سبزیجات زمستانی برشته شده با انار و کره بادام زمینی تند


{5 دقیقه خواندن}

سبزیجات زمستانی برشته شده با انار و کره بادام زمینی، نوع مورد علاقه ما در روزهای هفته در هوای سرد است. در واقع، ما دو بار در یک هفته این کار را داریم. و نه به عنوان باقی مانده 🙂

همانطور که به یک دستور العمل تکراری در روزهای هفته اشاره می کند، این دستور غذایی کم تلاش و رضایت بالایی دارد. سبزیجات زمستانی درشت که در فر برشته می شوند تا لبه های طلایی و جوشان شوند، در یک سس بدون پختن، مغزی، ترش و تند برگردانده می شوند. روی آن را با انار و یک مشت جعفری خرد شده بپاشید و شام بلافاصله و پر از طعم است. اگر موفق شدی انگشتت را دور ظرفت پاک نکنی تا آخرین قطره سس را بگیری، تو آدم قوی تری از من هستی.

سس انار بادام زمینیآن سس چطور؟

شما کاملاً به سرخ کردن سبزیجات عادت خواهید کرد. در صورت تمایل، آنها را طبق معمول خود اینجا تفت دهید. همه ما راه خود را داریم دلیل اینکه من از نحوه تفت دادن سبزیجات ناراحت نیستم این است که در این دستور العمل آسان، این سس است که کلید آن است. با فهرست کوتاهی از مواد، این سس انار و کره بادام زمینی را نوعی سس ساتای شمال آفریقا در نظر بگیرید. و مانند سس ساتای، بسیار همه کاره است.

این دستور غذای گیاهی کمی بیشتر از آنچه که احتمالاً استفاده می کنید، سس درست می کند. بنابراین، مقداری را ذخیره کنید تا در برخی مواد خام، چیپس پیتا یا نان گرم فرو ببرید. حتی می توانید از آن مانند ساتای سنتی برای طعم دادن به مرغ، گوشت گاو یا توفو استفاده کنید.

سبزیجات زمستانی را برش دهیدسبزیجات زمستانی برشته شده با انار و کره بادام زمینی – مواد تشکیل دهنده

شما نیاز خواهید داشت:

کدو حلوایی

کدو سبز / کدو سبز

تره فرنگی

کرفس/ریشه کرفس

پیاز قرمز

زیره، رازیانه و زیره سیاه

لیمو

من بید هستم

خمیر هریسا (اختیاری)

کره بادام زمینی روان (من Pip n Nut را دوست دارم)

ملاس انار

آرل/دانه انار

جعفری

البته روغن زیتون

سبزیجات زمستانی بو داده انار و بادام زمینی تندموارد بالا لیستی است که من معمولاً از آن تهیه می کنم، زیرا آنها چیزی هستند که من تمایل به خرید آنها دارم و ما دوست داریم. اما من آن را با سبزیجات مختلف زمستانی دیگر در ماه های گذشته درست کرده ام، و همچنین برخی از سبزیجاتی که در تمام طول سال هستند، مانند قارچ و دانه های ذرت شیرین منجمد. ممکن است نیاز داشته باشید زمان برشته کردن را بسته به آنچه استفاده می کنید تنظیم کنید (مطمئناً دانه های ذرت را بعداً در زمان برشته کردن بریزید). برای مخلوطی از سبزیجات نرم‌تر و سفت‌تر، سبزی‌های «سریع» را همانطور که آماده هستند کنار بگذارید یا کمی بعد اضافه کنید.

من در زیر چند گزینه سبزیجات و ادویه بیشتر به شما داده ام. اما این یک لیست جامع نیست. خلاق بودن!

سبزیجات زمستانی بو داده انار و کره بادام زمینی تندتغییراتی که باید امتحان کنید

برای تهیه این دستور غذا می توانید به معنای واقعی کلمه کشوی سبزیجات و اتاقک خود را تمیز کنید. اما در اینجا چند ایده وجود دارد.

