چگونه می توان با رژیم غذایی رژیم لاغری کرد


تناسب اندام فقط کاهش وزن نیست. برخی افراد به دلیل نگرانی از چاق شدن دچار چاقی می شوند. اما چاقی و اضافه وزن می تواند سلامت ما را به خطر بیندازد. اگر این موضوع را به درستی درک کرده باشید ، مطمئناً سعی خواهید کرد وزن سالم خود را حفظ کنید. راه های زیادی برای افزایش وزن وجود دارد. اما می دانید که افزایش وزن به اندازه کاهش وزن مشکل است. در این مقاله ، ما می خواهیم با شما و عزیزانتان درباره رژیم غذایی مناسب و رژیم کاهش وزن بحث کنیم. پس به ما بپیوندید.

برای کاهش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما برای انجام فعالیت های روزانه به 30 کالری به ازای هر کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. مثلا، این بدان معناست که یک فرد 60 پوندی برای انجام فعالیت های عادی روزانه خود به 1800 کالری در روز نیاز دارد. اگر این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. این بدان معناست که بدن از ذخایر خود برای زنده ماندن استفاده می کند. همچنین وقتی بیش از 1800 کالری در روز مصرف می کنید ، بدن شما منجر به چاقی می شود.

آیا درک مفهوم کالری برای اجرای رژیم کاهش وزن کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است بیشتر مردم روی “کالری” غذا تمرکز می کنند. اما کالری فقط باید به عنوان یک پوسته در نظر گرفته شود. در حقیقت ، رژیم غذایی می تواند بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدراتها تأثیر بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین دارند. از این رو خرما یا نان 500 کالری بیشتر از 500 گرم مرغ تولید می کند. این کمی گیج کننده به نظر می رسد. اما خوردن کربوهیدرات بیشتر می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود

بهترین برنامه غذایی چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام غذاها برای افزایش وزن مناسب هستند. رژیم کاهش وزن بسیار ساده تر از رژیم کاهش وزن خواهد بود. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. در ادامه انواع غذاها را به شما معرفی می کنیم.

  • کربوهیدرات ها هر گرم کربوهیدرات حاوی 4 کالری است.
  • پروتئین: هر گرم پروتئین حاوی 4 کالری است.
  • چربی: هر گرم چربی حاوی 9 کالری است.
  • ویتامین ها هر گرم ویتامین حاوی 0 کالری است.
  • نمک و مواد معدنی ؛ این گروه حاوی 0 کالری است.
  • اب، این آب حاوی 0 کالری است.

همچنین می توانید بسته به گروهی که در طول روز می خورید کالری بیشتری بسوزانید. آره، همانطور که در قسمت قبل گفتیم ، میزان چاقی بیشتر از همه گروه های غذایی است. بنابراین ، توصیه می شود برای افزایش وزن کربوهیدرات بیشتری بخورید.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود

چه چیزی باید در رژیم غذایی ما گنجانده شود؟

ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که چربی بیشتری نسبت به سایر غذاها از دست می دهند. به طور کلی توصیه می شود 9 غذای کاهش وزن را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ کالری بالایی دارد و می تواند به چاقی و سلامت جسمانی کمک کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. حاوی مقدار زیادی پروتئین است و به چاقی شما کمک می کند. هنگام خوردن گوشت ، بهتر است از رژیم غذایی پرچرب استفاده کنید. همچنین لوبیا کالری بالایی دارد و برای بدن مفید است.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. برای سلامتی جسمانی خود ؛ برای دریافت مولتی ویتامین ، میوه ها باید در رژیم غذایی شما گنجانده شوند. رشته فرنگی غلات کامل ، مانند برنج قهوه ای و نان سبوس دار ، نباید از رژیم غذایی شما حذف شوند. در نهایت ، اطمینان حاصل کنید که چربی های سالم را در رژیم غذایی خود مانند روغن زیتون و شیر قرار دهید.

دوست عزیز هراز ، نظر شما در مورد رژیم های لاغری چیست؟ آیا می خواهید راه هایی برای افزایش وزن پیشنهاد دهید؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید. نظرات دوستان ، فراموش نکنید که منتظر تجربه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید