سس کاری آسان کاتسو – غذایی برای درخشش


{5 دقیقه خواندن}

سس کاری آسان کاتسو برای همه سبزیجات و پروتئین ها! این سس پر جنب و جوش به سبک ژاپنی مغذی و فوق العاده خوشمزه است. با خیال راحت هر چه جرات دارید تند بروید. اوه، و مثل یک رویا یخ می زند.

سس کاری کاتسو به عنوان یک وعده غذاییاز آنجایی که سفر برای بسیاری از ما خاطره دور است، بسیاری از آنها گزینه بدون پاسپورت غذا خوردن در سطح جهانی را انتخاب کرده اند. چه در خانه و چه به عنوان غذای آماده، کاسه‌های لپ‌تاپ نودل بخارپز و امپانادای پر از گوشت ترد به ما کمک کرده است از طریق غذا احساس ارتباط و آرامش داشته باشیم.

اگرچه من بیشتر وعده‌های غذایی‌مان را درست می‌کنم، اما گهگاه از غذای مورد اعتماد غذا می‌خوریم. و ما از چند رستوران سطح بالاتری که خلاقانه با محدودیت های همه گیر سازگار شده اند، استفاده کرده ایم. انجام یک کار معمولی مانند خوردن غذای شخص دیگری – حتی اگر مجبور به شستن ظروف باشیم – لذت واقعی است.

اما ممکن است کمی گران شود. و گناه ناشی از بسته بندی واقعی است (حتی اگر اکثر آنها اکنون قابل کمپوست هستند). بنابراین، در بیشتر موارد ما هوس غذاهای جهانی خود را با انتخاب مسیر DIY برآورده می کنیم.

سس کاری کاتسو و کدو حلواییWagamama Wannabe

در سال 2020، رستوران زنجیره‌ای محبوب بریتانیایی Wagamama دستور پخت محبوب‌ترین غذای خود را منتشر کرد – چیکن کاتسو کاری. به جای شنیسل اتریشی، کاتسو یک کتلت سرخ شده ترد (معمولا) گوشت یا ماهی است که با آرد سوخاری پانکو ژاپنی پوشانده شده است.

کاتسو کاره – kare که املای انگلیسی زبان ژاپنی برای کاری است – کتلت های پانکو خرد شده است که در سس کاری تند ژاپنی ریخته شده است که مسلماً غذای مورد علاقه ژاپنی به سبک غربی است. منظورم این است که چه کسی در ذهن درست خود برای پانکو خرد شده هر چیزی که در سس کاری ریخته شده است، چرخه های شادی انجام نمی دهد؟

سس کاری کاتسو به عنوان غذابا توجه به طعم‌های پان‌آسیایی، و از طرفداران کاری واگاماما کاتسو، می‌دانستم که می‌خواهم نسخه خودم از سس کاری ژاپنی خامه‌ای و پر جنب و جوش آنها را درست کنم. اما نه کتلت مرغ ترد.

{در واقع Wagamama دارای مجموعه گسترده ای از غذاهای خوشمزه وگان است، از جمله دو کاتسو کاره وگان.}

در اینجا در وبلاگ، من قبلاً یک دستور پخت توفو کاتسو کاری پخته شده و واقعی دارم. و من از دیدن سس کاری تند خودم که در سال 2018 منتشر شد بسیار شگفت زده شدم. اما این یکی، بازی من با دستور غذای Wagamama، کمی کمتر از نسخه اصلی من است. اما من چند عنصر جدید اضافه کرده‌ام که فکر می‌کنم واقعاً طعم را تقویت می‌کنند در حالی که هنوز هم کاملاً برای خانواده‌ها مناسب هستند.

سس کاری ژاپنییک سس، نه یک وعده غذایی.

می دانم که واضح است، اما بله، برای درست کردن آن سس به چیزی نیاز دارید. تقریباً هر چیزی را در بازی منصفانه جهان گیاهی در نظر بگیرید. سفت بهترین است، اما حتی سبزیجات لغزنده و قارچ های جویدنی شرکای مناسبی برای این سس غمگین هستند. در اینجا می بینید که من از کدو حلوایی پرتقالی استفاده می کنم که به آرامی برشته شده است تا شیرینی طبیعی آن را بدون زغال زدن بیرون بکشد. در زیر ایده های بیشتری برای وسوسه کردن شما ارائه خواهم کرد. اوه، و برنج. توده چسبناک برنج سفید با شکوه است. یا برنج شیراتکی کم کربوهیدرات (لینک وابسته آمازون انگلستان) را انتخاب کنید.

