دلایل اصلی کم کاری تیروئید چیست؟


“دکتر ، چرا کم کاری تیروئید دارم؟”

شما دو پاسخ دریافت خواهید کرد: “این ژنتیکی است” و “بیماری خود ایمنی” و سیستم ایمنی بدن شما به غده تیروئید حمله می کند. به این بیماری هاشیموتو می گویند. در برخی موارد بیماری گریو نامیده می شود.

بیایید هر دو پاسخ را بررسی کنیم.

ژن ها

اگر ژنها نقش عمده ای در تیروئید دارند ، انسانها صدها سال بر روی زمین بوده اند. پس از سالها ، تیروئید چگونه در 50 سال گذشته افزایش یافته است؟ در 50 سال گذشته ژنها چگونه تغییر کرده اند؟

بیماری خودایمنی

تیروئید در اثر یک بیماری خود ایمنی ایجاد می شود. اما چرا بیماری خود ایمنی؟ ارزش دانستن دارد؟ هیچ کس نمی تواند راه حلی را بدون ریشه یابی مشکل پیدا کند. متأسفانه ، بسیاری از مردم در تلاش برای یافتن علت اصلی هستند.

هدف از این مقاله تجزیه و تحلیل علل بیماری تیروئید است. شناسایی مشکل نیمی از نبرد را برد. هر دو دلیل فوق برای کم کاری تیروئید در کنترل ما نیست و در کنترل ما نیست.

تیروئید را بیماری مزمن نیز می نامند به همین دلیل ، گفته می شود: “روزی روزگاری ، هیچ چیزی وجود ندارد که شما بتوانید درباره این انجام دهید. “با آخرین نفس ، بیماری از بین می رود.” هیچ کدام از اینها صحت ندارد.

هفت عامل مرتبط وجود دارد ، از جمله عوامل شیوه زندگی و دلایل آن. خبر خوب این است که ممکن است با انجام کارهایی مانند این شیوه زندگی ، کم کاری تیروئید خود را کنترل کنیم.

دلیل اصلی 1. سوء تغذیه

شاید درباره اهمیت ید برای عملکرد غده تیروئید شنیده باشید. هورمون تیروئید غنی از ید است و کمبود ید می تواند منجر به کم کاری تیروئید و گواتر (التهاب غده تیروئید) شود.

اما این فقط ید نیست. مواد مغذی مهم دیگری نیز وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شوند ، اما نقش مهمی در عملکرد غده تیروئید دارند.

  • اهن فلز روی ویتامین E B2 ؛ B3 B6 ج
      • برای سنتز هورمون تیروئید مورد نیاز است
      • شما باید به T4 به T3 بروید
    • کمبود ویتامین D با بیماری های خود ایمنی از جمله بیماری گریوز و تیروئیدیت هاشیموتو مرتبط است.

مردم اغلب آن را با رژیم غذایی مرتبط می دانند. اما غذا در مورد خوردن بیشتر است. خوردن غذاهای مناسب می تواند به عملکرد صحیح بدن شما کمک کند.

علت اصلی 2: اضافه وزن

بسیاری از مردم اعتراف می کنند که کم کاری تیروئید باعث افزایش وزن می شود ، اما این نیز صادق است.

تعداد افراد چاق یک دقیقه است 86٪ خطر کم کاری تیروئید تحت بالینی را افزایش می دهد.

چرا چاقی باعث کم کاری تیروئید می شود؟

  1. یافته های مربوط به تیروئیدچاقی یک فرایند التهابی مزمن است. در نتیجه ، سایتوکاین ها و سایر نشانگرهای التهابی که بیش از حد بافت چربی تولید می کنند ، افزایش می یابد. اینها التهاب سایتوکاین ها را افزایش می دهند. این می تواند بیان mRNA سدیم / یدید ترکیبی را مهار کرده و جذب یدید توسط سلول های تیروئید انسان را تحت تأثیر قرار دهد.
  2. در ادامه می گوید: “لپتین ، تولید شده توسط سلولهای چربی ، نقش کلیدی در التهاب مزمن دارد. باعث تغییرات فیزیکی در تیروئید می شود. [1]

کم کاری تیروئید و افزایش وزن یک چرخه معیوب است. اگر می خواهید بر کم کاری تیروئید غلبه کنید و اضافه وزن دارید ، این اولین کاری است که باید انجام دهید.

علت اصلی 3. عدم تعادل باکتریایی روده

وی گفت: “همه ما می دانیم آنتی بیوتیک ها چیست.” اما چقدر درباره شریک پروبیوتیک آنها می دانیم؟ آنها میکروارگانیسم های کوچکی مانند مخمر یا باکتری های خوب هستند که به سلامت افراد کمک می کند. آنها اغلب در مکمل هایی مانند ماست و شیر یافت می شوند. خرید باکتری زنده به عنوان بخشی از رژیم غذایی شما ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما این یک عادت طبیعی است و برای شما بسیار مفید است. ”

بیت های جالب

میلیون ها باکتری خوب در معده انسان وجود دارد. آیا این شگفت انگیز نیست؟ این عدد حداقل 10 برابر بیشتر از تمام سلول های بدن است.

نسبت باکتری های بد به باکتری های بد در معده معمولاً 85 تا 15 درصد است. وقتی این تعادل را حفظ می کنید ، از سلامت خوبی برخوردار هستید و می توانید به راحتی وزن خود را کاهش دهید. پروبیوتیک ها به حفظ سلامت روده و هضم و جذب کمک می کنند.

پروبیوتیک ها در ماست و دوغ به وفور یافت می شوند ، اما تعداد آنها زیاد نیست. اما اکثر ما پروبیوتیک های کافی در رژیم غذایی روزانه خود دریافت نمی کنیم ، که منجر به عدم تعادل باکتریایی می شود و اغلب از سوء هاضمه و نقص ایمنی رنج می بریم.

میکروبیوتای روده منبع ید است ، سلنیوم همچنین بر جذب مواد معدنی مهم برای تیروئید از جمله روی و آهن تأثیر می گذارد. همه اینها برای عملکرد تیروئید ضروری هستند و بین اختلال عملکرد تیروئید و مراحل تبدیل این مواد معدنی ارتباط روشنی دارند. [2]

علت اصلی 4: مسمومیت

پزشکان می گویند بیماری هاشیموتو ناشی از این واقعیت است که سیستم ایمنی بدن ما شروع به حمله به غده تیروئید می کند. اما چرا؟ سیستم ایمنی بدن ما برای محافظت از ما طراحی شده است ، نه برای محافظت از ما. پس چرا ما آن را انجام دهیم؟ راچ شد (محافظ) باکساک (ویرانگر)؟

در میان موارد دیگر ، پاسخ ممکن است در سم نهفته باشد. در دو مرحله است.

  • غده تیروئید برای تولید هورمون های تیروئید به ید و سلنیوم نیاز دارد. بسیاری از آلاینده ها با ید و سلنیوم که در غده تیروئید جمع می شوند اشتباه گرفته می شوند.
  • سپس بدن آنتی بادی هایی را برای مبارزه با این سموم تجمع می دهد و در این فرایند به غده تیروئید حمله می کند.

امیدوارم بتوانید سموم نامرئی را در زندگی ما مشاهده کنید که باعث افزایش تیروئید می شوند.

چهار فلزات سنگین آسیب پذیرترین هستند. آلومینیوم ؛ کادمیوم ؛ سرب و جیوهنمی تواند اینها شامل نیازهای روزانه ما مانند پلاستیک ، دئودورانت ؛ و باتری. خلاص شدن از شر همه این موارد ممکن نیست ، اما با احتیاط می توان آسیب ها را کاهش داد.

علاوه بر این ، ما از طیف گسترده ای از آفت کش ها و مواد شیمیایی برای محصولات کشاورزی خود استفاده می کنیم. علفکشها؛ قارچ کش ها یکی از سمی ترین منابع هستند. حتی بیشتر گاوها برای افزایش تولید شیر واکسینه می شوند. پرداخت هزینه غذای ارگانیک ما نگران قیمت های بالا هستیم. اما بهایی را که در بلند مدت با مصرف سموم دفع آفات می پردازیم در نظر بگیرید.

دلیل پنجم: استرس و کم خوابی

استرس و کم خوابی دو علت گزارش نشده هستند. خیر، این نیست. من در اینجا در مورد برخی مسائل فلسفی صحبت نمی کنم. بیایید در مورد علمی صحبت کنیم که وضعیت تیروئید را بدتر می کند.

Healthline گزارش می دهد: “اثرات استرس بر تیروئید ناشی از کند شدن متابولیسم شما است. این راه دیگری برای ارتباط استرس با افزایش وزن است. هنگامی که عملکرد تیروئید در هنگام استرس کند می شود ، سطح هورمون های تری یدوتیرونین (T3) و تیروکسین (T4) کاهش می یابد. تبدیل از T4 به T3 امکان پذیر است ، اما معکوس T3 را افزایش می دهد.

علاوه بر هورمونی به نام کورتیزول ، مقصر دیگری نیز وجود دارد. وقتی استرس دارید یا کم خوابی دارید ، کورتیزول ترشح می شود. و کورتیزول زیاد می تواند به تیروئید شما آسیب برساند.

با عدم اجازه غده تیروئید به میزان کافی هورمون تیروئید ، وضعیت را بدتر می کند. بنابراین اگر تیروئید دارید ، دلیل دیگری برای کاهش استرس و داشتن یک خواب راحت وجود دارد.

علاوه بر این ، مطالعات نشان می دهد که بی خوابی و خواب ، غده تیروئید را محروم می کند. 7-8 ساعت خواب بهترین زمان برای خواب است. [3]

علل 6. یک شیوه زندگی بی تحرک

طبق یافته ها ،کاهش سطح TSH و افزایش T3 و T4 در گروه ورزش منظم به بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید کمک می کند تا عملکرد تیروئید را بهبود بخشند.[4]

ورزش می تواند متابولیسم شما را بهبود بخشد و به کاهش وزن کمک کند. هر دوی اینها به بهبود عملکرد غده تیروئید کمک می کند.

دلیل اصلی 7 التهاب داخلی

“من همیشه فکر می کردم که التهاب باعث بریدگی یا التهاب بافت ها می شود. این واکنش بدن به حذف سلول های آسیب دیده یا عوامل تحریک کننده قبل از شروع روند بهبودی است. التهاب نامرئی چیست؟ »یکی از مشتریان ما ، میرا پرسید.

“این التهاب داخلی نامیده می شود و می تواند منجر به چاقی ، بیماری قلبی و سکته مغزی شود. دیابت این عامل اصلی بیماریهایی مانند تیروئید و سایر اختلالات شیوه زندگی است. درد می کند. نامرئی است اما بسیار قوی است. ممکن است در اثر حساسیت غذایی ایجاد شود. سموم این آتشی است که از نظر سیستم ایمنی پنهان است زیرا با استرس و غذای بد مبارزه می کند.

هاین التهاب خطرناک است ، اما متأسفانه هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. کربوهیدرات های تصفیه شده ؛ قند چربی های ترانس و اسیدهای چرب امگا 6 ؛ برخی از تقلبی ؛ گلوتن محصولات لبنی؛ عفونت های مزمن ؛ فشار؛ چربی های فرآوری شده ؛ آلرژی و آلرژی غذایی پنهان. سرماخوردگی و چاقی معمولی حتی می تواند منجر به سرطان شود

هر فرد به دلایل مختلف باعث التهاب می شود. ابتدا باید به دنبال علائم التهاب باشید و آنها را از بین ببرید. در واقع. اگر سعی می کنید به چیزی غیر عادی دست یابید ، آنها باید دوباره به موقعیت خود فکر کنند.

وقتی علل اصلی بیماری تیروئید را بشناسید ، آیا می خواهید روی این ریشه ها کار کنید؟ بسته به مدیریت علائم با کمک داروهای هورمونی اضافی.

ممکنه که ما توانسته ایم با همه این ریشه ها مبارزه کرده و به هزاران بیمار تیروئیدی در مدیریت و معکوس کردن کم کاری تیروئید کمک کنیم. ما متخصصان تغذیه هستیم که شب و روز تلاش می کنیم تا جهان را به مکانی سالم تبدیل کنیم. تیمی متشکل از 50 پزشک وجود دارد. استفاده از غذا به عنوان دارو

دیدگاهتان را بنویسید