کتاب جدید از فرمول دومینو به عنوان جایگزینی برای رژیم غذایی حمایت می کند

کری کسل، متخصص تغذیه و مربی معتبر زندگی، در کتاب جدید خود با عنوان «رژیم غذایی دومینو: چگونه از درون به بیرون درمان کنیم» دیدگاه جدیدی در مورد کاهش وزن به خوانندگان ارائه می دهد. او از دیدگاهی آگاهانه تر در مورد کاهش وزن و سلامت کلی حمایت می کند که کمتر بر کالری و رژیم غذایی تمرکز می کند و بیشتر بر روی تصویر بزرگتر خود درمانی در سطوح مختلف تمرکز می کند. به جای تسلیم شدن در برابر تأثیرات رژیم یویو که در آن چند پوند وزن کم می‌کنید، سپس دوباره آن را اضافه می‌کنید و دوباره تلاش می‌کنید، کاسل توصیه می‌کند از فرمول رژیم دومینو خود استفاده کنید، که به شما کمک می‌کند بخش‌های مختلف زندگی خود را تنظیم کنید. وقتی به همه این مناطق رسیدگی شود، مانند یک اثر دومینو در کنار هم قرار می گیرند.

همانطور که کاری توضیح می‌دهد، دلیل اینکه رژیم گرفتن اغلب جواب نمی‌دهد این است که وقتی وزن را رها می‌کنیم، ناخودآگاه سعی می‌کند آن را جبران کند، که منجر به فلات اجتناب‌ناپذیر و موفقیت کم رژیم غذایی یویو می‌شود. با این حال، اگر یویو را با دومینو عوض کنیم، به مراتب موفق تر خواهیم بود. ما درمان را از درون به بیرون شروع خواهیم کرد، شرایط و تشخیص‌ها را حل می‌کنیم تا از سلامتی بهتر لذت ببریم. همانطور که Karie به ما یادآوری می کند، ما می توانیم خود را در یک سطح سلولی بهینه تنها در 120 روز تجدید کنیم. فرمول رژیم دومینو به شما این امکان را می دهد که بیماری های خود را رها کنید تا یک زندگی جدیدتر و سالم تر ایجاد کنید.

رژیم دومینو به شش بخش تقسیم می‌شود که هر کدام روی دومینو یا ناحیه خاصی است که نیاز به تنظیم دارد تا بتوانیم وزن مناسب بدن خود را به دست آوریم و آن را حفظ کنیم و سالم بمانیم. این دومینوها شامل افکار، احساسات و هورمون های ما می شود. کاری ما را در کاوش در هر شش دومینو راهنمایی می‌کند و نتیجه نهایی این است که اگر آنها را به درستی تنظیم کنیم، آزادی به دست می‌آوریم – نه تنها از پوندهای اضافی رهایی می‌یابیم، بلکه رهایی از بسیاری از بیماری‌هایی که سایر بخش‌های زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

رژیم دومینو بسیار بیشتر از یک کتاب در مورد رژیم است. در واقع، پوسیدگی دندان نشانگر سریع مشکل اکثر رژیم‌های غذایی است. به عنوان یک متخصص تغذیه، او می‌داند که معقول‌تر است که به جای استفاده از یک رویکرد کالری ثابت، طیفی از کالری دریافتی را بر اساس روزهای فعال و غیرفعال پیشنهاد کند. به هر حال، همانطور که او اشاره می کند، ما در دنیایی سفت و سخت زندگی نمی کنیم. همچنین، باید آنچه را که ترازو حمام به ما می‌گوید، دوباره تفسیر کنیم. به طور کلی، همانطور که کاری اشاره می کند، رژیم غذایی محدود برای درمان واقعی معکوس است و “زمان آن رسیده که تفکر رژیمی را کنار بگذاریم و تفکر شفابخش را شروع کنیم.”

یک مسیر مهم برای شفا یافتن این است که چرا غذا می خوریم. اگر به دلیل گرسنگی غذا نخوریم، به احتمال زیاد از نظر احساسی غذا می خوریم. ما باید شکست ها، گناه، هرج و مرج و احساسات گیر کرده ای را که الگوهای غذا خوردن عاطفی ما را شکل می دهند، بررسی کنیم. ما همچنین باید احساس خود را نسبت به بدن خود تغییر دهیم. مطالعات نشان می دهد که 80 درصد از زنان و تقریباً همین تعداد مردان از بدن خود ناراضی هستند. کاری از ما می‌خواهد که با تغییر افکار خود، نحوه ارتباط خود را با بدن خود تغییر دهیم. او جملات تاکیدی مثبتی را در سراسر کتاب ارائه می‌کند که می‌توانیم از آن‌ها برای قدردانی از تمام کارهایی که بدنمان برای ما انجام می‌دهند استفاده کنیم، در حالی که ذهن را به جایی که همه چیز از آنجا شروع می‌شود، تراز کنیم.

برخی از راه‌هایی که ما می‌توانیم به کاهش وزن برسیم که کاری نشان می‌دهد واقعاً من را شگفت‌زده کرد. یک مثال بحث او در مورد اهمیت تنفس است. او می‌گوید: «با ترکیبی از تنفس عمیق (برای دریافت اکسیژن بیشتر و خروج CO2) و خواب مناسب، کاهش وزن به معنای واقعی کلمه در رویاهای شما اتفاق می‌افتد.» او همچنین توصیه می‌کند نگاهی به نحوه و مکان غذا خوردنمان بیندازید. بسیاری از ما در حین تماشای اخبار غذا می خوریم، که معمولاً یک خبر بد در مقابل «جویدن خوب» است. این یک محیط غذایی پر استرس ایجاد می کند و استرس به افزایش وزن کمک می کند. با گام‌های عملی که شما را در کتاب با مثال‌هایی مانند قدرت مکث قبل از غذا راهنمایی می‌کند، «استراحت می‌کنید و هضم می‌شوید» و دوباره از خوردن لذت خواهید برد.

ما همچنین باید دلایل روانشناختی پشت انتخاب رژیم غذایی خود را در نظر بگیریم. ما در جامعه‌ای با فراوانی زندگی می‌کنیم، اما یکی دو نسل پیش اینطور نبود. پدربزرگ و مادربزرگ ما رکود بزرگ و جیره بندی غذا را در طول جنگ جهانی دوم تجربه کردند. آنها همیشه به اندازه کافی برای خوردن نداشتند و این باعث می شد که به راحتی تسلیم استراتژی های بازاریابی شوند که به آنها یاد می داد دو در برابر یکی بخرند، اساساً احتکار مواد غذایی، و این رفتار را به ما منتقل می کردند. ما باید خود را با دوران مدرن تطبیق دهیم و این باور را کنار بگذاریم که باید همه چیز را در بشقاب خود بخوریم یا وقتی مواد غذایی در فروش هستند ذخیره کنیم زیرا ممکن است بعداً به اندازه کافی نباشد. شاید نکته مورد علاقه من در کل کتاب این باشد که کاری گفت که باید از تظاهر به اینکه هر وعده غذایی “شام آخر” است دست برداریم. زمان رهایی از کمبود و در آغوش کشیدن فراوانی بدون احساس گناه فرا رسیده است!

موضوع دیگری که هرگز به آن فکر نکرده ام، تأثیر یائسگی و «مانوپوز» بر عادات غذایی ما است. کاری پیشنهاد می کند که خودمان را دوباره آموزش دهیم تا این زمان را نه به عنوان یک بحران میانسالی بلکه به عنوان یک بیداری میانسالی ببینیم. او می‌گوید که بیداری در میانسالی غیرطبیعی است، بنابراین باید این زمان را جشن بگیریم و صرفاً از طریق آن غذا نخوریم.

عوامل دیگری که بر وزن ما تأثیر می گذارد کینه توزی است. همانطور که کاری می‌گوید، “بخشش مانند سبزیجات است – چه بخواهید چه نخواهید، برای شما خوب است.” همچنین، ممکن است از وزنی که می‌خواهیم بترسیم – به طور خلاصه، از موفقیت می‌ترسیم. ما سناریوهای ترسناکی ایجاد می‌کنیم، مانند اینکه فکر می‌کنیم اگر به یک برنامه بهداشتی متعهد شویم، دیگر هرگز به تفریح ​​نخواهیم پرداخت، و اگر وزن کم کنیم، باید یکسری پولی را که نداریم برای لباس‌های جدید خرج کنیم. کاری روشن می کند که ما هنوز هم می توانیم خوش بگذرانیم. ما فقط به کمی اعتدال نیاز داریم: «این همه یا هیچ نیست. این در مورد کریسمس نیست. این در مورد کریسمس است که یک ماه، کمپینگ یک فصل و جمعه یک عمر است.

اینها تنها چند نکته برجسته از رژیم دومینو هستند. کاری به سبکی ساده، صادقانه و خنده دار می نویسد که به شدت سرشار از بینش است، به علاوه بازتاب ها، جملات تاکیدی، و نقل قول های عالی که به شما انگیزه می دهد تا تغییرات لازم را برای تجربه لذت کامل از سالم شدن روحی و جسمی ایجاد کنید. امیدوارم این کتاب را بخوانید و دومینوهای خود را ردیف کنید تا به نتایجی که دوست دارید برسید.