رژیم اتکینز چیست؟ هر آنچه که باید در مورد رژیم دکتر اتکینز بدانید


رژیم اتکینز یک رژیم کم کربوهیدرات است که به طور کلی برای کاهش وزن توصیه می شود. طرفداران پرونده وی در تلاش بوده اند تا متن واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. در 12 سال گذشته ، نیازی به شمارش کالری نبوده است. رژیم های کم کربوهیدرات مانند اتکینز می توانند تأثیر قابل توجهی بر کاهش وزن و سلامت جسمانی داشته باشند.

رژیم اتکینز چیست؟

پزشکی به نام رژیم اتکینز گفت: “دکتر رابرت سی. طراحی شده توسط اتکینز کتاب دولت اتکینز 1972 او پرفروش ترین کتاب امسال شد. از آن زمان ، رژیم دکتر اتکینز در سراسر جهان شناخته شده است و کتابهای زیادی در مورد آن منتشر شده است.

رژیم دکتر اتکینز بر غذاهای ناسالم مانند رژیم های اشباع و پرچرب تمرکز دارد. اما امروزه بر اساس تحقیقات جدید ، چربی های اشباع شده بی خطر هستند.

تحقیقات زیادی در مورد رژیم اتکینز انجام شده است که با افزایش وزن و کاهش قند خون ارتباط دارد. تری گلیسیرید ؛ HDL خوب در مقایسه با رژیم های کلسترول و کم چرب به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

تحقیقات نشان داده است که رژیم های پرچرب کلسترول LDL را افزایش نمی دهند. آره، برخی از افراد دارای سطح بالایی از کلسترول بد هستند.

تأثیر رژیم کم کربوهیدرات این است که کربوهیدرات کمی دارد و پروتئین زیادی دارد که باعث کاهش اشتها می شود. به عبارت دیگر ، شما چند کالری بیشتر می سوزانید بدون اینکه به آن فکر کنید.

رژیم اتکینز چهار مرحله دارد

  • مرحله 1 (مقدمه)به مدت دو هفته کمتر از 20 گرم کربوهیدرات در روز بخورید. از رژیم غذایی با چربی بالا ، پروتئین بالا و سبزیجات کم کربوهیدرات استفاده کنید. این یک ضربه عالی برای شروع است.
  • مرحله 2 (تراز)رژیم غذایی شما باید شامل آجیل ، دانه ها و آجیل باشد. سبزیجات و میوه های کم کربوهیدرات را به آرامی اضافه کنید.
  • مرحله 3 (آشتی)با نزدیک شدن به وزن ایده آل میزان کربوهیدرات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. کاهش وزن کند
  • مرحله 4 (تثبیت وزن)در این مرحله می توانید بدون افزایش وزن کربوهیدرات سالم بخورید.

آره، این مراحل کمی پیچیده و غیر ضروری است. به طور کلی ، تا زمانی که رژیم زیر را رعایت کنید ، باید وزن منظم خود را کاهش داده یا حفظ کنید.

برخی افراد از ابتدا سبزیجات و میوه ها را بدون رعایت هیچ اقدامی به رژیم غذایی خود اضافه می کنند. این روش همچنین می تواند کاملاً مثر باشد.

دیگران همیشه می خواهند در وهله اول باشند. این روش رژیم “کربوهیدرات بسیار کم” نامیده می شود.رژیم کتوژنیکوی گفت:

غذاهایی که نباید بخورید

رژیم دکتر اتکینز

در اینجا لیستی از غذاهایی است که باید در رژیم اتکینز از آنها اجتناب کنید.

  • نان قندی آب میوه ها آب میوه ها کیک شکلات بستنی
  • محصول: گندم . جو برنج
  • روغن سبزیجات: روغن ذرت روغن سویا روغن دانه کتان ؛ روغن کانولا و سایر روغن ها
  • چربی ترانس: این ماده معمولاً در غذاهای فرآوری شده یافت می شود و در فهرست مطالب به عنوان “هیدروژنه” ذکر شده است.
  • رژیم ها و میان وعده های کم چرب این غذاها معمولاً سرشار از قند هستند.
  • دارای کربوهیدرات بالا هویج، چغندر و غیره (فقط در مرحله اول ممنوع است).
  • میوه های سرشار از کلسیم موز، سیب، نارنجی، گلابی، انگور (فقط در مرحله اول ممنوع است)
  • باتری سیب زمینیها سیب زمینی (فقط در مرحله اول ممنوع است)
  • لوبیا: لوبیا، لوبیا، لوبیا، لوبیا و غیره (فقط در مرحله اول ممنوع است)

غذاهایی که باید بخورید

عوارض جانبی رژیم اتکینز

در رژیم اتکینز ، رژیم غذایی سالم شما باید بر اساس این غذاهای اساسی باشد.

  • گوشت: گوشت گاو قسمت های گوشت خوک و مرغ
  • ماهی و غذای دریایی: سلیمان ماهی، ماهی، سفید ساردین و غیره.
  • تخم مرغ: تخم مرغ های سالم شامل تخم مرغ های امگا 3 جامد یا داخلی هستند.
  • سبزیجات کم کربوهیدرات کلم، اسفناج ، کلم بروکلی ، က ညွတ်، سبزیجات و چیزهای دیگر
  • محصولات لبنی چرب کره پنیر کرم رنگ ماست پرچرب
  • آجیل و دانه ها بادام ها؛ သစ် ကြား သီး، تخمه آفتابگردان و غیره.
  • چربی های مفید روغن زیتون خام؛ روغن نارگیل آووکادو و روغن آووکادو.

مطمئن شوید رژیم غذایی شما سرشار از پروتئین و چربی های سالم است. تا زمانی که سبزیجات و آجیل بخورید ، وزن خود را کاهش می دهید.

نوشیدنی بدون الکل

در اینجا برخی از نوشابه هایی که می توانید در رژیم دکتر اتکینز بنوشید آورده شده است.

  • اب: آب همیشه باید اصلی ترین آب آشامیدنی شما باشد.
  • قهوه: طبق بسیاری از مطالعات ، قهوه یک نوشیدنی سالم است که سرشار از آنتی اکسیدان است.
  • چای سبز: این یک نوشیدنی بسیار سالم است.

غذاهایی بخورید که مجاز به خوردن آنها هستید

رژیم اتکینز و کاهش وزن

رژیم اتکینز غذاهای خوشمزه زیادی برای خوردن دارد. بیکن، نان اگر فکر می کنید این غذاها به دلیل غذاهای پرکالری مانند پنیر و شکلات تلخ چاق هستند.

اما با رژیم کم کربوهیدرات ، بدن شما می تواند با سرکوب اشتهای چربی ، خطر چاقی و افزایش وزن را کاهش دهد.

پس از اتمام اولین مرحله ، می توانید کربوهیدراتهای سالم را به تدریج اضافه کنید

برخلاف تصور بسیاری از مردم. دولت اتکینز نسبتاً انعطاف پذیر است. اولین مصرف کربوهیدرات شما باید حداقل 14 روز باشد.

دو هفته بعد آیا سبزیجات می خورید؟ میوه ها به آرامی سبزیجات با کربوهیدرات بالا و غلات سالم مانند جو دوسر و برنج را اضافه کنید.

با این حال هنوز می توانید در طول زندگی خود مقادیر متوسط ​​کربوهیدرات مصرف کنید. حتی اگر وزن ایده آل خود را دارید

اگر شروع به خوردن غذاهای مشابه قبل از خوردن کنید ، وزن از دست رفته را دوباره به دست خواهید آورد. این امر نه تنها در مورد رژیم اتکینز بلکه در مورد سایر غذاها صادق است.

آیا گیاهخواران می توانند رژیم اتکینز را رعایت کنند؟

ورزشگاه لاگری اتکینز

گیاهخواران و حتی سبزیجات به احتمال زیاد رژیم اتکینز را دریافت می کنند. اما روند سخت تر شده است.

برای دریافت پروتئین ، می توانید غذاهای پروتئینی حاوی سویا و همچنین آجیل و انواع آجیل بخورید. روغن نارگیل و روغن زیتون نیز منابع عالی روغن های گیاهی سالم هستند.

رژیم لاکتو-اوو-گیاه خواران (رژیم های گیاهی مانند تخم مرغ و حیوانات شیری) شامل رژیم دکتر اتکینز است. پنیر کره می توانید از خامه و سایر شیرهای پرچرب استفاده کنید.

نمونه رژیم اتکینز در 14 روز اول

نمونه رژیم اتکینز به مدت 14 روز

این نمونه ای از رژیم اتکینز در 14 روز اول است. این برنامه غذایی برای “مرحله اول غذا” ایده آل است. مراحل بعدی رژیم اتکینز عبارتند از: این برنامه باید شامل سبزیجات و میوه های دارای کربوهیدرات بالا باشد.

شنبه

  • صبحانه سبزیجات و نصف آن را در روغن زیتون سرخ کنید
  • ناهار سالاد مرغ و روغن زیتون و یک مشت آجیل را امتحان کنید
  • شام گوشت یا مرغ با سبزیجات

یکشنبه

  • صبحانه تخم مرغ و بیکن
  • ناهار باقی مانده مرغ و سبزیجات از دیشب
  • شام چیزبرگر بدون نان با سبزیجات و کره

دوشنبه

  • صبحانه املت سبزیجات را در کره سرخ کنید
  • ناهار سالاد میگو و روغن زیتون
  • شام گوشت چرخ کرده را با سبزیجات سرخ کنید

سهشنبه

  • صبحانه نیمی از سبزیجات را در روغن نارگیل سرخ کنید
  • ناهار گوشت و سبزیجات قبل از شب چرخ شده است
  • شام ماهی و کره و سبزیجات

چهار شنبه

  • صبحانه تخم مرغ و سوسیس
  • ناهار یک مشت آجیل و سالاد مرغ برای طعم دادن
  • شام گوشت کبابی با سبزیجات

س

  • صبحانه املت سبزیجات در کره
  • ناهار بقیه کباب دیشب
  • شام مرغ و سبزیجات سرو می شود

جمعه

  • صبحانه سوسیس تخم مرغ
  • ناهار باقی مانده مرغ و سبزیجات از دیشب
  • شام بال مرغ را با سس سالسا و سبزیجات گریل کنید

اطمینان حاصل کنید که انواع سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

میان وعده های سالم کربوهیدرات کمی دارند

رژیم لاغری اتکینز

در رژیم اتکینز ، اکثر مردم اشتها دارند و نمی توانند بیش از دو تا سه بار در روز غذا بخورند. اما اگر بین وعده های غذایی گرسنه هستید ، می توانید به جای رژیم کم کربوهیدرات از رژیم غذایی با قند بالا استفاده کنید.

  • تخم مرغ را بجوشانید
  • چند تکه پنیر
  • کمی سوسیس
  • یک مشت آجیل
  • ماست رنده شده
  • نان تازه و توت فرنگی
  • میوه (بعد از مرحله اول)
  • هویج (چند مرحله اول)

نحوه خوردن رژیم اتکینز در خانه

کتاب اتکینز

در واقع رفتن به رستوران برای کسانی که رژیم اتکینز را رعایت می کنند بسیار آسان است.

  1. به جای سیب زمینی سرخ کرده و برنج ، سبزیجات اضافی سفارش دهید.
  2. ماهی، گوشت یا مرغ بریان کنید.
  3. روغن زیتون سالم از کره یا سس همراه غذا استفاده کنید.

یک لیست خرید ساده برای غذاهای اتکینز

رژیم اتکینز

خرید از فروشگاه های بزرگ و فروشگاه های بزرگ یک انتخاب خوب است زیرا اکثر غذاهایی که به دنبال آن هستید معمولاً در آنجا یافت می شود. خوردن غذای ارگانیک الزامی نیست. اما سعی کنید به اندازه بودجه خود غذای برنامه ریزی شده و غیر ارگانیک بخورید.

  • گوشت: گوشت ، جوجه دنده بیکن
  • ماهی: سلیمان ماهی، سفید
  • میگو.
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی ماست یونانی نان کره پنیر
  • سبزیجات: اسفناج ، کیلان کلم سفید گوجه فرنگی، کلم بروکلی ، گل کلم، پیاز، .
  • آجیل بادام ، گردو ، فندق ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو.
  • میوه ها: سیب، گلابی، نارنجی، توت فرنگی
  • آووکادو
  • روغن نارگیل خوراکی.
  • روغن زیتون و زیتون بکر
  • شکلات تلخ.
  • ادویه ها نمک دریا فلفل، . چوب دارچین سیر، Cilantro

غذاهای ناسالم مانند بستنی ، نوشیدنی بدون الکل غلات صبحانه نان آب میوه ها ؛ قند غذاهای ناسالم مانند قند و آرد را در یخچال و فریزر خود قرار دهید.

رژیم اتکینز یک راه حل موثر برای کاهش وزن است و از آن پشیمان نخواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید