خوردن یا نخوردن گوشت – دکتر رضا اطمینانانی


چه گوشت بخورید و چه نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی است که برای حفظ سلامت انسان مفید است؟ دکتر تغذیه اصفهان در این مقاله از سایت رضا اطمینانانی ، پاسخ این سال را خلاصه کرده و تأثیرات منفی آن بر پوست را بسته به علل آن بررسی می کنیم. ما همچنین عواقب عدم خوردن گوشت یا نخوردن آن را بررسی خواهیم کرد. این بدان معناست که رنگ گوشت قرمز است. کبد قلب مواد زائد دانه ها و سایر غذاها ؛ جوجه، اینها شامل جوجه ها و سایر پرندگان و همچنین انواع ماهی های دریایی هستند.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از اقلام مورد توجه امروزه در بازار گوشت است. بسیاری از افراد در مورد گیاهخواری بسیار قوی و بسیار قوی هستند. برخی محتاط و شکاک هستند. برخی از افراد هنگام تصمیم به نخوردن گوشت به دلیل اخبار مخالف دچار سردرگمی و سردرگمی می شوند.

پاسخ دقیق چیست؟

بنابراین وقتی صحبت از گوشت به میان می آید ، به آن نگاه می کنیم. چه نوع گوشتی را باید مشخص کنیم؟

این به این دلیل است که خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. گوشت های مختلف برای بسیاری از مواد مغذی رایج است. اما در برخی موارد مضر است ، در برخی موارد مفید و مفید برای سلامت انسان است.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه، خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه دارای خواص انسانی است یا خیر. بهتر است ببینید آیا ارزش غذایی مناسبی وجود ندارد. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از گوشت است و گوشت موجود در آنها گوشت حیوانات است. برای بدن انسان بسیار مفید است. این بدان معناست که درصد بالایی از پروتئین در گوشت وجود دارد. سلول استفاده می شود. نمی تواند این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری ، که حاوی پروتئین هستند ، نمی تواند توسط بدن انسان تولید شود و توسط بدن انسان تولید نمی شود ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند. آنها منبع رشد و توسعه هستند. ترمیم سلولهای آسیب دیده ؛ هورمون ها آنزیم ها ؛ در آنزیم هایی که از میکروارگانیسم های بدن و آزادسازی داخلی آنها محافظت می کنند موثر است. بدون آمینو اسیدهای ضروری در بدن ، سنتز پروتئین متوقف می شود و عملکردهای فوق نمی توانند به درستی عمل کنند. در نتیجه ، سلامت انسان در خطر جدی است. بافتها در ساختار سلولها نقش دارند. بعد از آب ، بیشتر ساختارهای سلولی پروتئین هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین و پروتئین با کیفیت بالا است. ما دریافتیم که گوشت منبع خوبی از پروتئین است. از نظر کمی ، این گروه غذایی دارای پروتئین بالایی هستند.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع عالی ویتامین B است و باید در حد اعتدال مصرف شود. آنها بخش مهمی از بدن انسان را برای این ویتامین تأمین می کنند.
ویتامین B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و عملکرد سلول های عصبی دارد. یکی از مشکلات اصلی افرادی که امروزه در شهرهای صنعتی زندگی می کنند مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنایع است. بنابراین ، هر ماده مغذی سلامت عصب را حفظ کرده و آرامش انسان را ایجاد می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین B برای سلامت پوست نیز مثر است. برخی از این ویتامین ها (گوشت منبع غنی است) برای خون سازی مفید است.

یکی دیگر از مواد مغذی که برای پوست مفید است و کیفیت خوبی دارد آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن می تواند منجر به کم خونی و عوارض جانبی زیادی شود. آهن موجود در گوشت آهن بیشتری جذب می کند تا گیاه می تواند از کم خونی جلوگیری کرده و سیستم ایمنی بدن را حفظ کند.

کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن بیشتر در معرض اختلالات یادگیری و اختلالات حافظه هستند که منجر به اختلالات یادگیری می شود.
گوشت منبع غنی روی است. روی برای کودکان و نوجوانان استفاده می شود. این نمک برای رشد نوجوانی و داشتن پوستی سالم بسیار مثر است. علاوه بر حفظ مو و ناخن ، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماری ها جلوگیری می کند.

ماهی

از بین همه گوشت ها (به ویژه غذاهای دریایی) ، ماهی یکی از بهترین و مفیدترین است. علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ شرح دادیم ، حاوی مقدار زیادی ید برای سلامتی انسان است. پیشگیری از گلودرد استرپتوکوک بسیار مثر است.
علاوه بر این ، روغن ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است. اثرات مهمی بر حفظ سلامت قلب و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

تجزیه و تحلیل بالا نشان می دهد که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. اما برخی تصور نمی کنند که استفاده از آن مجاز باشد. مرغ ، حاوی گوشت قرمز و چربی یا پوست ، حاوی چربی های حیوانی است که چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. در ذهن خوانندگان عزیز این مجله ، این س containsال حاوی برخی از م acidsثرترین اسیدهای چرب است که میزان چربی های خون ناخواسته در گوشت را کاهش می دهد. اما اینجا برعکس است.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا گوشت هستند. از یک طرف ، سرشار از اسیدهای چرب اشباع شده است که برای سلامت قلب و عروق مضر است. توضیح دهید که طرف دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده است که از آسیب عروق محافظت می کند.

از آنجا که ما نمی توانیم با چشم غیر مسلح ببینیم که برخی از بافتهای عضلانی قرمز حاوی مقداری چربی است ، باید مراقب باشیم که از اسیدهای چرب مفید در گوشت برای جلوگیری از تجزیه اسیدهای چرب موجود در اینجا استفاده کنیم. همه گوشت های قرمز ، از جمله مرغ یا گوشت گاو ، باید به دقت مراقبت شوند تا از بیماری های دستگاه گوارش و قلب و عروق و سایر آثار این اسید چرب جلوگیری شود. استفاده نکن.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش کلسترول ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است.

ادامه هید…

در مقاله بعدی (این گوشت را می خورید یا نه) می توانید بقیه این مقاله را بخوانید. دوستان عزیز، می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظر ارسال کنید) پیشنهادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکریم.


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه تغذیه و تغذیه و تکنیک های اساسی می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

عوارض جانبی قند را بررسی کنید

غذاهای خطرناک سیگار کشیدن

اهمیت غذاهای سرد و گرم

6 راه برای دریافت امگا 3



دیدگاهتان را بنویسید