کاهش وزن بعد از یائسگی

حتی دلیل بیشتری برای زنان مسن (و احتمالاً مردان نیز) نه تنها برای کاهش وزن. اما پوند را کاهش دهید یک مطالعه جالب روی زنان یائسه نشان می‌دهد که وقتی بعد از کاهش وزن پس از یائسگی دوباره وزن خود را به دست می‌آورند، به همان اندازه که از دست داده‌اند، بافت لاغر را دوباره به دست نمی‌آورند، بنابراین نتیجه نهایی چربی بیشتر است، حتی اگر دوباره به وزن اولیه خود برگردند.

به گفته نویسندگان مطالعه، زمانی که وزن کم می کنید، بافت و چربی بدون چربی را از دست می دهید. تحقیقات نشان داده است که بافت لاغر حدود یک چهارم کاهش وزن را تشکیل می دهد. از دست دادن توده عضلانی و استخوان بدون چربی مخصوصاً برای افراد مسن دردسرساز است و پزشکان باید در هنگام مشاوره با بیماران مسن خود این موضوع را در نظر بگیرند.

برای این تحقیق، تیم ترکیب بدن تقریباً 80 زن یائسه (50 تا 70 ساله) را که نه قبل و نه مدت کوتاهی پس از تکمیل یک رژیم غذایی 5 ماهه فعال بودند، بررسی کردند. این تیم شش و 12 ماه پس از کاهش وزن آزمودنی ها را وزن کردند و ترکیب بدنی را برای افرادی که حداقل 4.5 پوند به دست آوردند بررسی کردند.

به طور کلی، آزمودنی ها حدود 12 درصد از وزن بدن خود را در رژیم غذایی از دست دادند، اما در پیگیری 6 ماهه تقریباً دو سوم آنها مقداری وزن دوباره به دست آوردند. تا سال پیگیری، تقریباً سه چهارم از آزمودنی‌ها دوباره وزن پیدا کردند، از جمله 11 نفر که حتی بیشتر از وزنی که از دست داده بودند اضافه وزن پیدا کردند. در آن مرحله، 84 درصد از کسانی که وزن خود را دوباره به دست آوردند، بالاتر از معیار 4.5 پوندی وزن اضافه کردند.

آزمودنی ها در یک رژیم غذایی با کالری محدود دو برابر بیشتر از چربی توده عضلانی خود را از دست داده بودند، اما پس از بهبودی، بدن آنها بیش از چهار برابر عضله چربی داشت. مطالعات قبلی افزایش وزن/افزایش وزن که در افراد جوان‌تر انجام شده بود، نشان داد که آنها به طور کلی چربی و توده عضلانی بدون چربی را به نسبت چیزی که از دست داده‌اند، افزایش می‌دهند.

البته، از آنجایی که در این مطالعه گروه کنترلی از زنان هم سن و سال که وزن کم نکردند و سپس وزن دوباره به دست آوردند، نداشت، هیچ کس نمی تواند مطمئن باشد که تغییر ترکیب از توده عضلانی به چربی فقط یک امر طبیعی نیست. فرآیند برای سن آنها این سوالی است که در آینده باید بررسی شود.

در مورد همین موضوع، مقاله ای در سال 2009 تغییرات ترکیب بدن مردان و زنان 70 تا 79 ساله را مورد بحث قرار داد و آنهایی را که حداقل 3 درصد از وزن بدن خود را از دست داده بودند و سپس آن را دوباره به دست آوردند با افرادی که در همان حالت باقی مانده بودند مقایسه کرد. آنها دریافتند که دوچرخه سواری با وزنه می تواند به کاهش کلی توده عضلانی بدون چربی در مردان بالغ کمک کند. در اینجا نیز تحقیقات بیشتر ضروری بود.

کارشناسان هنوز برای درک تغییرات طبیعی در ترکیب بدن در طول زمان تلاش می کنند. امروزه زمانی که بسیاری از ما سنگین وزن هستیم و افراد چاق بیشتر از همیشه زنده می مانند، این امر به ویژه مهم است. هیچ دستورالعمل خوبی وجود ندارد که پزشکان هنگام درمان افراد مسن چاق از آن پیروی کنند. کارشناسانی وجود دارند که معتقدند بهتر است آنها را به همان شکلی که هستند رها کنید – برخی کاملاً مخالف کاهش وزن افراد مسن هستند.

در حالی که شما باید تصمیم خود را در مورد کاهش وزن پس از یائسگی بگیرید، نه تنها این خطر بسیار واقعی وجود دارد که دوباره آن را به دست آورید، بلکه کاهش وزن در سال های بالاتر نیز می تواند برای ترکیب عضله به چربی بدن شما مضر باشد. حمایت از کاهش وزن در افراد مسن این دانش است که وقتی بیماران چاق مسن وزن کم می‌کنند، آرتروز آنها بهبود می‌یابد – آنها می‌توانند راحت‌تر حرکت کنند و از پله‌ها بالا بروند و این بهبود کیفیت زندگی بسیار ارزشمند است. فقط شما می توانید بهترین انتخاب را برای خود و شرایط خود داشته باشید.