مواد تشکیل دهنده سس کاری کاتسودر این سس کاری کاتسو چیست؟

روغن زیتونیا روغن مورد علاقه شما برای تفت دادن

پیاز، زنجبیل و سیر ستون فقرات سس هستند تا عرق کنند و طعم کاری را جذب کنند

پودر کاری طعم دهنده اصلی است اگرچه سس کاتسو معمولاً ملایم است، اگر دوست دارید از پودر کاری با حرارت متوسط ​​استفاده کنید. و اگر گرما نمی خواهید – به فکر بچه های اینجا هستید – به جای آن از گارام ماسالا استفاده کنید. دستور اصلی من از هر دو استفاده می کند.

زردچوبه و فلفل سیاه – دوتایی پویا من این را به یک ظرف کاهش دهنده التهاب حتی بیشتر تبدیل کنم

شیر نارگیل – به صورت دلخواه پر چرب یا کم چربی. ولی چیزای خوب بگیر من Biona یا هر یک از مارک های ارگانیک دیگر را دوست دارم

انبار سبزیجات – از یک مکعب، پودر یا آبگوشت آماده

من بید هستم – برای طعم ضروری اومامی.

کاشوبادام هندی. بله بادام هندی آنها برای غلیظ شدن سس به بافت ابریشمی بسیار عالی عمل می کنند. من برای غلیظ شدن بیشتر سس هایم به جای آرد از آجیل استفاده می کنم. اما مطمئناً می توانید از آرد استفاده کنید.

سوووو، برگ بو، سس ووسترشر و قند کاهش یافته است سس گوجه کارت های وحشی من هستند می دانم که عجیب به نظر می رسد، اما من واقعاً فکر می کنم آنها به عمق می افزایند. با این حال، اینها اختیاری هستند. حتما قبل از مخلوط کردن برگ ها را جدا کنید!

این نمایش اسلاید به جاوا اسکریپت نیاز دارد.

درست کردن سس کاری کاتسو

درست کردن این سس فوق العاده خوب فوق العاده آسان است. من از مخلوط کن عمودی برای ایجاد سس مخصوص مخملی و سبک استفاده می کنم. اما یک مخلوط کن استیک به خوبی کار می کند. اگر ترجیح می دهید به جای بادام هندی از آرد استفاده کنید، حتی می توانید از یک قاشق چوبی برای فشار دادن سس از صافی استفاده کنید.

اینم طرز تهیه سس

پیاز، سیر و زنجبیل را تفت دهید تا خیلی نرم شوند. سپس مواد معطر – بو، پودر کاری، زردچوبه و فلفل سیاه – و همچنین بادام هندی را اضافه کنید. هنگامی که ادویه ها با عطر خود شما را وسوسه کردند، شیر نارگیل، استاک، سویا، سس Worcestershire و سس کچاپ را اضافه کنید. اجازه دهید سس بجوشد – تا زمانی که مخلوط نکنید غلیظ نمی شود. بعد از حدود 10 دقیقه، برگ های بو را بردارید و سس را با ضربه برق بزنید تا کاملا یکدست شود. آن را بچشید و ببینید آیا می خواهید کمی شیرینی بیشتری به آن اضافه کنید – سس کاری کاتسو کمی شیرین است.

سس کاری کاتسو شما اکنون آماده است تا روی سبزیجات یا پروتئین انتخابی شما جادویی کند!

سس کاری ژاپنیچگونه می توانم از این سس استفاده کنم؟

کدو حلوایی زمستانی یا سیب زمینی شیرین – به قطعات درشت برش دهید و سپس به آرامی تفت دهید تا شیرین، نرم اما همچنان خوش فرم باشد (در کارت دستور پخت به شما می گویم که چطور).

کدو سبز، بادمجان، کرفس، قارچ صدفی شاه، کلم بروکلی، گل کلم، فلفل، ذرت شیرین – به قطعات دلچسب یا طول های باریک بریده شده و کمی تفت داده می شود. یا در عوض می توانید سبزیجات خود را بخارپز کنید. و به جای فقط یک نوع سبزیجات، شاید از مخلوط استفاده کنید.

کدو حلوایی

و البته پروتئین ها – سینه مرغ (سنتی)، توفوی سفت (دودی یا ساده)، ماهی قزل آلا، میگوهای جامبوی چرب. اینها را در یک خمیر آرد و آب یا تخم مرغ آغشته می کنند و سپس با خرده های پانکو می پوشانند تا سرخ یا پخته شوند. در صورت پخت ابتدا خرده ها را روغن بزنید. برای راهنمایی توفوی پخته شده به دستور اصلی من مراجعه کنید یا به این دستور کاتسو با استفاده از مرغ نگاهی بیندازید.

