سم زدایی بهاری و پاکسازی روش آیورودا


در آیورودا، تغییر فصول اهمیت ویژه ای دارد، زیرا انرژی هر یک از ما با آن تغییر می کند و همچنین نحوه ارتباط ما با محیط اطرافمان تغییر می کند.

بهار زمان تجدید است و فصل رشد است. اعتدال بهاری نشان دهنده آغاز امیدی جدید است و با عبور خورشید از خط استوا و عبور از نیمکره شمالی، نفسی از زندگی به ارمغان می آورد. با نزدیک شدن به زمستان، حذف ویژگی ها و ویژگی های این زمان تاریک تر و سردتر برای به دست آوردن تعادل با پیشرفت بهار ضروری است.

اواخر زمستان و اوایل بهار، زمان‌های کافا در سال هستند، زیرا با ویژگی‌های مرطوب، روغنی، مایع، سرد، نرم و متراکم همراه هستند. این بدان معنی است که این کیفیت ها در طول انتقال بین زمستان و بهار در بالاترین حد خود قرار دارند. پیتا تا اواخر بهار ظاهر نمی شود زیرا خورشید قوی تر و شدیدتر می شود و دما به طور مداوم بالاتر است.

از آنجایی که کافا در این زمان از سال بسیار برجسته است، شرکت در سم زدایی بهاری برای ایجاد تعادل با تغییر فصل مفید است. اگر ویژگی های کافا قوی بماند و تا بهار کنترل نشود، می تواند منجر به عدم تعادل و ایجاد مشکلاتی در بدن، ذهن و روح شود.

با تغییر فصول، ویژگی های سرد و مرطوب زمستان باید با گرمی و خشکی مقابله شود. به همین ترتیب، متراکم و مایع باید با سبکی و قابض بودن مواجه شود و نرمی روغنی باید با زبری تلخ جبران شود. از آنجایی که زمستان نیز زمان کسالت و رکود است، اینها باید از طریق افزایش حرکت و تحریک بیشتر بدن و ذهن متعادل شوند.

آیا می خواهید در مورد تکنیک های آماده سازی سم زدایی مناسب برای ساختار منحصر به فرد خود اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ یک پزشک ماهر آیورودا آماده است تا به شما کمک کند تا از پاکسازی خود نهایت استفاده را ببرید. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

رهنمودهایی هنگام گذار به بهار

اگرچه برای مقابله با سرمای زمستان باید تا حد امکان گرم بمانید، اما گذراندن زمان بیشتری در خارج از خانه برای قرار گرفتن در معرض آفتاب مهم است.

ویتامین D یک ماده مغذی ضروری است برای عملکرد تقریباً هر اندام، و بسیاری از افراد به خصوص در فصل زمستان دچار کمبود هستند. حتی پیتا نیز از گذراندن وقت در زیر نور خورشید سود می برد، به خصوص در زمان های خنک تر در ابتدای بهار.

برای کاهش خصوصیات سنگین، کسل کننده و مرطوب اواخر زمستان، روش های غذا خوردن و ورزش خود را تغییر دهید. از غذاهای سنگین به جای غذاهای سبک و گرم که به هضم غذا کمک می کنند، خودداری کنید. ورزش یا تمرین یوگا شما ممکن است در زمستان کاهش یافته باشد، اما فعال بودن در حال حاضر برای سم زدایی بدن و کاهش کسلی و بی حالی ضروری است. ورزش‌های هوازی و قلبی مانند دویدن، دوچرخه‌سواری، وینیاسا (جریان یوگا) سریع و حتی پیاده‌روی طولانی می‌توانند به حرکت مایعات بدن کمک کنند و بعد از یک زمستان راکد، ماهیچه‌ها را دوباره تقویت کنند.

رژیم لاغری سریع