چگونه زندگی شاد و سالمی داشته باشیم؟


اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید زندگی خود را به سمت بهتر شدن تغییر دهید، باید بدانید که راه های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. اما همه این روش ها لزوما سخت نیستند و یک راه آسان وجود دارد، فقط باید یک تصمیم جدی بگیرید و اقدام کنید.

چگونه زندگی شاد و سالمی داشته باشیم؟

برای کمک به دیگران داوطلب شوید

گاهی اوقات آنقدر در زندگی روزمره خود مشغول هستیم که فراموش می کنیم افرادی هستند که به کمک ما نیاز دارند. وقتی به دیگران کمک می کنیم، احساس رضایت وصف ناپذیری می کنیم.
سعی کنید یکی از دفعاتی که به کسی کمک کردید را به یاد بیاورید و به احساس خود در آن زمان فکر کنید. حالا تصور کنید که اگر کمک به دیگران به یکی از برنامه های هفتگی شما تبدیل می شد و می توانستید همیشه این احساس مثبت را تجربه کنید، چقدر خوشحال تر و کامل تر خواهید بود؟
با کمک به دیگران می توانید اتفاقات مثبتی را در زندگی دو نفر ایجاد کنید، ابتدا خودتان و سپس شخصی که به او کمک می کنید.
نیازی نیست که کمک کردن در مقیاس بزرگ باشد، اما حتی اگر بتوانید در طول روز کمک کوچکی به دیگران بکنید، می تواند تاثیر زیادی بر شما و دیگران داشته باشد.

سحرخیزان

فقط نیم ساعت زودتر از زمان مقرر بیدار شوید. این می تواند به شما کمک کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید، کنترل بیشتری داشته باشید و به طور کلی شادتر باشید. داشتن زمان کافی برای کار به شما کمک می کند از عجله جلوگیری کنید و استرس خود را کاهش دهید.
درست مانند خواندن فال روزانه خود، آن را هر روز تمرین کنید تا به تدریج در رفتار شما به یک روال تبدیل شود و سپس ببینید چقدر سالم تر و شادتر خواهید بود.

برای تجربه پرداخت کنید

محققان اجتماعی دریافته‌اند که خرج کردن پول برای چیزهای مختلف چیزی نیست که واقعاً در بلندمدت ما را خوشحال کند.
چیزی که در دراز مدت می تواند ما را خوشحال کند، خرج کردن پول برای تجربیات است. از این رو پیشنهاد می کنیم به جای خرید گوشی یا لپ تاپ جدید، بروید و سفری زیبا را در طبیعت و در بین اقوام دیگر تجربه کنید.

از خنده و گریه دست نکش

گریه و خندیدن راه هایی برای ترشح اندورفین (هورمون های شادی) در بدن شما هستند که در هر زمان احساس بهتری به شما می دهند.
شاید تصور اینکه گریه کردن می تواند حال شما را خوب کند برایتان سخت باشد، اما تصور کنید که تا زمانی که گریه نکنید و احساسات منفی خود را رها کنید چگونه می توانید احساس خوبی داشته باشید؟
در ضمن وقتی بتوانید با گریه استرس روحی را از بین ببرید، قطعاً می توانید احساسات مثبت بیشتری را تجربه کنید. فراموش نکنید که تسکین دادن همیشه حال شما را بهتر می کند.

شیر بادام بنوشید

شیر بادام خواص زیادی دارد که با شیر لبنیات کاملا متفاوت است. استفاده از آن می تواند مقدار زیادی انرژی و مواد مورد نیاز بدن را تامین کند. به همین دلیل به جای استفاده از شیر لبنیات، جایگزینی شیر بادام پیشنهاد می شود، زیرا علاوه بر اینکه برای سیستم قلبی عروقی، عروقی و اسکلتی شما مفید است، تاثیر ویژه ای بر پوست نیز خواهد داشت.
همانطور که می بینید، اینها تغییرات کوچکی در روتین شما هستند، اما می توانند تاثیر زیادی در بهبود سلامت و تناسب اندام شما داشته باشند.
خنده
لبخند زدن باعث ترشح اندورفین یا هورمون شادی در بدن می شود و روحیه افراد را تقویت می کند. حتی اگر نمی توانید لبخند بزنید، یک مداد را به صورت افقی بین دندان های خود قرار دهید، سپس باید لبخند بزنید.
خود را در آینه نگاه کنید و ببینید چقدر برای این کار سپاسگزار هستید. این یک فرمول فوری برای رسیدن به آرامش در هر لحظه پرتنش و حساس است، پس حتما آن را امتحان کنید.

