چه مدت طول می کشد تا چربی شکم را از بین ببرید و شکم شش تکه داشته باشید

چه مدت طول می کشد تا چربی های شکم از بین برود و شکمی زیبا داشته باشید؟ پاسخ به چند عامل بستگی دارد. ما امروز در مورد 4 عامل اصلی صحبت خواهیم کرد که بر توانایی شما برای کاهش وزن و کاهش سریع آن تأثیر می گذارد.

1) نوع بدن شما که قرار است به شدت تحت تاثیر ژنتیک باشد
2) سلول های چربی
3) رژیم غذایی
4) ورزش کنید

سه طبقه بندی اصلی انواع بدن وجود دارد: اکتومورف، مزومورف و اندومورف. اکتومورف ها به طور طبیعی باریک هستند و سطح انرژی بالایی دارند. آنها هرگز در کاهش وزن مشکلی ندارند. من بیشتر یک اکتومورف هستم. من زمان سختی برای افزایش وزن دارم و زمان سختی برای عضله سازی دارم. کاهش وزن برای من آسان است، به خصوص اگر هر وعده غذایی را از دست بدهم. اکتومورف ها، خب، اکتومورفی هستند!

مزومورف ها دونده های 100 متری شما، آرنولد شوارتزنگر شما هستند. آن‌ها مانند اکتومورف‌ها متابولیسم بالایی دارند، اما توده عضلانی را آسان‌تر می‌کنند.

افزایش وزن برای مزومورف ها بسیار آسان است و عضله سازی برای مزومورف ها بسیار آسان است، به این معنی که کاهش وزن برای آنها نیز بسیار آسان است، زیرا آنها عضله زیادی دارند، یعنی میزان متابولیسم پایه بالاتری دارند و کالری بیشتری می سوزانند. برای مزومورف ها ساده ترین کار برای به دست آوردن تعریف عضلانی است.

وقتی صحبت از از دست دادن چربی می شود، اندومورف ها انتهای چوب کوتاهی دارند. من با شما روراست خواهم بود، اگر شما فردی هستید که کمی گردتر هستید، به راحتی وزن خود را حفظ می کنید و زمان سخت تری را برای کاهش وزن سپری می کنید، این مسیر آسانی برای تعیین عضله نخواهد بود.

ممکن است ارتباطی با عملکرد کم تیروئید وجود داشته باشد که متابولیسم شما را کاهش می دهد و این موضوع را تشدید می کند. اگر یک اندومورف هستید، به همه این درس ها توجه ویژه ای داشته باشید.

توجه به این مهم است که بسته به نوع بدنی که بیشتر نشان می دهید (و ما یکی یا دیگری نیستیم، بلکه واقعاً ترکیبی از هر سه هستیم) اگر بیشتر یک اندومورف هستید، کار بسیار بیشتری می طلبد. و کوشش نسبت به کسی که بیشتر یک اکتومورف یا مزومورف است برای از دست دادن چربی و دیدن تعریف بیشتر.

شما می توانید ماهیچه های من را بدون مشکل ببینید. اگر بخواهم چربی کم کنم، اصلاً وقتم را نمی‌گیرد، اما اگر از من بخواهید چند اینچ روی عضلات دوسر بازویم بگذارم، در این مورد صحبت می‌کنیم که 24/7 در باشگاه هستم و تمرینات جدی انجام می‌دهم. کار سخت زیادی می طلبد. در مورد اندومورف هم همینطور است.

اگر می‌خواهید به‌عنوان یک اندومورف وزن کم کنید، کار سختی می‌طلبد، زیرا تا حدی بر خلاف طبیعت بدن خود کار می‌کنید. اما، می توان آن را انجام داد و میلیون ها نفر در حال حاضر آن را انجام می دهند. بنابراین اگر در آن دسته هستید، چانه خود را بالا نگه دارید و بدانید که می توانید این کار را انجام دهید. ما در این درس ها به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توان این کار را انجام داد.

با توجه به رسیدن به جایی که می‌خواهید تا آنجایی که می‌خواهید بروید، تا حد زیادی به جایی که در حال حاضر هستید بستگی دارد. در درس دوم در مورد سلول های چربی و گیرنده های سلول چربی صحبت کردیم.

امروز می خواهم در مورد خود سلول چربی صحبت کنم. سلول های چربی به عنوان سلول های چربی شناخته می شوند. آنها چربی را به عنوان انرژی ذخیره شده نگه می دارند. گیرنده‌های خاصی روی سلول چربی به هورمون‌ها اجازه می‌دهند تا روی آن‌ها تأثیر بگذارند، مانند لیپاز حساس به هورمون و چربی را به اسیدهای چرب تجزیه کنند تا از طریق خون از بدن خارج شده و برای انرژی استفاده شود.

