هنرهای رزمی و سلامت جنسی

بر اساس داستان، در سال 527 پس از میلاد امپراتوری به نام وو دی از یک راهب هندی به نام بودیدارما دعوت کرد تا به چین سفر کند. هدف از سفر این بود که بودیدارما بیاید و به راهبان خود تمرینات خاصی را آموزش دهد تا به آنها کمک کند بدن خود را تقویت کنند. راهبان در استان هنان اغلب توسط راهزنان مورد حمله قرار می گرفتند و برای دفاع از خود آموزش نمی دیدند.

بودیدارما پس از رسیدن به معبد هنان، نه سال طولانی مراقبه کرد. پس از پایان مراقبه، بودیدارما دو کتاب به نام‌های یی جین جینگ و شی سوئی جینگ نوشت. اولی در مورد تمریناتی برای توسعه قدرت بیرونی بود، دومی در مورد مراقبه و تنفس. پس از تکمیل این دو کتاب، او کتاب سومی به نام شی بائو لو هان شو (هجده دست لوهان) را در مورد تجربیات خود به عنوان عضوی از کشاتریا نوشت. (جنگجویان و فرمانروایان هندی). این کتاب شامل روال های دفاعی همگام بود. مورخان این کتاب را اولین کتابچه راهنمای حرکات رزمی تهاجمی و دفاعی می دانند. اینگونه بود که هنرهای رزمی در چین آغاز شد.

این حقایق شباهت نزدیک وضعیت ها را در هنرهای رزمی چینی و یوگا توضیح می دهد. هر دو سنت بر ناحیه تحتانی شکم به عنوان مرکز تمام انرژی انسان (چی، پنوما، کی) تمرکز داشتند. هنرهای رزمی و یوگا هر دو برای ارتقای بدن سالم، افزایش طول عمر و رسیدن به حالت سعادت طراحی شده اند.

بر اساس باورهای شرقی، قدرت اسرارآمیز چی مسئول خود درمانی، خودسازی و خودشکوفایی است. و اینکه تمام زندگی در کیهان از چی الهام گرفته شده است. همانطور که “نیروی حیات” یا انرژی نیروی حیات موجود در هر موجود زنده ای، همان نیرویی است که جهان را کنترل می کند. چی کلمه چینی برای کلمه زندگی است و در یونانی به “پنوما” و در ژاپنی “کی” ترجمه شده است.

مطالعات بالینی نشان می دهد که رزمی کاران از جنبه های مختلف تناسب اندام مانند قدرت عضلانی، استقامت، هوازی و آماده سازی بی هوازی استفاده می کنند. تمرین شما همچنین شامل انعطاف پذیری، ترکیب بدن، مهارت های حرکتی و هماهنگی خواهد بود. این حالت‌های تمرینی می‌توانند مزایای سلامتی مانند عضلات قوی‌تر و استقامت را برای تمرین‌کنندگان فراهم کنند. مدیتیشن نیز بخشی از آموزش هنرهای رزمی است. این لحظات سکوت می تواند دوره های کوتاهی از آرامش را به همراه داشته باشد. برخی از مردم در واقع هنرهای رزمی را به عنوان “مدیتیشن در حرکت” می بینند. تحقیقات همچنین نشان داده است که انجام منظم ورزش های رزمی به کاهش استرس و بهبود عزت نفس کمک می کند.

سلامت جنسی

اما بیشتر از یک سیستم دفاع شخصی و مدیتیشن، تمرین هنرهای رزمی با بهبود میل جنسی و عملکرد کلی جنسی نیز مرتبط است. افرادی که به طور مکرر ورزش می کنند انرژی بیشتری دارند، اضطراب کمتری دارند، عزت نفس بهتری دارند و سطح تستوسترون بیشتری دارند. هنرهای رزمی نه تنها بدن را تقویت می کند و سلامت کلی را بهبود می بخشد، هنرهای رزمی می تواند زندگی جنسی را نیز بهبود بخشد. تمرین هنرهای رزمی نیاز به فعالیت بدنی شدید دارد. با وجود این، بودیدارما مراقب بود که به راهبان شاگردش فضیلت اعتدال را بیاموزد. او به آنها یاد داد که حتی در هنرهای رزمی نیز باید مراقب بود که از تمرین بیش از حد جلوگیری شود. برخی از مطالعات نشان می دهد که ورزش شدید بدنی بیش از حد می تواند بر عقیمی تأثیر بگذارد. تحقیقات متخصصان سلامت نشان داد که ورزش بیش از حد منجر به خستگی می شود که به طور موقت تعداد و کیفیت اسپرم را کاهش می دهد. تحقیقات دیگر نشان می دهد که کسانی که تا حد خستگی ورزش می کردند اسپرم کمتری در طول انزال تولید می کردند. متخصصان می گویند که این اتفاق می افتد زیرا بدن به معنای واقعی کلمه خود را در حین ورزش “می کشد”. برای عضله سازی و بهبود بدن، باید ریکاوری شود تا به رشد طبیعی سلولی برسد. فعالیت بدنی شدید می تواند سطح هورمون هایی را در جریان خون کاهش دهد که بر تولید اسپرم تأثیر می گذارد. کارشناسان پزشکی تصور می کنند که سطح اسپرم پس از حدود سه روز تقریباً به حالت عادی باز می گردد. آنها افزودند که نوشیدن قهوه پس از چند ساعت ورزش می تواند به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در کافئین از کیفیت اسپرم محافظت کند.

در واقع، درک فواید ورزش های رزمی و ورزش می تواند در زندگی فرد تغییر ایجاد کند. زمانی که این هنرها به درستی انجام شوند، می توانند سلامتی و زندگی جنسی بهتر را ارتقا دهند.

رژیم لاغری سریع