رژیم غذایی رفتاری

غذای خوب، استرس زیاد، چند کیلو اضافه روی شکم، باسن، کراوات، می‌دانید… اینطوری خودتان را بعد از تعطیلات پیدا می‌کنید. حالا یخچال راحت شده و شما فرصتی برای به دست آوردن حالت خود دارید. اگه استرس نداشت…

استرس بخشی از زندگی روزمره ما است، اما همه افراد به روشی متفاوت تحت تأثیر قرار می گیرند. و هر کس در مورد آن متفاوت عمل می کند. برخی از ما اضافه وزن پیدا می کنیم. برای کسانی از ما این مقاله است.

تحت فشار، تحریک پذیر

مشکلاتی که شما را تحت فشار قرار می دهد مربوط به مسائل خانوادگی، مالی یا مواردی از این قبیل است. شما خسته و عصبی هستید، نمی توانید بخوابید، اشتها ندارید، زمانی که وقت دارید غذا بخورید و گاهی تا عصر چیزی برای خوردن ندارید. به غیر از 3 یا 4 قهوه و شکلاتی که ظهر خوردی.

چرا وزن اضافه می کنید؟ به دلیل عدم تعادل هورمونی ناشی از سبک زندگی پر هرج و مرج و به دلیل غذاهای غنی از چربی و قند که به چربی روی شکم و کمر تبدیل می شوند.

شما با از بین بردن عامل استرس وزن کم می کنید. مسائل خانوادگی خود را حل کنید، شغل خود را تغییر دهید و مهمتر از همه، یک برنامه معمولی بگیرید. 3 وعده غذایی در روز شامل غذاهای مختلف (پروتئین حیوانی، میوه، سبزیجات و غلات) برای شما معجزه می کند. می‌توانید هفته‌ای ۲ تا ۳ ساندویچ، با مرغ یا بیکن ضعیف، سالاد و ترشی، بدون کره یا مایونز میل کنید. ماهی و گوشت را با سبزیجات در رژیم غذایی خود بگنجانید. تعداد قهوه ها را در روز به 2 عدد کاهش دهید و سعی کنید تا جایی که می توانید میوه تازه و خشک بخورید یا حداقل یک مکمل غذایی حاوی مواد معدنی و ویتامین ها دریافت کنید.

پرش

شما بیش فعال هستید، این مشکل شماست. همیشه بی قرار، کمال گرا، 10 کار را همزمان انجام می دهید. وقت نفس کشیدن ندارید! شما انرژی زیادی مصرف می کنید، بنابراین به سوخت نیاز دارید: زیاد و سریع غذا می خورید.

چرا وزن اضافه می کنید؟ زیرا وعده های غذایی پر از کالری و چربی مواد مغذی بدن شما را تامین نمی کند.

با تغییر نگرش خود نسبت به تهیه و خوردن وعده های غذایی وزن کم می کنید. دقایقی که صرف آشپزی و خوردن می کنید اتلاف وقت نیست! از آنجایی که مشغله زیادی دارید، حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که غذاهایی تهیه کنید که به راحتی به وعده های غذایی سالم تبدیل شوند، مانند ماهی، مرغ، سبزیجات تازه و سبزیجات منجمد، میوه های تازه، کمپوت ها، سوپ ها و سوپ های فوری. برای هر وعده غذایی 20 دقیقه وقت بگذارید. اگر بیشتر بجوید، احساس سیری شما را سریعتر می کند. برای صبحانه و ناهار ماهی، گوشت گاو، سبزیجات و ماست یا یک میوه میل کنید. در حین غذا خوردن، همه چیز را فراموش کنید، روی آرامش و غذا خوردن تمرکز کنید. و اولویت های خود را انتخاب کنید، همه چیز به عهده شما نیست!

مشتاق

وسواس شما این است: بعدی چیست؟ شما به دلایل واقعی یا خیالی با یک ترس دائمی زندگی می کنید.

چرا وزن اضافه می کنید؟ شما سعی می کنید استرس را در … غذا خوردن کاهش دهید. افراد مضطرب با غذاهای غنی از قند، که انرژی می دهند و تغییرات زیادی در سطح انسولین خون ایجاد می کنند، رابطه واقعی دارند. تو همیشه غذا میخوری…

با تغییر جهت تسکین اضطراب خود از خوردن مداوم به خوردن غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا، مانند ماکارونی، برنج، نان، غلات کامل، وزن کم می کنید. اشتهای شما به سرعت ارضا می شود و قندهای خوب در آستانه تثبیت سطح قند خون شما هستند. اگر هنوز احساس می‌کنید که باید در مورد چیزی چابک باشید، مقداری سبزیجات خام، پنیر کم‌چرب، یک تخم‌مرغ آب پز یا یک تکه ژامبون بخورید. پس از چنین وعده غذایی متعادلی، شما سزاوار یک مربع شکلات تلخ در حین نوشیدن قهوه خود هستید. در اینجا یک ترفند وجود دارد: رویدادهایی که باعث ایجاد اشتها می شوند را یادداشت کنید. با گذشت زمان، شما یاد خواهید گرفت که آنها را کنترل کنید و از وسوسه هایی که به گرد بودن شما کمک می کند اجتناب کنید.

رژیم لاغری سریع