نوع دیگری از کدوی سخت زمستانی

سیب زمینی شیرین

چغندر

هویج

جیکاما

ساقه کرفس

روتاباگا

کلم بروکلی

گل کلم

هویج وحشی

قارچ

دانه های ذرت شیرین

کره تخمه آفتابگردان

کره بادام

تاهینی (هر چند مورد علاقه من برای این نیست)

زعتر (به جای دانه های بوداده)

ژوگ (به جای هریسا)

به پروتئین بیشتری نیاز دارید؟ مقداری توفوی مکعبی یا تکه تکه شده را به سبزیجات اضافه کنید – این کاری است که من اغلب انجام می دهم. یا مرغ سوخاری خرد شده یا مقداری لوبیا/عدس پخته را برای پنج دقیقه آخر اضافه کنید تا گرم شود.

سبزیجات بریان شده با سس ساتای آفریقای شمالیطرز تهیه این دستور پخت

با برشته کردن ادویه ها شروع کنید. این مخلوط را روی سبزیجات برشته و در سس استفاده خواهید کرد. زیره، رازیانه و زیره سیاه را در یک تابه کوچک بریزید و برشته کنید تا معطر شود – حدود 1 دقیقه روی شعله متوسط، گاهی تابه را تکان دهید. دانه ها را با دقت تماشا کنید زیرا به راحتی می سوزند. پس از برشته شدن، آن ها را در هاون بکوبید یا در آسیاب ادویه بریزید.

ادامه دهید و همین حالا فر خود را از قبل گرم کنید. فر فنم رو روی 190 درجه سانتی گراد گذاشتم. اگر فر شما بدون فن است، از دمای 210 درجه سانتیگراد استفاده کنید. برای فر فارنهایت که روی 410 درجه فارنهایت تنظیم شده است. یا همان کاری را که معمولاً برای سبزیجات سخت تر انجام می دهید انجام دهید.ادویه جات برای برشته کردن

حالا سبزیجات را برای تفت دادن آماده کنید. کدو و کرفس را پوست بگیرید، سپس به قطعات بزرگ به اندازه لقمه برش دهید. کدو سبز را به قطعات بزرگ به اندازه لقمه خرد کنید. تره فرنگی را برش داده و به صورت سکه های ضخیم برش دهید. پیاز قرمز را نصف کنید، پوست بگیرید و به صورت خلالی برش دهید. همه را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید و با روغن بپوشانید و روی یک سوم ادویه ها بپاشید. آنها را به اطراف پرتاب کنید.ادویه جات و سبزیجات

سبزیجات را به یک سینی فر بزرگ با دو طرف اضافه کنید. اگر نیاز به استفاده از کاغذ نچسب دارید این کار را انجام دهید. در فر از قبل گرم شده قرار دهید. اگر دوست داشتید، 15 دقیقه به کدو و کرفس زمان بدهید. اما کاملاً ضروری نیست. همه در یک زمان به این معنی است که سبزیجات دیگر کمی پخته تر خواهند شد. حدود 30 دقیقه تفت دهید و یک بار بچرخانید. یا کدو و کرفس را شروع کنید و بقیه را بعد از 15 دقیقه به سینی اضافه کنید.سبزیجات کباب شده

برای آموزش بیشتر در مورد تفت دادن سبزیجات، این مقاله را از thekitchn.com ببینید.

حالا سس تند خوشمزه را درست کنید. کره بادام زمینی، ملاس انار و ادویه های اضافی را به یک کاسه اضافه کنید. با قاشق هم بزنید تا یکدست شود و آب لیمو و سس سویا را اضافه کنید تا مزه دار شود. در صورت تمایل هریسا را ​​مزه دار کرده و اضافه کنید.

درست کردن سس انار و کره بادام زمینیبرای خدمت، به محض اینکه سبزیجات از فر بیرون آمدند، با قاشق روی سس بریزید (در غیر این صورت کمی سفت می شود)، به آرامی با کاردک بریزید تا بپوشانید – ممکن است کثیف باشد! سپس روی دانه‌های انار و جعفری خرد شده بپاشید. مستقیماً از ورقه پخت سرو کنید تا در شستن ظرف اضافی صرفه جویی کنید!سبزیجات زمستانی بو داده انار و بادام زمینی تند

بنابراین، آیا شما توسط سس وسوسه شده اید؟ خوب، دوست خوب من، از شما می خواهم که تسلیم آن وسوسه شوید. ماه ها بود که به این ترکیب طعم ها فکر می کردم. من فقط می‌دانستم که در بسیاری از جعبه‌های آشپزی خودم – تند، آجیلی، خامه‌ای، تند-گرم- تیک می‌زند. و وقتی بالاخره درستش کردم، تقریباً به خودم لگد زدم که زودتر درستش نکردم. من حتی دو قاشق آخر سس را به یک نسخه کوچک شده از این دستور هم زده ام – خیلی خوب!

اگر چند ایده سس دیگر برای سبزیجات می‌خواهید، یکی از این‌ها را در اینجا در Food To Glow بررسی کنید – آیولی وگان، بهترین مایو آووکادو، سس پنیر آبی بروکلی، تاپناد زیتون سیاه، سس هویج-میسو و چاتنی گشنیز-نعناع. سس. من بارهای بیشتری در فهرست خود دارم، در زیر سس ها.

سبزیجات زمستانی بو داده انار و بادام زمینی تند

سبزیجات سوخاری با سس انار و بادام زمینی

سبزیجات زمستانی برشته شده با انار و کره بادام زمینی تند

یک شام ساده از سبزیجات زمستانی بوداده آغشته به سس انار تند و بادام زمینی. هر سس اضافی به عنوان نوعی سس ساتای نیز خوشمزه است. در صورت تمایل، کره تخمه بادام یا آفتابگردان را اضافه کنید. سبزیجات را عوض کنید (ایده های داده شده). و برای افزودن پروتئین بیشتر، در مکعب های توفو به سبزیجات برشته لانه کنید.

  • 1/2
    کدو حلوایی
  • 1/2
    کدو سبز
    کدو سبز
  • 1
    تره فرنگی
  • 1/2
    کرفس
    یا جیکاما (هر چند طعم متفاوت)
  • 1
    پیاز قرمز
  • 3
    قاشق غذاخوری
    روغن زیتون

مخلوط ادویه

  • 1
    قاشق چایخوری
    دانه زیره سبز
  • 1
    قاشق چایخوری
    دانه رازیانه
  • 1
    قاشق چایخوری
    زیره

سس انار – بادام زمینی

  • 100
    میلی لیتر
    کره بادام زمینی شل و طبیعی
  • 2
    قاشق غذاخوری
    ملاس انار
    بیشتر برای طعم دادن
  • 1
    کم اهمیت
    لیمو
  • 1
    قاشق چایخوری
    من بید هستم
    بیشتر برای طعم دادن
  • 1
    قاشق چایخوری
    خمیر هریسا
    اختیاری، بیشتر به سلیقه
  • 1/2
    انار
    دانه ها/آلیل ها از
  • 2
    قاشق غذاخوری
    جعفری خرد شده

  1. فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد فن / 210 درجه سانتیگراد / 410 درجه فارنهایت گرم کنید

  2. با برشته کردن ادویه ها شروع کنید. این مخلوط را روی سبزیجات برشته و در سس استفاده خواهید کرد. زیره، رازیانه و زیره سیاه را در یک تابه کوچک بریزید و برشته کنید تا معطر شود – حدود 1 دقیقه روی شعله متوسط. با دقت تماشا کنید که به راحتی می سوزند. برای مدت کوتاهی خنک کنید، سپس در هاون بکوبید و در آسیاب ادویه با پاشیده یا بادکنک بزنید.

  3. حالا سبزیجات را برای برشته کردن آماده کنید: کدو و کرفس را پوست بگیرید، سپس به قطعات بزرگ به اندازه لقمه برش دهید. کدو سبز را به قطعات بزرگ به اندازه لقمه برش دهید. تره فرنگی را برش داده و به صورت سکه های ضخیم برش دهید. پیاز قرمز را نصف کنید، پوست بگیرید و به صورت خلالی برش دهید. همه را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید و با روغن بپوشانید و روی یک سوم ادویه ها بپاشید.

  4. سبزیجات را به یک سینی فر بزرگ با دو طرف اضافه کنید. اگر نیاز به استفاده از کاغذ نچسب دارید این کار را انجام دهید. در فر از قبل گرم شده قرار دهید. اگر دوست داشتید، 15 دقیقه به کدو و کرفس زمان بدهید. اما کاملاً ضروری نیست. همه در یک زمان به این معنی است که سبزیجات دیگر کمی پخته تر خواهند شد. حدود 30 دقیقه تفت دهید و یک بار بچرخانید. یا کدو و کرفس را شروع کنید و بقیه را بعد از 15 دقیقه به سینی اضافه کنید.

  5. حالا سس را درست کنید. کره بادام زمینی، ملاس انار و ادویه های اضافی را به یک کاسه اضافه کنید. با قاشق هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و آب لیمو و سس سویا را اضافه کنید تا مزه دار شود. در صورت تمایل هریسا را ​​مزه دار کرده و اضافه کنید.

  6. برای سرو، به محض اینکه سبزیجات از فر بیرون آمدند، با قاشق روی سس بریزید و به آرامی با کفگیر بریزید تا بپوشانید – ممکن است کثیف باشد! سپس روی دانه‌های انار و جعفری بپاشید. مستقیماً از ورقه پخت سرو کنید تا در شستن ظرف اضافی صرفه جویی کنید!

کره بادام زمینی را دوست ندارید؟ در کره بادام یا کره تخمه آفتابگردان قرار دهید. می توانید از تاهینی استفاده کنید، اما من اینجا آن را زیاد دوست ندارم.

آیا نیاز به استفاده از سبزیجات دیگر دارید؟ با خیال راحت آنچه را که دارید و آنچه دوست دارید آزمایش کنید. سیب زمینی شیرین یا هویج به جای کدو حلوایی عالی است. و جیکاما یا روتاباگا به جای کرفس تماس خوبی است، اگرچه طعم آنها بسیار متفاوت است. قارچ، فلفل خرد شده، سیر، بادمجان را اضافه کنید – هر چیزی که دوست دارید.

پروتئین بیشتر؟ مکعب ها یا برش های توفو (حدود 200 گرم) را به سبزیجات تفت داده شده اضافه کنید. این روزها اغلب اینطوری درست می کنم.

ارزش غذایی

سبزیجات زمستانی برشته شده با انار و کره بادام زمینی تند

مقدار در هر خدمت

کالری 417
کالری از چربی 216

٪ ارزش روزانه*

چربی 24 گرم37%

چربی اشباع شده 4 گرم25%

سدیم 204 میلی گرم9%

پتاسیم 1047 میلی گرم30%

کربوهیدرات ها 47 گرم16%

فیبر 9 گرم38%

شکر 19 گرم21%

پروتئین 11 گرم22%

ویتامین A 10578IU212%

ویتامین سی 56 میلی گرم68%

کلسیم 143 میلی گرم14%

اهن 3 میلی گرم17%

* درصد ارزش روزانه بر اساس یک رژیم غذایی 2000 کالری است.

دسته ها: پیشگیری از سرطان، غذای اصلی، سس، مخلفات، وگانبرچسب ها: غذای پاییزی و زمستانی دستور آسان طرز استفاده از ملاس انار دستور پخت یک تابه کره بادام زمینی سبزیجات سوخاری


رژیم لاغری سریع