ناراحتی و درد بارداری را کاهش دهید

اگرچه خبر بارداری شما برای شما یک نعمت است، اما در 9 ماه آینده باید با تعدادی از چالش های جسمی و تغییرات خلقی دست و پنجه نرم کنید! بدن یک زن در طول بارداری دچار تغییرات لایه ای می شود. و درد بخشی از آن است. گمراه کننده است اگر بگوییم می توانید این بیماری های جسمی را کاملاً از بین ببرید. با این حال، با اجرای برخی از روش‌های ساده می‌توانید دردهای بارداری، دردها و سایر ناراحتی‌ها را تسکین دهید.

درد شکم را به حداقل برسانید

برای تسکین درد و گرفتگی ناراحت کننده ناشی از کشیدگی رباط ها و عضلات شکم، می توانید دوش آب گرم را انتخاب کنید. علاوه بر این، ورزش روزانه مناسب برای زنان باردار، عضلات شکم را تقویت و تقویت کرده و آنها را کمتر مستعد درد و درد می کند. با این حال، در همه شرایط شما باید از هر نوع ورزشی که نیاز به دراز کشیدن به پشت دارد اجتناب کنید. اگر اصلاً این کار را انجام می‌دهید، پس از گذشتن از سه ماهه اول، آن را بیش از چند دقیقه کشش ندهید، زیرا این پتانسیل می‌تواند جریان خون را به جنین شما در رحم به حداقل برساند.

در مورد بیماری صبحگاهی هوشمند باشید

تهوع صبحگاهی یک پیامد منظم بارداری است. به خصوص در سه ماهه اول، در هر زمانی از روز می توانید حالت تهوع را تجربه کنید. این همچنین می تواند منجر به دردهای خفیف بدن و سردردهای خفیف شود. بهترین راه برای مقابله با این، خوردن وعده های غذایی کوچک، اما اغلب است. رژیم غذایی شما باید سرشار از کربوهیدرات های پیچیده، پروتئین و غذاهای چرب و شیرینی بسیار کم باشد. همچنین آب فراوان بنوشید و سبزیجات و میوه زیاد بخورید.

حتی می توانید با پزشک و متخصص زنان خود مشورت کنید و ببینید آیا آنها موافق توصیه ویتامین B6 به شما هستند یا خیر. همچنین سطح استرس و اضطراب خود را کاهش دهید زیرا نوسانات هورمونی که در دوران بارداری رخ می دهد می تواند تنش را افزایش دهد.

ناراحتی قفسه سینه خود را کاهش دهید

سینه ها در دوران بارداری حساس می شوند. راه چاره پوشیدن لباس زیر است که پشتیبانی کافی را فراهم می کند. در صورت نشتی از سینه می توانید از پدهای شیردهی در لباس داخلی نیز استفاده کنید.

کمردرد خود را درمان کنید

بهترین راه برای کنترل وزن، ورزش منظم و رژیم غذایی سالم است. همچنین تا زمان حاد شدن درد و نیاز به دارو برای التیام آن، نباید مسکن مصرف کنید. چند تمرین وجود دارد که به شما کمک می کند کمردرد خود را به حداقل برسانید. می توانید یک بند کشی یا کمربند بارداری را انتخاب کنید که حمایت کافی از شکم شما را فراهم می کند. همچنین می توانید از کفش های مخصوص زنان باردار استفاده کنید. کفش پاشنه بلند چیزی است که باید به هر قیمتی از آن اجتناب کنید.

کمردرد زمانی بدتر می شود که برای مدت طولانی بایستید. بنابراین برای مدت طولانی سرپا نمانید. در عوض صاف بنشینید و روی یک تشک محکم بخوابید. هنگامی که در هنگام دراز کشیدن درد در هر دو طرف افزایش می یابد، قرار دادن یک بالش بین پاهای شما تسکین بسیار مورد نیاز را فراهم می کند.

همچنین هنگام بلند کردن کودکان یا بارهای سنگین مراقب باشید. انتخاب ماساژ صندلی نیز عالی است. می توانید روی یک صندلی بنشینید و پشت خود را صاف کنید. باید به پشتی صندلی به جلو خم شوید و سر خود را روی بازوی ضربدری خود قرار دهید. و به هر کسی که شما را ماساژ می دهد دستور دهید که ضربات ماساژ را طولانی کند و از پایین کمر شما به سمت بالا و خارج حرکت کند. مراقب باشید به ستون فقرات خود فشار وارد نکنید.

با پیروی از این نکات ساده و قابل اجرا، می‌توانید ناراحتی‌ها و دردهای خفیف بارداری خود را که در غیر این صورت ممکن است منجر به ناراحتی مداوم شود، مدیریت کنید.

رژیم لاغری سریع