من صمیمانه توصیه می کنم این دستور را دو برابر کنید و یک کیسه برچسب دار از آن را در فریزر بگذارید. شما بسیار خوشحال خواهید شد که انجام دادید.

اگر سس کاری کاتسو را چشیده باشید، احتمالاً دقیقاً می دانید که می خواهید با آن چه کار کنید. در نظرات به من بگویید که چگونه از سس کاری کاتسو خود استفاده می کنید. PS من سس باقیمانده را دوست دارم که داغ شده و روی مارچوبه بخارپز و یک تخم مرغ نرم آب پز ریخته شود. برای صبحانه. 😉

سس کاری کاتسو

دستور العمل آسان سس کاری کاتسو - گیاهی و کم کربوهیدرات

سس کاری کاتسو

سس کاری کاتسو به طور طبیعی با کربوهیدرات کمتر و وگان همراه با سبزیجات و پروتئین ها! این سس پر جنب و جوش به سبک ژاپنی مغذی و فوق العاده خوشمزه است. با خیال راحت هر چه جرات دارید تند بروید. اوه، و مثل یک رویا یخ می زند!

  • 1
    قاشق غذاخوری
    روغن زیتون
    یا روغن پخت و پز مورد علاقه دیگر
  • 1
    پیاز
  • 2
    حبه های سیر چرب
  • 20
    g
    زنجبیل
  • 2
    برگ بو
    اختیاری
  • 1.5-2
    قاشق غذاخوری
    پودر کاری متوسط
    یا خفیف؛ یا از گارام ماسالا برای نسخه غیر تند استفاده کنید
  • 1
    قاشق چایخوری
    پودر زردچوبه
  • ¼
    قاشق چایخوری
    فلفل سیاه
    تازه آسیاب شده – اختیاری
  • 40
    g
    بادام زمینی
    برشته شده یا نه؛ گزینه های بدون مهره در زیر
  • 200
    میلی لیتر
    شیر نارگیل
    پر چرب یا کم چربی
  • 300
    میلی لیتر
    آب سبزیجات
    در صورت امکان سدیم کم
  • 1
    قاشق غذاخوری
    سس سویا کم سدیم
    یا به مزه
  • 2
    قاشق غذاخوری
    سس کچاپ بدون قند یا کم شکر
  • 1
    قاشق چایخوری
    سس ووسترشر
    اختیاری (حاوی ماهی کولی؛ نسخه های گیاهی موجود آنلاین/در فروشگاه های مواد غذایی سالم)
  • شیرین کننده بدون کربوهیدرات
    یا شکر قهوه ای – اختیاری

سس کاری کاتسو

  1. پیاز و سیر را پوست گرفته و خرد کنید؛ زنجبیل را پوست بگیرید و رنده کنید. سس را با هم مخلوط می کنید، پس زیاد نگران اندازه آن نباشید.

  2. روغن دلخواهتان را در یک قابلمه متوسط ​​روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و سبزیجات خرد شده و رنده شده را به آن اضافه کنید. پس از نرم شدن حرارت را کم کنید و برگ بو، پودر کاری، زردچوبه، فلفل سیاه و بادام هندی را اضافه کنید. خوب هم بزنید و چند دقیقه بپزید و در صورت لزوم مقداری روغن اضافه کنید تا نچسبد.

  3. شیر نارگیل، آب سبزیجات، سس سویا، سس کچاپ و سس ورسسترشر را در آن بریزید. روی حرارت ملایم قرار دهید و به مدت 10 دقیقه به آرامی بپزید و هر از گاهی هم بزنید.

  4. آن را از روی حرارت بردارید، برگ های بو را بردارید و با استفاده از مخلوط کن چوبی یا انتقال به مخلوط کن عمودی، به سس نرم ابریشمی بریزید. بچشید و تصمیم بگیرید که آیا به شیرینی بیشتری از یک شیرین کننده بدون کربوهیدرات یا شکر قهوه ای نیاز دارید – سس کاری کاتسو یک شیرینی لمسی است.

  5. به صورت گرم روی یا زیر برنج/شیراتاکی (بدون کربوهیدرات)، برنج، سبزیجات برشته، یا توفوی پانکو خرد شده و پخته شده/سرخ شده، مرغ یا ماهی سرو کنید. چاشنی های دوست داشتنی برای یک غذای کامل عبارتند از: دانه های کنجد برشته شده، شاخه های گشنیز/سیلانترو، پیاز/پیازچه خرد شده و مقداری آب لیموترش یا سرکه ژاپنی.

کدو تنبل بو داده – پیشنهاد سرو مطابق شکل

  1. یک کدو حلوایی کوچک متوسط ​​یا دیگر کدو حلوایی زمستانه را پوست بگیرید، بذر و برش دهید – 8 قاچ از کدوی کوچک من. با حداقل روغن – حدود 1/2 قاشق غذاخوری – بپوشانید و روی سینی فر با کاغذ روغنی بچینید. در فر از قبل گرم شده با فن 180 درجه سانتیگراد / 400 درجه فارنهایت به مدت 40 دقیقه تفت دهید، گهگاهی بچرخانید تا نرم و در جاهایی کمی بپزد. برای دریافت پروتئین بیشتر، اسلب های توفوی ارگانیک را کمی روغن بزنید و بعد از 20 دقیقه به سینی اضافه کنید. من خودم را با هویج ترشی سریع و خیار سرو کردم.

اطلاعات تغذیه بر اساس 2 وعده است، اگرچه ما آن را برای 3 وعده داریم. فقط برای راهنمایی از برچسب تغذیه استفاده کنید.

شیرین کننده ها: به جای سس کچاپ می توانید از یک قاشق چای خوری شکر قهوه ای یا شکر نارگیل نیز استفاده کنید. سس کچاپ یا شکر سس را متعادل می کند و طعم اصلی سس کاتسو کاری را به آن می دهد.

بدون آجیل، لطفا: به جای بادام هندی، از نشاسته سیب زمینی/نشاسته تاپیوکا (1/2 قاشق غذاخوری) یا آرد ساده (1 قاشق غذاخوری) استفاده کنید. این گزینه را در پایان تفت دادن سبزیجات و قبل از اضافه کردن مایع اضافه کنید. یا اگر این مورد برای شما قابل قبول است، می توانید از تخمه آفتابگردان تابه ای استفاده کنید. آجیل و دانه ها قوام دهنده های فوق العاده خوبی برای سس ایجاد می کنند.

چقدر گرم؟ پودر کاری در بریتانیا به طور معمول در قوت های ملایم، متوسط ​​و گرم وجود دارد. برای یک گزینه بسیار معطر اما بدون حرارت از گارام ماسالا استفاده کنید. این سس به معنای پانچ است، اما نیازی به تند بودن آن نیست!

قابل انجماد: در ظرف درب دار یا کیسه فریزر مناسب (با برچسب!) قرار دهید و برای بهترین طعم ظرف یک ماه استفاده کنید. قبل از گرم کردن مجدد یخ زدایی کنید.

با سس کاری کاتسو چه کنم؟ شما می توانید یک کاتسو کاری “مناسب” انجام دهید – کاتسو به معنای کتلت پانکو خرد شده و سرخ شده (معمولاً مرغ). برای انجام این کار، پروتئین انتخابی خود را در تخم مرغ زده شده – یا یک گرم آرد و خمیر آب – سپس در خرده های پانکو فرو کنید، سپس کم عمق سرخ کنید تا کاملا پخته شود. این برای مرغ، توفو و ماهی مناسب است. یا از سرخ کردن صرف نظر کنید و بپزید. برای این گزینه، خرده‌ها را روغن می‌زنید (آنها را در یک کاسه با روغن بریزید)، سپس تخم مرغ/پروتئین آغشته به خمیر را بپوشانید. به اندازه پروتئین خود بپزید. و، البته، شما می توانید با سبزیجات سرخ شده سرو کنید – به صورت تکه های ضخیم یا به صورت یک تاس درشت – تا زمانی که طلایی شود و با سس کاری کاتسو سرو کنید.

ارزش غذایی

سس کاری کاتسو

مقدار در هر خدمت

کالری 321
کالری از چربی 207

٪ ارزش روزانه*

چربی 23 گرم35%

چربی اشباع شده 9 گرم56%

سدیم 947 میلی گرم41%

پتاسیم 379 میلی گرم11%

کربوهیدرات ها 20 گرم7%

فیبر 5 گرم21%

شکر 5 گرم6%

پروتئین 6 گرم12%

ویتامین A 373 IU7%

ویتامین سی 6 میلی گرم7%

کلسیم 54 میلی گرم5%

اهن 4 میلی گرم22%

* درصد ارزش روزانه بر اساس یک رژیم غذایی 2000 کالری است.

دسته بندی ها: بدون گلوتن، سس، رژیم غذایی نرم، دسته بندی نشده، وگانبرچسب ها: دستور العمل آسان، غذای ژاپنی، سس کاری کاتسو، کربوهیدرات کمتر