مکمل ناقص پروتئین ؛ تفاوت در چیست؟


همانطور که همه می دانیم ، گوشت منبع مهم پروتئین است. این بدن ما را پشتیبانی می کند ، از جمله عملکردهای حیاتی رشد ماهیچه هاگرفتن، سلامت استخوانو حتی کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بودنمی تواند بیا با آن روبرو شویم میله های پر از پروتئین ؛ هیچ کمبود پروتئین به همراه گزینه های بی پایان برای پودرها و مواد پرکننده وجود ندارد. اما آیا همه منابع پروتئینی برابر هستند؟ نه هنوز! بنابراین ، قبل از تصمیم گیری در مورد منابع پروتئینی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید ، خوب است تفاوت بین رژیم غذایی کامل و رژیم غذایی کامل را درک کنید.

همبستگی: شش نشانه عدم کفایت پروتئین

پروتئین کافی نیست

پروتئین های مکمل بر اساس آمینواسیدهای خاص خود (بلوک های اساسی اساسی) طبقه بندی می شوند. هر بار که از رژیم غذایی غنی از پروتئین استفاده می کنید ، گوشت را به اسیدهای آمینه تجزیه می کنید تا ماهیچه ها را بسازید و ترمیم کنید. برای عملکردهای مهم مانند حمایت از متابولیسم و ​​افزایش سایر فرایندها استفاده می شود.

20 نوع مختلف اسید آمینه وجود دارد که بدن برای ساخت پروتئین به آنها نیاز دارد. برخی از اسیدهای آمینه را بدن می تواند (اسیدهای آمینه ضروری) بسازد اما برخی دیگر (اسیدهای آمینه ضروری) باید از طریق غذا به دست آید.

اما کدام غذاها آمینو اسیدهای ضروری و ضروری را تأمین می کنند؟ آیا یکی از دیگری بهتر است؟

درباره پروتئین بدون چربی و نحوه تاثیر این دو منبع پروتئین بر رژیم غذایی خود بیشتر بدانید.

پروتئین کامل چیست؟

بنابراین پروتئین کامل چیست؟ پروتئین کامل ، که به گوشت نیز معروف است ، منبع غنی از تمام اسیدهای آمینه ضروری برای ساخت پروتئین است. برای درک این موضوع ، بیایید لحظه ای نگاهی به اسیدهای آمینه بیندازیم. نه مورد از بیست آمینو اسید ذکر شده توسط بدن تولید نمی شود – این آمینو اسیدها (هیستیدین ، ​​ایزولوسین ، لوسین ، لیزین ، متیونین ، فنیل آلانین ، ترئونین ، تریپتوفان و والین) باید از منابع خارجی مانند غذا تامین شوند.

آن را به عنوان یک پازل 20 قسمتی در نظر بگیرید. حاوی چهارده آمینو اسید ضروری در بدن است. برای تکمیل ، کافی است نه قسمت از دست رفته (آمینو اسیدهای ضروری) را پیدا کنید. بنابراین ، منبع پروتئینی که حاوی نه اسید آمینه ضروری است ، یک پروتئین کامل در نظر گرفته می شود.

مطابق با بهداشت هارواردهمه غذاهای حیوانی کامل هستند زیرا حاوی هر 9 اسید آمینه ضروری هستند.

حاوی مقداری پروتئین حیوانی بeef ، صجوجه، fish ، eggs ، جآفرین! متراولین

اکثر غذاهای گیاهی حاوی پروتئین های ناقص هستند ، اما برخی حاوی 9 آمینو اسید ضروری هستند و می توان آنها را منبع کامل پروتئین در نظر گرفت.

این غذاهای گیاهی سuinoa؛ چهارتخم مرغ ، حدانه های emp

پروتئین های ناقص چیست؟

در صورت نیاز به پروتئین ناقص ، یک پروتئین ناقص حاوی تعداد کمی از نه اسید آمینه ضروری یا یک یا چند اسید آمینه ضروری است.

گوشت های حیوانی اغلب منبع کامل پروتئین هستند ، در حالی که پروتئین های گیاهی اغلب یک پروتئین ناقص هستند. پروتئین های گیاهی که این نیاز را برآورده می کنند می توانند در بدن ادغام شوند. از مصرف کنندگان گیاهی نترسید. یک صفحه حاوی نه اسید آمینه است. تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای ساخت پروتئین کامل را در اختیار بدن قرار می دهد.

حاوی برخی منابع پروتئین ناقص است. vegetables ، legumes ، nuts ، sعید wسوراخ های بذر

چگونه مطمئن می شوید که تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز خود را دریافت می کنید؟

دریافت همه اسیدهای آمینه ضروری در رژیم غذایی بسیار مهم است. پروتئین نقشهای زیادی در بدن ایفا می کند ، از رشد بافت گرفته تا جذب مواد مغذی تا سیستم ایمنی. اما برای پیگیری آنچه که می خورید و اطمینان از دریافت 9 اسید آمینه ضروری مورد نیاز خود ، نیازی به پیگیری هر ماده غذایی در رژیم غذایی خود ندارید.

بهترین کاری که می توانید برای اطمینان از دریافت اسیدهای آمینه انجام دهید ، خوردن غذاهای متنوع است غذاهای مغذینمی تواند آره، خوردن یک رژیم غذایی متعادل و کامل ممکن است به برآوردن نیازهای شما کمک کند. اگر از شیوه زندگی گیاهی پیروی می کنید ، می توانید نیازهای آمینواسید ضروری خود را با ترکیب برخی از غذاها (که گاهی اوقات مکمل های گوشتی نیز نامیده می شوند) برآورده کنید تا انتخابی عالی داشته باشید.

دانه؛ ترکیب آجیل و / یا آجیل یک روش معمول برای ساختن یک پروتئین کامل از منابع پروتئین ناقص است.

شامل چند نمونه از ترکیبات کامل پروتئین های گیاهی است.

  • لوبیای سیاه و برنج
  • لوبیا و بادام
  • نان گندم و کره آووکادو

از منابع پروتئینی مناسب برای تامین نیازهای ضروری اسید آمینه خود استفاده کنید.

محتوای پروتئین برای حمایت از عملکردهای طبیعی بدن بسیار مهم است. اما خوردن گوشت کافی نیازی به توجه شما ندارد. خوردن 9 اسید آمینه مناسب ، کلید سلامت شماست. شما گوشت و خون هستید. محصولات لبنی؛ تخم مرغ اگر به طور منظم غذاهایی مانند کینوا و سویا مصرف کنید ، اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن خود را دریافت خواهید کرد. اما اگر از شیوه زندگی گیاهی پیروی می کنید ، ترکیب آجیل و دانه ها می تواند نیازهای اسید آمینه شما را برطرف کند.

اکنون تفاوت پروتئین های ناقص و ناقص را می دانید. یافتن راه هایی برای رفع نیاز پوست و آمینو اسید ساده است. وقتی واقعاً روی این کار تمرکز کنید ، می توانید در مورد غذاهایی که بدن شما را در مدت زمان کوتاهی می سوزاند تصمیم بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید