چرا ویتامین D یا کمبود آن می تواند به مشکلات سلامتی شما کمک کند یا باعث ایجاد مشکلاتی شود

من مطمئن هستم که تا به حال همه در مورد ویتامین D و اهمیت آن برای سلامت کلی ما شنیده اند! اگر نه، لطفا یک لحظه از زیر صخره بیرون خزید تا بتوانم شما را به روز کنم! امیدوارم اکثر مردم حتی به صورت روزانه آن را تکمیل کنند (یا باید باشند). ویتامین D در واقع یک ویتامین نیست، بلکه یک پروهورمون است، زیرا وقتی در معرض نور قرار می گیریم می تواند در بدن ما ساخته شود. اینجاست که مشکلات ما به وجود می آید. این روزها به طور منظم به بافت‌هایمان نور خورشید می‌رسد. بسیاری از ما در عرض جغرافیایی زندگی می کنیم که ما را مستعد قرار گرفتن در معرض آفتاب کمتر از حد متوسط ​​روی پوست خود می کند (جایی که همه جادوی ویتامین D شروع می شود)، یا برای محافظت از خود در برابر اثرات مضر خورشید (مانند تولید ویتامین D برای حفظ آن) از کرم ضد آفتاب استفاده می کنیم. ما سالم)، که تبدیل ویتامین D ما را متوقف می کند!

مشخص شده است که حدود 40 درصد از جمعیت جهان دچار کمبود ویتامین D هستند و بیش از 70 درصد از آمریکایی ها دچار کمبود یا کمبود ویتامین D هستند. نور خورشیدی که روزانه در معرض آن قرار می‌گیریم منبع اصلی ویتامین D ما است و از آنجایی که ما از طریق رژیم غذایی خود بسیار کم دریافت می‌کنیم، می‌توانید تصور کنید که اکنون که در معرض آن قرار نمی‌گیریم، مصرف مکمل چقدر اهمیت دارد. کمبود ویتامین D (سطح سرمی ویتامین D 25-OH کمتر از ng/dl 20) با بسیاری از بیماری های مزمن، سرطان، سلامت ضعیف استخوان، بیماری های خود ایمنی، مشکلات عصبی شناختی مانند افسردگی، نوسانات خلقی و بیماری آلزایمر مرتبط است. می‌توانید متوجه شوید که چقدر مهم است که بدنمان سطح کافی برای عملکرد مؤثر و بدون بیماری داشته باشد. ما تقریباً در هر سلول بدنمان یک گیرنده ویتامین D داریم که مسئول تنظیم بیش از 3000 ژن ماست. بنابراین می توانید جدی بودن وضعیت را درک کنید. مگر اینکه برای آفتاب گرفتن در تابستان و حمام آفتاب گرفتن در زمستان برنامه ریزی کنید، نیاز شما به ویتامین D ممکن است نیاز به توجه داشته باشد. من همیشه به بیمارانم می گویم که سطح ویتامین D خود را بدانند. ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی (OK، پروهورمون) است که نیاز به نظارت دارد. مانند هر ویتامین محلول در چربی، مسمومیت می تواند یک مشکل باشد (اگرچه ویتامین D سابقه ایمنی بسیار گسترده ای دارد).

از کجا شروع کنیم؟ با یک خون گیری ساده، ارزان، که به طور معمول با CBC یا CMP معمولی انجام نمی شود، اما با درخواست از پزشک به راحتی اضافه می شود. آزمایش سرم ویتامین D 25-OH است و یکی از مهم‌ترین اعدادی است که باید بدانید.

من یک بیمار داشتم که از آگورافوبیا ناتوان کننده رنج می برد (او احساس می کرد ترک خانه ناامن است). آنچه در مورد نتایج آزمایش خون او بسیار قابل توجه بود این بود که سطح ویتامین D 25-OH او تک رقمی در 7 نانوگرم در دسی لیتر بود. خیلی زود پس از مصرف مکمل با ویتامین D3 (کوله کلسیفرول)، او هیچ اضطراب، افسردگی یا نوسانات خلقی نداشت و کلماتش این بود: “او دوباره احساس کرد”!

ویتامین D یکی از مکمل هایی است که به همه بیمارانم می گویم برای سلامتی خود به طور منظم مصرف کنند. چقدر می توانید شارژ کنید؟ مقدار مصرف بستگی به سطح سرمی خون شما دارد. اگر سطوح ویتامین D شما کمبود یا ناکافی است، با پزشک مشورت کنید تا به نظارت بر آن کمک کند و دوز خود را به درستی تنظیم کند. همانطور که گفته شد، یک دوز بسیار مطمئن برای شروع مصرف مکمل (تا زمانی که بتوانید خون خود را بررسی کنید) دوز تابستانی 5000 IU و دوز زمستانی 7-10000 IU ویتامین D3 است. هر کس برای سلامتی بهتر باید مقداری ویتامین D مصرف کند. اگر می خواهید سطح خود را بررسی کنید یا دوز را تنظیم کنید، با ما تماس بگیرید و ما با نیازهای شما سازگار می شویم.