رژیم غذایی | رژیم غذایی تضمینی کاهش وزن | متخصص تغذیه و متخصص تغذیه


رژیم غذایی

رژیم غذایی در حقیقت ، این به معنی خوردن غذاها و نوشیدنی های مناسب است. برخی از افرادی که رژیم غذایی دارند می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا سریع وزن خود را افزایش دهند. برخی می خواهند برای حفظ سلامت جسمی و روحی خود خوب غذا بخورند.

اگرچه امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، اما متوجه می شویم که برخی از افراد به دلیل کاهش وزن به دنبال راه هایی برای افزایش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم رژیم غذایی ایده آل برای رسیدن به این هدف و مدل بدن را به شما معرفی کنیم.

به طور طبیعی. افرادی که متابولیسم پیشرفته ای دارند به دلیل اینکه کالری بیشتری می سوزانند وزن کم کرده و وزن کم می کنند. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تعادل قد و وزن این افراد را تشویق به غذا می کند. اما کدام رژیم برای شما مناسب است؟

مردم می توانند به اهداف غذایی خود برسند بهترین نکات تغذیه ای بروید و یک رژیم غذایی مناسب تهیه کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم غذایی کاهش وزن سریع به گفته دکتر مهدی شادنوش ، آمادگی برای مردم یک ضمانت است. اگر از توصیه های رژیم غذایی خود پیروی کند و از دوره تثبیت وزن فراتر رود ، شانس او ​​برای افزایش وزن بسیار کم است.

گاهی متخصص تغذیه غذاهایی که معده و پهلوها را نازک می کند توصیه می شود برای بهترین نتیجه با یک نفر ورزش کنید.

ویژگی های یک باتری خوب

  1. غذای خوب سرشار از مواد معدنی و چربی است. مواد معدنی ؛ ویتامین ها باید حاوی پروتئین باشد.
  2. میان وعده ها را با سه غذای اصلی بخورید.
  3. غذاهای چرب را در رژیم غذایی خود قرار ندهید.
  4. در بهترین رژیم غذایی ، هر غذایی باید حذف شود مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. نوشیدن 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که مردم باید در مورد آن فکر کنند.

غذای آنلاین چیست؟

با افزایش حجم کاری امروز ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و غذای خوب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به وب سایت مراجعه کنند. بهترین متخصص تغذیه و نقل قول در بخش رژیم غذایی اینترنتی اطلاعات شخصی خود را برای پزشک ارسال کنید.

هنگامی که پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، یک برنامه غذایی مناسب برای شما تهیه و ارسال می کند. اگر سوالی دارید ، می توانید با ما تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید که غذای تهیه شده برای شما منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم های غذایی

یکی متخصص تغذیه او بر اساس اطلاعاتی که به او می دهید یکی از غذاهای زیر را برای شما آماده می کند.

  • منوی تعریف شده و دولت
  • رژیم ثابت
  • رژیم ترکیبی
  • غذاهای انعطاف پذیر

چاقی و افزایش وزن چگونه است؟

مطالعات نشان می دهد که زنان بین 1600 تا 2400 کالری و 2000 تا 3000 کالری برای مردان نیاز دارند. افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند باید 500 کالری بیشتر مصرف کنند. بنابراین ، افراد می توانند با یک متخصص تغذیه مشورت کرده و انواع مکمل های مقرون به صرفه و مناسب چاقی را در رژیم غذایی خود قرار دهند تا به حفظ تناسب اندام و وزن خود کمک کند.

رژیم غذایی موثر برای کاهش وزن

  • کره بادام زمینی

کره بادام زمینی حاوی انواع کالری و پروتئین است ، بنابراین مصرف آن برای کاهش وزن بسیار مثر است. یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات است. حاوی 90 کالری و 4 گرم گوشت است.

توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این ماده می تواند به سلامت انسان آسیب برساند.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است ، بنابراین خوردن آن برای صبحانه و شام می تواند به افزایش وزن فرد کمک کند.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است. بنابراین ، مصرف آن برای افزایش وزن مثر است.

100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. برنج یکی از بهترین غذاها برای کاهش سریع وزن است زیرا هضم آن آسان تر و پخت آن راحت تر از گندم است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از دانه ها و میوه های خشک است. گرانول یک فیبر است ، سرشار از انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای کاهش وزن است. یک فنجان گرانول معادل 450 کالری است و اگر با شیر ترکیب شود ، افزایش می یابد. بنابراین توصیه می شود این غذا را در حد اعتدال بخورید.

موز منبع خوبی از فیبر است. قند حاوی ویتامین و پتاسیم است. یک موز متوسط ​​حدود 100 کالری دارد.

حاوی پروتئین های سالم است و تهیه و طعم برنج آن بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن است. یک تخم مرغ حاوی 75 کالری است. حاوی 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ حاوی 500 کالری ، حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم غذایی وزن کم کنیم

  • شما باید کالری دریافتی خود را کاهش دهید. هر روز کمتر غذا بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس بر میزان کالری دریافتی تمرکز کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر بیشتر از میزان کالری خود بسوزانید ، وزن خود را کاهش می دهید.
  • تنقلات ناسالم نخورید. نمک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. شیرینی تنقلات پرچرب و ناسالم را به طور کامل حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده پیتزا کیک شکلات و سایر غذاهای شیرین و چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید. خوردن 400 کالری در روز به شما کمک می کند قوی و نزدیک به هدف خود برای کاهش وزن باشید. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، سیرتر خواهید بود. میوه ها سبزیجات ؛ دانه؛ محصولات لبنی کم چرب و گوشت از سالم ترین غذاها هستند.
  • همچنین هنگام پخت به کالری آنها توجه کنید. مثلا، خوب است مقداری مرغ را با کره و پنیر بپزید. برای کاهش میزان چربی ، بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را جدا کنید.
  • از غذاها و غذاهای چرب استفاده کنید. توجه داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین امگا 3 را در رژیم غذایی خود بگنجانید. سیب، زنجبیل سعی کنید از غذاهای چربی سوز مانند سیر و روغن زیتون استفاده کنید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

غذای سالم این بدان معنا نیست که رژیم خود را از دست بدهید یا از یک رژیم غذایی سخت پیروی کنید. به اندازه هر غذا توجه کنید ؛ محدود کردن مصرف چربی ؛ میوه ها زندگی عاقلانه از جمله خوردن غذاهای طبیعی مانند سبزیجات و غلات کامل و حذف غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی ممکن است.

رژیم غذایی متعادل این شامل همه گروه های غذایی اصلی است و مقدار مناسب غذا و مواد مغذی ایده آل را برای بدن فراهم می کند.
هر فرد متفاوت است و رژیم غذایی سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. با این حال ، پیروی از رژیم غذایی که شامل همه گروه های غذایی و سدیم باشد ، خوردن مواد مغذی ناخواسته مانند چربی اشباع و شکر منجر به یک شیوه زندگی سالم می شود.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به حفظ وزن ثابت کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز بستگی به سن ، جنسیت و گرایش جنسی دارد. بسته به فعالیت بدنی و وزن شما ، غذاهای کم کالری و پر کالری مانند غلات کامل ، حبوبات و حبوبات باید مصرف شوند. گوشت بستگی به میوه و سبزیجات دارد.

کنترل مصرف غذا

خوب غذا خوردن یکی از پایه های یک برنامه غذایی سالم است و کنترل رژیم غذایی به شما کمک می کند تا از رژیم غذایی سالم لذت ببرید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. آنتی اکسیدان ها ؛ سرشار از فیبر و مواد معدنی است اما کالری کمی دارد. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری را برای بدن تامین کند. غذاهای گیاهی سرشار از فیبر هستند که گرسنگی را از بین می برد و اشتها را کاهش می دهد.

دانه

بلغور جو دوسر برنج قهوه ای آرد گندم این غلات ، از جمله آرد گندم و بلغور ، می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. آجیل موجود در رژیم غذایی برای آسم و بیماری های قلبی نیز مفید است. بیماری لثه از دست دادن دندان ؛ فشار خون بالا این می تواند خطر سرطان روده و التهاب را کاهش دهد.

چربی های ناسالم را محدود کنید

با چربی برنامه غذایی سالم این ضروری است. باید از انواع خاصی از چربی ها اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع شده از حیوانات گرفته می شوند و سطح کلسترول را در خون افزایش می دهند. خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. چربی های ترانس به دلایل مختلف نباید مصرف شوند. آجیل؛ دانه ماهی روغن زیتون و آووکادو چربی های سالم هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم می تواند باعث فشار خون بالا شود و خطر سکته مغزی یا بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد. نمک برای تغییر رنگ یا بافت غذا و ماندگاری بیشتر یا طعم دادن استفاده می شود. سوپ کنسرو شده ؛ نان رشته فرنگی سس سالاد ؛ بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند پرکننده ها و غلات دارای سدیم بالایی هستند. پرهیز از این غذاها می تواند میزان سدیم را در رژیم غذایی شما محدود کرده و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید