دکتر انوشه متخصص تغذیه در مورد اندازه و ابعاد بدن تصور اشتباهی دارد


باورهای غلط در مورد اندازه و ابعاد بدن

افرادی که بسیار دقیق و حیله گر هستند بدترین دشمنان خود هستند ، بنابراین همیشه درباره خود بد می گویند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و فکر می کنند تناسب اندام از ارزش و ارزش آنها کم نمی کند. ارزش چنین افرادی بستگی به ترازویی دارد که روی آن قدم می زنند یا آینه ای که به آن نگاه می کنند. ارزش آنها بستگی به آنچه واقعاً انجام می دهند یا آنچه انجام می دهند دارد.

آنها از نظر اندازه بدن و برآورد خود مشکل دارند. این رابطه اجتماعی آنهاست. بر تصمیمات کاری و روزانه تأثیر می گذارد.

جای تعجب نیست که در جامعه ای که افزایش وزن ارزش و ارتقا پیدا می کند ، نارضایتی گسترده ای از تصویر بدن در بین افراد چاق یا دارای اضافه وزن وجود دارد.

تفاوت بین “نمونه” و “واقعی” با اندازه بدن مشخص می شود. اغلب بر اساس ظاهر ظاهری و اجتناب از شرایط و مکانهای اجتماعی تعریف می شود.

ناراضی ترین قسمت های بدن معمولاً کمر و باسن است. شکم در ران و باسن. نارضایتی از اندازه و تناسب بدن اغلب با عزت نفس پایین و علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه ، کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود.

فرم بدن؛ نارضایتی جدی از شکل و اندازه یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی بدن (BDD) در چند زن چاق است.

افرادی که دید منفی نسبت به بدن خود دارند کمتر از افرادی که دیدگاه مثبتی نسبت به بدن خود دارند در برنامه های کاهش وزن موفق خواهند شد. در مطالعه ای بر روی دو گروه از افرادی که از فرم بدن خود ناراضی بودند ، افرادی که از فرم بدن خود راضی بودند ، BMI خود را دو واحد کاهش دادند. این میزان در گروه مقابل 63 درصد است.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. اگرچه بیشتر و بیشتر افراد برنامه های کاهش وزن را دنبال می کنند که بر رژیم غذایی و سلامتی متمرکز است ، اما کسانی که از آنها پیروی می کنند تغییرات رفتاری مثبتی در طولانی مدت از خود نشان می دهند.

مشکلات مربوط به اندازه و اندازه بدن می تواند بزرگترین موانع برای کاهش وزن و حفظ آن باشد. زیرا در پایان برنامه کاهش وزن ، نارضایتی جسمانی (هنگامی که فرد موفق می شود) می تواند منجر به اقدامات جدی و اشتباه در افزایش وزن شود.

رژیم گیران سخت گیر نسبت به افرادی که رژیم غذایی خود را رعایت می کنند از شکل و اندازه بدن خود ناراضی هستند.

افرادی که دارای عادات غذایی سخت هستند ، ممکن است دچار تغییرات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن خود شوند.

در مورد فرم بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی از افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و میزان کاهش وزن آنها مهمتر از کاری است که برای یک زندگی سالم انجام می دهند. این می تواند به یک چرخه عدم دقت و بدبینی منجر شود. تصویر کاذب از بدن می تواند منجر به تصویری کاذب از خود شود. این باعث احساس عزت نفس پایین و عدم کفایت می شود. عدم عزت نفس می تواند مانع هرگونه شیوه زندگی سالم شود.

شکستن این چرخه می تواند با اندازه واقعی بدن آغاز شود.

بین “ظاهر ظاهری” (به معنی ظاهر شخص) و “ظاهر ظاهری” (نحوه درک فرد از بدن خود) تفاوت وجود دارد.

همه از جنبه های خاصی از بدن خود ناراضی هستند. اما اگر این نارضایتی درک فرد از ارزشها و ارزشهای خود و روابط اجتماعی او را مختل کند ، به درمان و مشورت نیاز است.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه ظاهر شدن یا گرفتن وقت ملاقات برای درمان آکنه ارائه شده است.

  • لیستی از ویژگی هایی را که یک فرد یا شخص می تواند به آن افتخار کند ، تهیه کنید. از آنجا که اینها ارزشهای واقعی هستند ، شخص شخصیتی نیست که بدن یا مقیاس خود را نشان دهد.
  • برای یک لحظه تصور کنید که شما به دنیای کارمی رانده شده ارل منتقل شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. جلوی آینه ، ران های شما ، از کنترل روزانه بدن خود مانند تمرکز بر باسن و شکم خودداری کنید. (این باعث اشتباه و منفی بدن می شود).
  • روی یک تماس تمرکز کنید و به جای آن کل بدن را بردارید.
  • با هر دو انگشت و پهلو به شکم دست نزنید. این به این دلیل است که این روند نادرستی و ایده های اشتباه ایجاد می کند.
  • چشمان خود را از بدن خود بردارید و به آینه نگاه کنید.
  • مثبت فکر کنید. انتقاد از تصویر بدن شما ، مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و ترسناک هستم” فقط یک دید منفی نسبت به بدن شما ایجاد می کند. این کلمات منفی را به کلمات مثبت تبدیل کنید. لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات در مورد بدن تهیه کنید. از به کار بردن کلمات منفی خودداری کنید. او اغلب کلمات انتقادی را بیان می کند. آنها اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند و تأثیر آنها همیشه مشهود است. وقتی صحبت از بدن شما به میان می آید ، چربی ، به جای کلمات بد مانند عروسک ها ، از کلمات بزرگ و عبارات دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال به جای اینکه بگویم بدن من چربی جمع می کند ، وزن من 90 کیلوگرم است. یا امیدوارم همیشه لباس تمیز بپوشم و مدهای شیک تری بپوشم.
  • به خود به عنوان یک دوست محترم احترام بگذارید.
  • بدن شما شده است. تعاملات اجتماعی بیشتر ؛ اعتماد به نفس و تشویق ؛ خرید لباس جدید ؛ برای کسانی که از فرم بدن خود ناراضی هستند ، تعیین اهداف واقع بینانه مهم است. مدل مو آرایش جدید بر جنبه های مثبت دیگر ظاهر خود مانند لباس های زیبا تمرکز کنید.
  • از چه مشاغلی لذت بردید؟ به وظیفه ای که در دست دارید فکر کنید و از اینجا بروید و دوباره آن را انجام دهید.
  • ورزش؛ شرکت در کلاس های یوگا ؛ گوش دادن به موسیقی دلپذیر ؛ استفاده از آب گرم ؛ مواردی را که می تواند به بهبود وضعیت بدن شما کمک کند ، مانند استفاده از عطر بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید