فواید پتاسیم و نحوه دریافت غذای خود


پتاسیم یکی از مواد معدنی است که باعث می شود بدن ما سریعتر کار کند.

پتاسیم یک الکترولیت است و نقش مهمی در عملکرد عصب ، ضربان قلب ، تن ماهیچه ها و تعدادی از مکانیسم های مهم سلولی دارد.

اگر در حال خواندن این مقاله هستید ، پتاسیم کافی در بدن شما وجود دارد.

با این حال ، داشتن پتاسیم به این معنی نیست که شما به اندازه کافی دارید!

اگرچه پتاسیم در غذاهای طبیعی مانند موز ، برگ های چلیپایی ، قارچ ها و سیب زمینی (هر چند شیرین!) وجود دارد ، اما ممکن است کمبود پتاسیم وجود داشته باشد. کمبود پتاسیم مشکلات سلامتی زیادی ایجاد می کند و با علائم ناخوشایندی مانند تهوع و استفراغ ، یبوست ، ضربان قلب نامنظم ، خستگی شدید ، ضعف عضلانی ، ضعف و ضعف مرتبط است.

اگر هر کدام از این علائم را دارید و فکر می کنید ممکن است پتاسیم کافی نداشته باشید ، نباید تعجب کنید. اگر بیشتر می خواهید ، ممکن است برخی آزمایش ها به شما بگویند.

در صورت نیاز ، راههای طبیعی زیادی وجود دارد که می توانید پتاسیم را در بدن خود افزایش دهید.

بدیهی است که روش واضح برای افزودن پتاسیم به رژیم غذایی ، خوردن غذاهای غنی از پتاسیم است. آنچه شما باید انجام دهید این است که مطمئن شوید از غذاهایی استفاده می کنید که حاوی میوه و سبزیجات هستند. سعی کنید همه چیز را بخورید و باید سالم باشید.

اما ممکن است بخواهید مطمئن شوید که از غذاهای طبیعی پتاسیم کافی دریافت می کنید. بیایید به اعداد و ارقام نگاه کنیم تا میزان غذاهای طبیعی مورد نیاز برای دریافت پتاسیم کافی را درک کنیم.

به طور کلی توافق شده است که یک فرد بالغ باید حدود 4000 میلی گرم پتاسیم (حداقل اندازه ، جنسیت و نیازهای ویژه) از رژیم غذایی روزانه مصرف کند. کلینیک مایو می گوید:

  • یک سیب زمینی حاوی 844 میلی گرم است
  • 1 فنجان اسفناج حاوی 838 میلی گرم است
  • 1 فنجان لوبیا قرمز حاوی 713 میلی گرم است
  • یک قسمت خربزه حاوی 560 میلی گرم است
  • 1 فنجان ماست حاوی 531 میلی گرم است.

بیمارستان مایو همچنین پرچمی برای بروکسل ، طالبی ، شیر ، آب پرتقال و کشمش تولید می کند ، به عنوان مثال برخی از آنها ، مانند پتاسیم.

اما به یاد داشته باشید ، می توانید به تدریج پتاسیم را در تعدادی از غذاها دریافت کنید. کمی پتاسیم می تواند مقدار زیادی را در طول روز افزایش دهد!

با این حال ، ممکن است به دلایلی کمبود پتاسیم داشته باشید. این بدان معنا نیست که شما غذای اشتباه می خورید.

بدیهی است که تشخیص وجود کمبود پتاسیم بدون درمان پزشکی دشوار است ، بنابراین توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک عمومی خود مشورت کنید. اگر متوجه شدید که نمک شما واقعاً کم است ، ترکیبی از اینها گزینه دیگری است.

مکمل های پتاسیم

مکمل های پتاسیم زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند و ما امروز نکات مهمی را به شما توصیه می کنیم.

برخی از موارد زیر می تواند به شما پتاسیم متناسب با نیاز شما بدهد. مطمئن شوید که موردی را که مناسب نیازهای شماست بخوانید و انتخاب کنید و اگر س additionalال دیگری دارید ، از پزشک خود بپرسید.

حتی اگر پتاسیم خود را دریافت کنید ، امیدواریم بدن خود را با نیازهای منحصر به فرد خود متناسب کنید. موفق باشید!



دیدگاهتان را بنویسید