غذاهای خوب و بد برای کاهش وزن


برنج

سیب زمینیها

سیب زمینیها
سیب زمینیها

نمره سیب زمینی در بالای شاخص سیری قرار دارد. اما نحوه پخت سیب زمینی مهم است. روش جوشاندن باعث می شود احساس طولانی تری داشته باشید. اما پخت یک غذای سالم مانند کلم بروکلی بو داده یکی دیگر از گزینه های خوشمزه است. سیب زمینی فاقد گلوتن است و پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد و منبع خوبی از ویتامین B6 و ویتامین C است.

ماکارونی

ماکارونی
ماکارونی

افرادی که از رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین استفاده می کنند (مطالعاتی که قند خون شما را بالا می برد) نشان می دهند که مقدار متوسط ​​رشته فرنگی بی خطر است. در حقیقت ، افرادی که رشته فرنگی می خورند همچنان می توانند وزن خود را کاهش دهند. نودل گندم کامل بیشتر بخورید. هرچه رشته فرنگی بیشتری استنشاق کنید ، قند خون شما بالاتر می رود.

مغز

مغز
مغز

آجیل ها چربی و کالری بالایی دارند ، اما نیازی به از بین بردن آنها ندارید. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد زنانی که بیش از دو بار در هفته آجیل مصرف می کردند ، حدود 25 درصد بیشتر چاق بودند و وزن کمتری نسبت به افرادی که از آجیل خودداری می کردند ، داشتند.

پنیر

پنیر
پنیر

بر اساس یک مطالعه ، میزان بالای کلسیم در رژیم غذایی کم چرب شما ، از جمله محصولات لبنی کم چرب ، می تواند به کاهش وزن و حفظ سلامت استخوان ها کمک کند.

قهوه

قهوه
قهوه

یک فنجان قهوه در روز باعث کاهش وزن نمی شود. در حقیقت ، محققان معتقدند که کافئین موجود در قهوه گرسنگی شما را کاهش داده و کالری بیشتری می سوزاند. با این حال ، افزودن شکر و نان به قهوه می تواند فواید قهوه را کاهش دهد. با گذشت زمان می توانید وزن خود را افزایش دهید.

برنج

برنج
برنج

رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، مانند برنج قهوه ای ، می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. علاوه بر فیبر که به شما انرژی می دهد ، ویتامین B1 و B6 نیز دارد. منیزیم سلنیوم فسفر و منگنز نیز در دسترس خواهد بود. اگرچه برنج سفید این فواید را ندارد ، اما با خوردن اعتدال نمی توانید نگران افزایش وزن خود باشید.

شکلات

شکلات
شکلات

مهم است که شکلات را در حد اعتدال مصرف کنید. شکلات تلخ مملو از آنتی اکسیدان است که به انسولین در بدن کمک می کند در حالی که گرسنگی را کنترل می کند. این یک دسر ایده آل برای پیشی گرفتن از تغذیه سالم است.

ذرت بو داده

ذرت بو داده
ذرت بو داده

پاپ کورن منبع خوبی از فیبر است ، بنابراین به سرعت گرسنگی شما را برطرف می کند. بنابراین ، اگر با کمی روغن و نمک آماده شود ، کمتر خورده می شود.

شیر

شیر
شیر

آیا برای کاهش وزن باید یک لیوان کامل شیر بنوشم؟ شاید عجیب به نظر برسد ، اما کارشناسان می گویند این کار شدنی است. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن یک لیوان شیر اغلب در افزایش وزن یا حتی کاهش وزن دخیل نیست. آنها مطمئن نیستند که این روش کدام است ، اما شیر زیادی را تامین می کند و محافظت سریع می کند. مصرف زیاد در جاهای دیگر

دیدگاهتان را بنویسید