اطراف خود را با انرژی مثبت احاطه کنید

انسان ها معمولاً بر اساس ویژگی های روانی خود تحت تأثیر محیط خود قرار می گیرند.
اگر ساعات زیادی از عصر خود را در میان یک گروه شاد بگذرانید، حتی پس از ترک گروه، احساس خوشبختی را با خود حمل می کنید.
برعکس آن نیز اتفاق می افتد و انرژی منفی اطراف به راحتی می تواند سطح انرژی شما را کاهش دهد، پس بهتر است سعی کنید خود را با انرژی خوب و مثبت احاطه کنید.

درست نفس بکش

انسان ها معمولاً با استرس و تنفس کم عمق و نامنظم الگوهای تنفسی خود را از دست می دهند.
هرگاه در حین انجام هر کاری که انجام می دهید متوجه شدید که سرعت تنفس شما کم یا کم است، لحظه ای تمرکز کنید، نفس عمیقی بکشید، آن را نگه دارید و پس از چند ثانیه آن را خارج کنید. این کار را چند بار تکرار کنید تا تنفس شما به ریتم مناسب بازگردد. مطمئن شوید که بعد از این تمرین احساس آرامش و آرامش خواهید کرد.
به خاطر داشته باشید که این برای ریه ها، دستگاه گوارش، سیستم گردش خون و همچنین برای مدیریت استرس بسیار مفید است.

کمی خودت را کنترل کن

درست مانند زمانی که در شغل خود کار می کنید و کنترل زیادی بر رفتار خود دارید، سعی کنید در طول روز، برنامه هایی که تماشا می کنید، کتاب هایی که می خوانید، افرادی که برای معاشرت انتخاب می کنید، همین گونه باشید. و صفحات مجازی که دنبال می کنید سعی کنید همه را در خود شاد و خوشحال کنید و شما را از ناامیدی و ناامیدی دور نگه دارید.

فهرستی از کارهایی که می خواهید انجام دهید تهیه کنید

کارهایی را که می خواهید در ماه آینده انجام دهید فهرست کنید. شما مجبور نیستید کارهای بزرگ انجام دهید، حتی کارهای کوچک را در این لیست انجام خواهید داد.
این کاملا به شما بستگی دارد که چه کاری می خواهید انجام دهید. صرف نظر از محتوای برنامه، این جدیت است که به شما انگیزه و انرژی کافی برای ادامه می دهد.

برنامه خواب عادی خود را تغییر دهید

سعی کنید در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید و در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. این موضوع باعث بهبود سطح سلامت بدن و همچنین شادابی و شادابی شما می شود و از استرس و فشار عصبی بر شما جلوگیری می کند و سطح آرامش روحی و جسمی شما را افزایش می دهد.
فراموش نکنید که گاهی اوقات برنامه خواب شما ممکن است تغییر کند، اما سعی کنید به برنامه منظم خود پایبند باشید.

بخور و بیاشام و شاد باش

نه برای خروج از سادگی، بلکه برای رعایت سادگی. دلیل تاکید بر این نکته این است که خوردن و آشامیدن یکی از ساده ترین راه ها برای تحریک اندورفین در مغز است.
اندورفین ها هورمون هایی هستند که با مصرف انواع نوشیدنی های شیرین، چای (چای سبز، چای سفید و چای جینسینگ)، غذاهای تند، شکلات تلخ و … به راحتی در بدن انسان تحریک و ترشح می شوند.

وزنه برداری

انجام این کار قطعا انرژی زیادی از شما خواهد گرفت، اما این یک راه عالی برای کنترل خشم و هدایت آن است. همچنین مزایای باورنکردنی برای تناسب اندام، تناسب اندام، وضعیت بدنی و قدرت عضلانی شما دارد.

شکرگزار باشید

سپاسگزاری می تواند به عنوان ابزاری برای شادی و سلامتی مورد استفاده قرار گیرد. هر روز کمی وقت بگذارید و خدا را به خاطر نعمت هایی که در زندگی تان دارید شکر کنید و بعد از مدتی تغییرات شگفت انگیزی را که در زندگی تان اتفاق می افتد ببینید.
بسیاری از علمای حقوق جهان می گویند وقتی شکرگزاری کنید، بیشتر از آن چیزی که شکر می کنید، به دست می آورید. فراموش نکنید که قدردانی و شادی به هم مرتبط هستند.