چگونه چاق شویم؟ (5 نکته ساده برای کاهش سریع وزن)


برخلاف بسیاری از مردم کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود برای افراد دیگر ، این سال مطرح است که چگونه چاق می شوید؟
معمولاً چندین روش برای افزایش وزن وجود دارد.
اما آیا واقعاً فکر می کنید که شخص واقعاً نیاز به افزایش وزن دارد؟
برای بررسی این امر بهتر است bmi را محاسبه کنید. از این طریق می توانید بفهمید که آیا شخص نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
بیایید ببینیم راه حل این مشکل چیست. با ما بمان

نکات کاهش وزن

چگونه می دانیم که نیاز به افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند وضعیت سلامت وزن را تعیین کند ، شاخص وزن بدن است. هنگامی که با استفاده از قد و وزن به عدد خاصی می رسید ، می توانید افزایش وزن را در نظر بگیرید.

فرمول محاسبه Bmi؟وزن بدن (کیلوگرم) ؛ تقسیم بر ارتفاع (سانتی متر).

اگر عدد بدست آمده کمتر از 5/18 باشد ، به معنی وزن کمتر است. اگر تعداد دریافتی بیش از 25 باشد ، یک نفر چاق است.
با این حال ، این استاندارد کاملاً دقیق نیست. سن مرد و زن تقریباً ، انتخاب خوبی خواهد بود.

چگونه در کوتاه مدت وزن کم کنیم

چگونه چاق شویم؟

یکی از مهمترین س questionsالاتی که برای هر فرد کم وزن پیش می آید این است که چگونه برای سریع ترین نتایج ممکن وزن خود را افزایش دهد.
اول از همه ، باید در نظر داشت که برخی عوامل باعث کاهش وزن بیش از حد می شوند. در بیشتر موارد ، با حذف این عوامل وزن شما افزایش می یابد.

  • باعث مشکلات ملی مانند پرکاری تیروئید می شود متابولیسم بدن را افزایش می دهد در نتیجه وزن شما کاهش می یابد.
  • مشکلاتی مانند تغذیه نامناسب آسیب عصبی یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک بیماری است که بر روی دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را مختل می کند.
  • ابتلا به دیابت ؛ کنترل نشده ، به ویژه در نوع 1
  • انگل ها ؛ بیماری سل یا بیماریها یا شرایط عفونی مانند HIV و ایدز می توانند منجر به کاهش وزن شوند.
  • وجود تومورهای سرطانی باعث سوزاندن کالری و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل اصلی کاهش وزن ممکن است سوء تغذیه باشد. معمولاً غذاهایی وجود دارند که می توانند به شما در افزایش وزن کمک کنند. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند حداکثر استفاده را از برنامه کاهش وزن خود ببرید: بنابراین ممکن است با روشهای سالم این کار آشنا باشید.

آجیل و کره بادام زمینی

آجیل و آجیل می تواند به بدن شما در دریافت مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز کمک کند.
از طرف دیگر ، این انتخاب خوبی برای افزایش وزن است. زیرا آنها کالری بالایی را برای بدن تأمین می کنند. از این گروه های غذایی می توان به عنوان بهترین سیر کننده استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توانند برای افزایش وزن استفاده شوند عبارتند از:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • گیلاس
  • هتل
  • زمین

انواع میوه و آجیل بخورید

کالری بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. به دلیل کم آبی و کم آبی بدن ، جالب است بدانید که میوه های خشک کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که کربوهیدرات و قند زیادی دارند ، مانند موز. گزینه های زیر برای میوه های خشک بهترین هستند.

  • تاریخ
  • چوب و چوب
  • انجیرهای خشک شده
  • آلو خشک

چگونه می توان با خوردن بیشتر برنج وزن خود را کاهش داد؟

برنج یکی از ساده ترین منابع کربوهیدرات برای کاهش وزن است. 200 کالری در هر وعده غذایی حدود 45 گرم چربی و کربوهیدرات دارد.
برنج برای افراد کم اشتها انتخاب خوبی است.
آره، باید توجه داشته باشید که این باید تنها منبع کربوهیدرات باشد. گزینه های دیگر مانند آجیل را باید در نظر گرفت.

چگونه با اسموتی چربی سوزی کنیم

چگونه در کوتاه مدت وزن کم کنیم

اسموتی ها از دیگر گروه های غذایی هستند که به کاهش وزن کمک می کنند.
آب میوه های خانگی حاوی انواع ویتامین ها هستند. آنها بسته به ترکیباتی که استفاده می کنند ، مقادیر متفاوتی پروتئین را به بدن منتقل می کنند. آنها می توانند به عنوان یک مکمل سالم برای چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه اسموتی های خوشمزه برای افراد چاق

آب شکلات
برای تهیه این آب میوه ، باید مواد مغذی زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو فنجان شیر پرچرب
یک موز
یک قاشق شکلات
یک قاشق آجیل خام مورد علاقه شما

آب وانیل
برای تهیه اسموتی وانیلی ، باید مواد زیر را با مخلوط کن ترکیب کنید:
دو فنجان شیر پرچرب
توت تازه یا توت یخ زده
یک فنجان ماست پروتئینی پرچرب
مقدار وانیل دلخواه شما

آب فندق
بهتر است اسموتی فندق را از دست ندهید تا بدانید چگونه وزن خود را افزایش دهید.
دو فنجان شیر شکلات پرچرب
یک قاشق عسل
یک قاشق غذاخوری گوجه فرنگی بدون پوست
مقدار شکلات دلخواه شما

اسموتی کارامل
برای تهیه این آب میوه ، باید مواد مغذی زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو فنجان شیر پرچرب
نصف سیب
یک قاشق عسل
مقدار مورد نظر کرم کارامل

به مصرف پروتئین توجه کنید

پروتئین یکی از مهمترین مواد مغذی است که بدن برای ساخت و حفظ بافت ماهیچه ای به آن نیاز دارد.
وقتی کالری زیاد باشد ، بدن آنها را به شکل بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری بیشتری از پروتئین دریافت می کنید ، بدن شما آن را به شکل بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

اما بهتر است مقدار متعادل پروتئین بخورید. زیرا علاوه بر اینکه از مکمل و خوردن غذاهای دیگر جلوگیری می کند ، می تواند باعث ایجاد برخی از آنها شود مشکلات گوارشی بگذار باشد.
بهترین منابع برای دریافت پروتئین عبارتند از:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • آجیل و دانه ها
  • لوبیا

نکات کاهش وزن

نتیجه

در این مقاله ، مهمترین استراتژی ها را برای پاسخ به س ofال چگونگی کاهش وزن مورد بحث قرار می دهیم. اما بهتر است افرادی که بسیار کم وزن هستند ابتدا دلیل اصلی عدم افزایش وزن را پیدا کرده و رژیم غذایی خود را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید