روغن نارگیل چیست؟ آیا از خطرات روغن نارگیل آگاه هستید؟


روغن نارگیل چیست؟ آیا از خطرات روغن نارگیل آگاه هستید؟

مانند روغن زیتون یا روغن کانولا ، روغن نارگیل پایه اصلی آشپزخانه شما نیست. اما محققان در حال بررسی جوانب مثبت و منفی این روغن گرمسیری رایج هستند.

روغن نارگیل یکی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از غذاهای فرآوری شده است. با این حال ، این سوال در مورد DC روشن نیست. مقایسه آن با سایر روغن های پخت و پز چگونه است؟ آیا آنقدر که متخصصان فکر می کنند خطرناک هستید؟

نگاهی گذرا به این راز بیندازید

روغن نارگیل یکی از رایج ترین روغن های گیاهی است که اغلب در نیمی از غذاها و محصولات از پر کننده تا لوازم آرایشی یافت می شود.

تولید جهانی نفت از 15 میلیون تن در سال 1995 به 66 میلیون تن در سال 2017 افزایش یافت. مزایای صنایع غذایی (دولتی که کاملاً دودی است و در دمای اتاق تا حدی جامد است) و سیاست های دولتی شامل پخش روغن پالم است. استراتژی هایی برای حمایت از تولید و مصرف ارائه شد.

اگرچه این عوامل مرتبط با روغن پالم دارای مزایای قابل توجهی برای صنایع غذایی تصفیه شده هستند ، اما درصد بیشتری از چربی های اشباع شده نسبت به سایر روغن های گیاهی دارند. علیرغم تأثیرات منفی آن بر سلامتی ، متاآنالیز افزایش مصرف روغن پالم در 23 کشور جهان مرگ و میرهای ناشی از بیماری ایسکمیک قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

طبق یک مطالعه منظم دیگر ، مصرف روغن نارگیل سطح خون “کلسترول لیپوپروتئین آتروژنیک با چگالی کم” را افزایش می دهد. در اوایل سال 2003 ، شواهد سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان غذا و کشاورزی (FAO) خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را افزایش داد.

روغن نارگیل چیست؟

روغن نارگیل چیست؟

روغن نارگیل یک محصول عمده در آب و هوای گرمتر مانند آفریقا و آسیا است. توجه داشته باشید که این درخت در جنگل های بارانی رشد می کند. جالب است بدانید که برداشت این نوع روغن به دلیل تأثیرات زیست محیطی فراوان مورد انتقاد قرار گرفته است.

هنگامی که ایالات متحده گنجاندن چربی های ترانس در غذا را ممنوع کرد ، بسیاری از تولیدکنندگان به جایگزینی روغن پالم ارزان تر روی آوردند.

طبق گزارش USDA ، روغن نارگیل حاوی مواد مغذی مشابه سایر روغن های آشپزی است. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 120 کالری و 14 گرم چربی است. 7 گرم چربی اشباع (همان مقدار کره) ؛ حاوی 5 گرم چربی اشباع سالم و 1.5 گرم چربی اشباع برای قلب است.

روغن نارگیل 2 گرم ویتامین E و 1 گرم ویتامین K را تأمین می کند.

این اعداد به جز نوع روغن مشابه روغن زیتون است. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فقط 2 گرم اسانس دارد. این 10 گرم چربی اشباع شده است.

روغن نارگیل نسبت به سایر روغن های گرمسیری مانند روغن نارگیل و روغن پالم اشباع کمتری دارد.

از روغن نارگیل استفاده کنید

چگونه از روغن نارگیل استفاده کنیم؟

روغن نارگیل تقریباً در همه محصولات غذایی یافت می شود. حدود 50 درصد از محصولاتی که در سوپر مارکت ها بسته بندی می کنیم مخصوص پیتزا است ، خوشبو کننده از پیراشکی و شکلات ؛ شامپو حتی خمیر دندان و رژ لب. همچنین در بسیاری از نقاط جهان به عنوان خوراک دام و سوخت زیستی مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن نارگیل اغلب به غذاهای آماده فروشگاه اضافه می شود. بسیاری از غذاهای آماده مانند کره بادام زمینی و قهوه حاوی روغن نارگیل هستند. می توان آن را بستنی کرد ، نان پیتزا نان غذای یخ زده؛ سوپ های بسته بندی شده ؛ سس در بسیاری از مارک ها مانند دسر و کیک یافت می شود. علاوه بر این، روغن نارگیل برای قرمز شدن لب ها مفید است ، در برخی از محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی مانند صابون و صابون موجود است.

“به دلیل دود زیاد ، روغن نارگیل برای پخت و پز استفاده می شود. این بدان معناست که برای پخت غذاهای با درجه حرارت بالا مناسب تر است.

به طور کلی ، روغن های تصفیه شده بیشتر تصفیه می شوند. دود بیشتر است زیرا روغن آلاینده ها و اسیدهای چرب آزاد که می توانند باعث سیگار کشیدن شوند را از بین می برد.

از نظر عطر ، روغن نارگیل طعم بهتری در دهان دارد و به غذا چربی بیشتری می بخشد. روغن نارگیل نیز همه کاره است. مدیریت آن برای تولید انواع محصولات با ویژگی های مختلف. می توان مخلوط کرد

چرا نظرات منفی در مورد این چربی دارید؟

روغن نارگیل منبع اصلی جنگل زدایی در برخی از متنوع ترین جنگل های جهان است که زیستگاه گونه های در خطر انقراض مانند اورانگوتان ، پیگمی و کرگدن سوماتران را از بین می برد.

این جنگل زدایی ها با انتشار میلیون ها تن گازهای گلخانه ای در اتمسفر ، همراه با تبدیل زمین های زغال سنگ غنی از کربن ، به تغییرات آب و هوایی کمک می کنند. در نتیجه با کاشت درخت و استفاده از این روغن ها مخالفت می شود.

روغن نارگیل خطرناک

آیا روغن نارگیل برای شما خطرناک است؟

به نظر می رسد روغن نارگیل فوایدی برای سلامتی دارد. بر اساس برخی مطالعات ، روغن نارگیل می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش داده و به عملکرد مغز کمک کند.

ویتامین E ، که غنی از توکوترینول های موجود در روغن نارگیل است ، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. برخی مطالعات نشان داده اند که سموم رشد اعصاب در مغز را کند کرده و خطر سکته مغزی را کاهش می دهند.


این مقاله برای شما مفید خواهد بود. تغذیه و رژیم درمانی برای سالم ماندن و کاهش چربی بدن

روغن نارگیل سالم ترین روغن برای پخت و پز نیست. هیچ فایده دیگری برای سلامتی ندارد. این چربی حاوی حدود نیمی از چربی خوب (به اندازه کافی) و نیمی از غذای بد (اشباع) نیست ، اما در بسیاری از غذاهای مختلف یافت می شود که تشخیص خوب یا بد بودن آن برای شما دشوار است. “

یاد آوردن برخی از مطالعات حتی عوارض جانبی منفی را نشان می دهند. “مطالعاتی وجود دارد که فواید روغن نارگیل را برای بیماری های قلبی رد می کند.”

پختن با روغن نارگیل ممنوع است

آیا نیاز به طبخ با آن دارید؟

“روغن زیتون و روغن آووکادو به عنوان گزینه های پخت بهتر پیشنهاد می شود.”

روغن نارگیل در غذاهای فرآوری شده ای که از مغازه های خواربار فروشی خریداری می کنید اشکالی ندارد ، اما مارک هایی را امتحان کنید که آن را با هم ترکیب می کنند.

روغن نارگیل به اندازه چربی های ترانس سالم نیست ، اما اینطور است. بهتر است هنگام غذا خوردن در خانه از روغن زیتون یا سایر روغن های آشپزی سالم استفاده کنید.

گزارشات مربوط به اثرات بهداشتی مصرف روغن نارگیل در رژیم غذایی متفاوت است. در برخی از مطالعات ، مصرف روغن پالم با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری ایسکمیک قلب مرتبط است. افزایش تراکم لیپوپروتئین ؛ کلسترول این با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و سایر عوارض جانبی همراه است.

سایر مطالعات هیچگونه عوارض جانبی یا عوارض جانبی ناشی از مصرف روغن نارگیل را نشان نداده اند.

منابع
www.who.int
www.health.com

برای رتبه بندی این پست کلیک کنید.

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید