هورمون های شما و تعطیلات

تعطیلات برگشته است. برای بسیاری از ما، این به معنای مهمانی های بیشتر، وقت خانوادگی بیشتر و غذا (و نوشیدنی!) بیشتر است. امروز می‌خواهم 3 توصیه‌ام را برای گذراندن تعطیلات بدون به خطر انداختن سلامت هورمونی‌تان با شما در میان بگذارم.

در زنان باید از دوران بلوغ یاد بگیریم که به چرخه هورمونی خود احترام بگذارند، در غیر این صورت سبک زندگی ما آنها را از تعادل خارج می کند. اگر از حالت عادی خارج شده باشند، به ما می گویند (بلند و واضح!) به شکل PMS، چرخه های نامنظم، سردرد، مشکلات باروری، نوسانات خلقی چشمگیر، سقوط انرژی، فرسودگی شغلی، یا افزایش وزن سرسخت. اگر تا زمان یائسگی نتوانیم به سلامت هورمونی خود احترام بگذاریم، افزایش خستگی، گرگرفتگی، تعریق شبانه و افزایش وزن را تجربه خواهیم کرد. (به هر حال، مردها نیز باید به چرخه های هورمونی خود احترام بگذارند … اما آنها متفاوت هستند، بنابراین در روز دیگری در مورد آن صحبت خواهیم کرد.)

سلامت هورمونی شما نیز پیامدهایی برای سلامت کلی شما دارد. وقتی غدد آدرنال شما … آنچه من دوست دارم آن را اندام های اساسی سیستم غدد درون ریز (هورمونی) شما بنامم … تحت فشار استرس مزمن یا رژیم غذایی نامناسب قرار می گیرند، قند خون شما ناپایدار می شود و دچار اضطراب می شوید. در دراز مدت، این می تواند منجر به بیماری قلبی، سکته مغزی یا بیماری روانی شود.

پس چگونه می توانیم از تعطیلات لذت ببریم بدون اینکه سلامت هورمونی خود را مختل کنیم؟

1. با نه گفتن از تعطیلات لذت ببرید! با توجه به دیدگاه کمال‌گرایانه ما از فصل کریسمس، افزایش فشار بر برنامه‌های فشرده و نیاز به خشنود کردن اقوام دور و نزدیک، این یک مفهوم بدیع است. امسال زمان تغییر چیزی است. تقویم دسامبر خود را باز کنید و هر چیزی را که به شما شادی تعطیلات نمی دهد را حذف کنید، خود را در آرامش تعطیلات بپوشانید یا روح خود را با حوضچه های سرشار و سخاوتمندانه عشق پر کنید. اگر پر کردن صدها کارت کریسمس برای ارسال به افرادی که امسال حتی فرصت ارسال پیامک یا ایمیل برایشان را نداشتید برایتان استرس‌زا است، کارت‌های کریسمس را تحریم کنید. اگر از سفر در تعطیلات متنفرید، سنت خود را تغییر دهید، در خانه بمانید و دوستان نزدیک خود را به آنجا دعوت کنید. اگر هنوز هم می خواهید از خانواده دور خود دیدن کنید، این کار را در زمان ساکت تری از سال انجام دهید. این مرحله یکی از سخت ترین و مهم ترین مراحل در حفظ سلامت شما (و سلامت کوتاه مدت شما!) است.

2. به ماجراجویی های تعطیلات که از آنها لذت می برید بله بگویید! آیا از رفتن به جنگل با خانواده و چیدن درخت لذت می برید؟ سپس تلفن های همراه خود را خاموش کنید، کار آخر هفته را به سرویس محله محول کنید و در جنگل قدم بزنید… احساس خواهید کرد نفس عمیق تر و ضربان قلب تان کند می شود.

3. زود به رختخواب بروید و خود را از خوراکی های تعطیلات تغذیه کنید. زمستان بهترین زمان برای بهبود سیستم غدد درون ریز ما است. به دلیل طولانی بودن شب ها، زمستان بهترین زمان برای استراحت است. من به هر یک از مشتریانم “منع رفت و آمد لپ تاپ” را می دهم. توصیه می‌کنم تا ساعت 8 شب همه وسایل الکترونیکی و تلویزیون را خاموش کنند، حمام آب گرم بگیرند، چای بنوشند و با یک کتاب خوب در رختخواب بخزند (یا با بچه‌هایشان آرام بخوانند). در یک یکشنبه تنبل دسامبر، کمی غذای تعطیلات بپزید. به جای سروکار داشتن با محصولات پخته شده کریسمس فرآوری شده و بیش از حد شیرین، سیب ترد من که از نظر هورمونی سالم (و خوشمزه!) است را امتحان کنید.

این تعطیلات را برای دادن و دریافت آرامش و شادی برنامه ریزی کنید. سلامتی شما به آن بستگی دارد!

رژیم لاغری سریع