فکر می کنم در سال 2007 بود که محققان ژن چربی را کشف کردند. این ژنی است که ساختار سلول های چربی شما را تعیین می کند. به طور کلی، یک فرد بالغ حدود 30 میلیارد سلول چربی دارد. تصور رایج این بود که شما با تعدادی سلول چربی متولد شده اید، اما ممکن است اینطور نباشد.

به طور کلی، اگر در بزرگسالی وزن مناسبی دارید، تمام سلول های چربی خود را قبل از رسیدن به بلوغ به دست آورده اید. بلوغ پنجره بسته شدن هر گونه رشد جدید سلول های چربی است. اگر یک فرد بالغ نسبتا لاغر هستید، در طول زندگی خود تعداد سلول های چربی یکسانی خواهید داشت.

اکنون، اگر حتی در سال‌های بزرگسالی اضافه وزن داشته باشید، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این سلول‌های چربی می‌توانند تا ۴ برابر رشد کرده و شروع به تکثیر کنند. این یک مفهوم بسیار ترسناک است. به جای داشتن 30 میلیارد سلول چربی، اگر اضافه وزن اضافه کنید، می توانید 40 یا 50 میلیارد یا بیشتر سلول چربی در بدن خود داشته باشید.

این تنها دلیل دیگری برای داشتن یک سبک زندگی فعال و داشتن تناسب اندام و سالم ماندن است. شما به سلول های چربی بیشتری نیاز ندارید. سلول های چربی بسیار شبیه یک بالون عمل می کنند. اگر بادکنکی را با آب پر کنید، منبسط می شود و به محض رها کردن آن، بادکنک به اندازه بسیار کوچک خود منقبض می شود.

وقتی وزن کم می کنید، سلول های چربی کوچک می شوند. سلول های چربی ناپدید نمی شوند اما می توانند تکثیر شوند – پس مراقب آن باشید. شما سلول های چربی بیشتری نمی خواهید، بنابراین نکته کلیدی کاهش ذخایر چربی با استفاده از چربی برای مقاصد انرژی است.

به همین دلیل است که ورزش بسیار مهم است.

چیزی که باید در مورد چربی بدانید این است که اسید را در بدن ذخیره می کند. به همین دلیل است که قلیایی بودن در رژیم غذایی بسیار مهم است. اگر سلول‌های چربی شما مقدار زیادی اسید را نگه می‌دارند، خلاص شدن از شر ذخایر چربی برای بدن شما بسیار سخت خواهد بود، زیرا برای حفظ اسید باید در آنجا باشند. اما این موضوع برای روز دیگری است.

اگر شما یک اکتومورف هستید، به احتمال زیاد توانسته اید در طول زندگی خود از خوردن هر چیزی که می خواهید خلاص شوید. ممکن است بتوانید هر روز فست فود بخورید و وزن اضافه نکنید، اما مشکل این است که بدون داشتن سلامتی می توانید تناسب اندام داشته باشید.

اگر غذاهای زباله می خورید، از درون هیچ فایده ای برای بدن خود ندارید. ممکن است از نظر جسمی افزایش وزن نداشته باشید، اما برای اینکه سالم و تناسب اندام باشید باید مواد مغذی مناسب مصرف کنید. به من اعتماد کنید، اگر شروع به خوردن غذاهای کامل کنید، خیلی بهتر از آنچه در حال حاضر هستید ظاهر و احساس خواهید کرد.

به عنوان یک اندومورف باید در رژیم غذایی خود بسیار سخت گیر و کوشا باشید. همانطور که به احتمال زیاد می دانید، اگر غذاهای نامناسبی مانند کربوهیدرات های تصفیه شده در رژیم غذایی خود داشته باشید، تمایل به حفظ آب دارید و به راحتی وزن اضافه می کنید.

امیدواریم به اندازه کافی به بدن خود گوش دهید تا بتوانید غذاهایی که می خورید را با احساس خود مرتبط کنید. داشتن این آگاهی بدنی مهم است. اگر نمی‌دانید غذاها بر احساس شما تأثیر می‌گذارند، اکنون زمان خوبی است که ارتباط بین غذا و خلق و خو را شروع کنید.

به عنوان یک اندومورف که می‌خواهد چربی‌های شکم خود را کم کند و واقعاً شروع به دیدن تعریفی کند، باید به رژیم غذایی خود توجه کنید. شما باید مطمئن شوید که در آن کمبود کالری هستید که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم.

شما باید مطمئن شوید که غذاهای غنی از مواد مغذی می خورید و باید از غذاهای کاملاً غنی از کربوهیدرات و بدون مواد مغذی مانند تخته های شکلات، شیرینی ها، نان تصفیه شده، نوشابه ها و غیره دوری کنید. سبزیجات زیادی بخورید. سبزیجات دارای مواد مغذی بسیار بالایی هستند و به دلیل اثر حرارتی خود باعث سوزاندن کالری می شوند.

آنها دارای فیبر زیادی هستند که به این معنی است که بدن باید زمان زیادی را صرف هضم آنها کند و این بدان معناست که بدن شما با انجام این کار کالری می سوزاند.

مزومورف ها تقریباً می توانند کم و بیش همان طور که اکتومورف ها می توانند بخورند – اما به این معنی نیست که باید بخورند! به طور کلی، همه باید از کربوهیدرات های تصفیه شده دوری کنند. حتی اگر چیزی با 100٪ گندم کامل درست شود، خوب نیست.

به غلات شبه مانند تاج خروس، کینوا، ارزن، اسپلت و غیره بچسبید. هضم این دانه ها برای بدن شما آسان تر است. هضم گندم برای بدن شما بسیار دشوار است و بسیاری از افراد در هضم گندم دچار مشکلاتی هستند که می تواند منجر به نفخ شود.

یکی از دلایل دشواری داشتن شکم صاف، حساسیت به غذا است. اگر غذاهایی را که به آن‌ها حساس هستید حذف کنید، با شکمی صاف راحت‌تر خواهید بود.

اینکه آیا شما آن شکم صاف را به دست می آورید یا نه بستگی زیادی به این دارد که در رژیم غذایی خود کجا هستید. اگر یک اندومورف هستید، باز هم باید کمی بیشتر کار کنید و از یک اکتومورف یا مزومورف کوشاتر باشید.

اگر مردی با کمتر از 10 درصد چربی بدن هستید، باید تعریف عضلانی را ببینید. اگر شما یک زن هستید، هر درصد چربی بدن کمتر از اواسط نوجوانی باید تعریف عضلانی را نشان دهد. شما نمی خواهید درصد چربی بدن خود را خیلی پایین بیاورید. داشتن مقدار معینی برای مقاصد انرژی مهم است.

بیایید در مورد ورزش صحبت کنیم. اگر یک اندومورف هستید، می خواهید زمان بیشتری را به انجام تمرینات کاردیو و همچنین تمرینات قدرتی اختصاص دهید. اگر به دنبال سوزاندن چربی هستید، بدن شما به تلاش بیشتری نیاز دارد. اندومورف ها به دنبال 3-4 جلسه کاردیو در هفته و حداقل 3 تمرین قدرتی در هفته هستند.

هدف در تمرینات شما باید شدت باشد. تمرینات شما نباید بیشتر از یک ساعت با شدت بالا باشد. اگر شما یک اکتومورف هستید، نیازی نیست که در تمرینات کاردیو دیوانه شوید زیرا در حال حاضر نسبتاً لاغر هستید.

مشکل برای اکتومورف ها عضله سازی است، بنابراین زمان بیشتری را صرف تمرینات قدرتی کامل بدن کنید تا کمی سایز داشته باشید و توده عضلانی بدون چربی خود را حفظ کنید. اگر قرار است کاردیو انجام دهید که باید آن را کوتاه و شدید نگه دارید و فواصل آن را حفظ کنید. من می گویم 20 دقیقه سه بار در هفته خوب است.

مزومورف ها کمی آزادی عمل دارند زیرا به طور طبیعی برکت دارند. مزومورف ها باید هم تمرینات قلبی و هم تمرینات قدرتی را به یک شکل یا روش دیگر انجام دهند.

کاش می توانستم به شما بگویم دقیقا چقدر طول می کشد. ای کاش می توانستم به شما بگویم که اگر به توصیه من عمل کنید دقیقاً 7 روز دیگر نتیجه را خواهید دید، اما اینطور کار نمی کند.

هر کسی که این ادعاهای مضحک را مطرح می کند کسی است که شما باید از او فرار کنید. یک برنامه معین قرار نیست نتایج یکسانی را برای دو فرد متفاوت ایجاد کند. هر کس منحصر به فرد است.

نحوه واکنش شما به غذای دریافتی و ورزش شما با دیگران بسیار متفاوت خواهد بود. عوامل بسیار زیادی دخیل هستند. با ورزش، شدت، مدت زمانی که تمرین می کنید، چه گروه های عضلانی را هدف قرار می دهید و غیره وجود دارد. انواع متغیرها وجود دارد.

هدف این است که چشم انداز بلندمدتی از آنچه می خواهید به دست آورید حفظ کنید و متعهد به دستیابی به آن باشید. همانطور که در درس های قبلی در مورد آن صحبت کردیم متوجه شوید که زمان می برد.

از دیدگاه کلی کاهش چربی، 1-2 پوند از دست دادن چربی در هفته سالم است. در طول هفته، باید 7000 کالری کسری برای کاهش 2 پوند ایجاد کنید. این آسان نیست، اما می توان آن را انجام داد.

هر چه هست متعهد بمان. و به ترازو تکیه نکنید.

به نحوه تناسب لباس خود توجه کنید. برخی از افراد ممکن است متوجه تفاوت در ترازو نشوند اما متوجه کاهش درصد چربی بدن در آینه و لباس خود می شوند. این نشانه واقعی بهبود سلامت و تناسب اندام شماست.

رژیم لاغری سریع