به همین دلیل استفاده نکردن از سبزیجات ممکن است عملکرد دستگاه گوارش را به تعویق بیاندازد.

همه چیز راجع به رژیم کتوژنیک

[arpw limit=”10″]

با این حال این رژیم عدم مصرف میوهها و سبزیجات را در خود دارد. 2. آیا عضله خود را از دست خواهم داد؟ 1. آیا رژیم کتوژنیک بیشتر جنبه درمانی دارد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که آیا رژیم کتوژینک مفید است یا مضر و چه تاثیری بر روی بدن دارد. در ادامه لیست نوشیدنی های غیر مجاز در رژیم کتوژنیک آمده است. برای لاغری سریع تر رژیم کتوژنیک قوی تره یا خام گیاه خواری؟

همه چیز درباره کتوژنیک

به همین دلیل نگه داشتن این رژیم بسیار سخت است و ارادهای قوی میخواهد. برای مثال، ماست میتواند شما را برای مدت طولانیتری سیر نگه دارد و پروبیوتیکهای مفیدی برای روده شما فراهم کند. اگر روشهای لاغری را امتحان کرده باشید حتما علاوه بر ورزش به شما رژیمهای غذایی مختلفی را پیشنهاد کردهاند و یا اینکه خود به دنبال آنها بودهاید. به این ترتیب، ما تنها میتوانیم به چند مطالعه موردی منتشر شده در مجلات پزشکی، همراه با تجربیات افرادی که آن را امتحان کردهاند، تکیه کنیم. در ۱۲ سال گذشته بیش از ۲۰ مطالعه نشان دادهاند که رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات در کاهش وزن مؤثرند و برای سلامتی فواید بسیاری دارند.

در یک مطالعه خاص شرکت کنندگانی که به آنها دستور داده شد رژیم کتو کم کربوهیدرات را رعایت کنند، به اندازه کسانی که از رژیم غذایی کم چرب پیروی میکردند گرسنه نشدند. تیم پزشکی او به سرپرستی دکتر “الیور زولمن” متخصص پزشکی بازساختی ۲۹ ساله پیشرفتهای جانسون را اندازه گیری کرده و با انجام انواع معاینات روند بهبود بدن اش را دنبال میکند. وزن خود را اندازه بگیرید و وزن خود را هر 3 تا 4 هفته کنترل کنید. به همین دلیل گفتیم که این رژیم برای افرادی مفید است که استپ وزنی داشتهاند و میخواهند در زمان کم وزن خود را دوباره پایین آورند و به اصطلاح به بدن خود شوک دهند.

زیرا عدم مصرف کربوهیدرات و قند در آن وجود دارد که باعث میشود قند خون در بیشتر افراد پایین آید. پروتئین بیش از حد می تواند به پایین آمدن سطح کتوز منجر شود.

برای کاهش وزن روش های مختلفی وجود داره که یکی از اونها استفاده از رژیم پروتئین 7 روزه هست. غذاهای مغذی، خوشمزه و پر کاربرد زیادی برای گنجانده شدن در این رژیم وجود دارد. رژیم لاغری کتوژنیک رژيمی با میزان کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا است که شباهت های زیادی با رژیم اتکینز و و رژیم کم کربوهیدرات دارد.

لیست غذاهای کتوژنیک

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

رژیم کتوژنیک لیست غذا

وقتی گلوکز کربوهیدراتی در دسترس نباشد، بدن شما به جای آن چربی می سوزاند. ممکن است دراوایل استفاده از این رژیم درست به خواب نروید اما با این حال، هنگامی که بدن شما به کتو عادت کرد، راحتتر به خواب میروید، عمیقتر میخوابید و با سرحالی از خواب بیدار میشوید. همچنین استفاده زیاد از این رژیم به قلب و عروق آسیب میزند و فعالیت این سیستم در بدن را نیز مختل میکند. زیرا باعث اختلال در فعالیت رودهها میشود و عمل دفع را بسیار سخت میکند.

صرع بیماری است که به دلیل فعالیت بیش از حد مغز باعث ایجاد تشنج میشود. این رژیم همانطور که در متن گفتیم بیشتر برای کسانی استفاده میشود که صرع دارند و یا اینکه بیماریهای دیگری دارند که این رژیم در کنار داروهای آنها بهتر عمل میکند. علاوه بر اینکه این رژیم برای افراد مختلف متفاوت عمل میکند اما شامل فوایدی است که میتواند به سلامت بدن در بعضی از اوقات کمک کند. اگر ورزشکاری به این بیماریها مبتلاست میتواند به راحتی از این رژیم زیر نظر پزشک استفاده کند تا درکنار کم کردن وزن به سلامت بدن خود نیز کمک کند.

کتوژنیک در ماه رمضان

کتو برای درمان و جلوگیری کدام بیماریها مؤثر است؟ ممکنه بپرسید از کجا معلوم که این غذا برای رژیم کتو مناسب باشه؟ برای اکثر افراد، رژیم کتو نیازمند ایجاد تغییرات بزرگ در نحوه غذا خوردن است. در رژیم کتوژِنیک بدن برای تامین انرژی از چربی ها به جای گلوکز برای تامین انرژی استفاده میکند که به این فرایند کتوزیس می گویند. بنابراین، توده عضلانی بدون چربی را برای سوخت تجزیه میکند. برخلاف روزه کامل، رژیم کتو به حفظ توده عضلانی بدون چربی کمک میکند.به همین دلیل در بدنسازی بانوان بسیار محبوب است.

برنامه غذایی کتوژنیک

وقتی این رژیم را دنبال می کنید، اتفاقات جالبی مثل افزایش سرعت متابولیسم و سوخت و ساز بدن، گرسنگی کمتر، افزایش توده عضلانی و کاهش خطر فشارخون و بیماری قلبی دیده می شود. افراد مبتلا به سندرم متابولیک در معرض خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سایر اختلالات جدی مرتبط با مقاومت به انسولین هستند. نبود منبع ویتامین و مواد معدنی در این رژیم باعث افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه، بیماری های کبدی و کمبود ریزمغذیها میشود که این مورد از این رژیم ممکن است شدیدا به بدن آسیب بزند.

بدن همچنین از کتونها به عنوان منبع انرژی جایگزین برای مغز استفاده میکنند. درواقع افراد منبع بزرگ غذایی

را حذف میکنند و به جای آن از منبع کوچکتری استفاده میکنند. سپس کتون به منبع اصلی سوخت برای بدن تبدیل میشوند. این امر روش بدن برای واکنش به رژیم کم کربوهیدرات و مرحله اولیه استفاده از کتون ها به عنوان منبع انرژی به جای گلوکز است. کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی برای بدن ما هستند. با رژیم کتو، کتونها منبع جایگزینی از انرژی هستند.

کتونها انرژی قلب، کلیهها و سایر ماهیچهها را تامین میکنند. کسانی که در طولانی مدت از این رژیم استفاده میکنند آسیب زیادی را به بدن خود وارد میکنند و ممکن است بعد از این رژیم به بیماریهای جبران ناپذیری مبتلا شوند. این مضرات معمولا اثرات جبران ناپذیری روی بدن دارد و به همین دلیل این رژیم باید با صلاح دید پزشک استفاده شود. در زیر تعدادی از این مضرات را نام میبریم.

[catlist name= post_type=”post”]

برنامه رژیمی کتوژنیک

همچنین ممکن است بعضی از افراد با این رژیم بیشتر اضافه وزن پیدا کنند. زیرا فرد از انجام رژیم خسته میشود و پس از رها کردن آن وزن بیشتری از قبل پیدا میکند. پس توصیه میشود که این رژیم را حتما تحت نظر پزشک و در مدت کم استفاده کنید تا به بدن خود آسیب وارد نکنید. شماره 3: مواد مغذی خود را فراموش نکنید ویتامین و مواد معدنی کافی دریافت کنید تا از عوارض جانبی منفی مانند سردرد، از دست دادن انرژی یا سرگیجه جلوگیری کنید. به علاوه این رژیم با عوارض خاصی به ویژه در اوایل شروع آن همراه است.

عوارض رژیم کتوژنیک نی نی سایت

این عوارض با نام آنفولانزای کتو (Keto Flu) شناخته میشود. این حالت آنفولانزای کتو نامیده میشود و غیر معمول نیست که با سردرد، حالت تهوع و سایر شرایط ناخوشایند همراه باشد. متاسفانه مدارک و اطلاعات درباره ادامه طولانی مدت رژیم کتوژنیک کم است و برای توصیه این رژیم به تحقیقات بیشتری نیاز است. کودکانی که ضایعهٔ فوکال مغزی دارند (یعنی یک نقطهٔ خاص در مغزشان شروعکننده تشنج است) و نامزد انجام جراحی هستند با احتمال بیشتری پس از جراحی و آغاز این رژیم، بهبود کامل (عاری از تشنج) خواهند یافت.

اگر میخواهید بدون افزودن به تعداد کربوهیدرات های روزانه تان طعم بیشتری به غذایتان بدهید، به سراغ سسهای دارای سرکه یا شیشه ادویه بروید. اگر شما عادت کرده اید تا پروتئین دریافتی روزانه خود را به ازای وزن بدنتان ( به جای حجم توده های عضلات ) محاسبه کنید ، ممکن است تحمل رژیمی با میزان پروتئین کمتر از نصف این مقدار برایتان اندکی دشوار باشد. چربی های اشباع شده، چربی های غیر اشباع و انواع خاصی از چربی های دارای حلقه های اشباع نشده (PUFAs)، به ویژه اسیدهای چرب امگا ۳٫ بهتر است همه انواع چربی ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید، مخصوصا چربی های اشباع شده در مقایسه با PUFAs. Data h᠎as ​been gen᠎erat ed  by G​SA  C on᠎tent Gen᠎erator Dem᠎over sion!