خواص دانه های چیا ؛ اگر می خواهید وزن کم کنید ، برای چاقی چای نخورید.


آیا از خواص دانه های چیا اطلاع دارید؟ دانه های چیا سلامت قلب را افزایش می دهند و علاوه بر کاهش وزن فواید دیگری نیز دارند. بنابراین در گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود شک نکنید. دانه های چیا فواید بیشماری دارند. آنها از فیبر ساخته شده اند ، آنتی اکسیدان ها ؛ کلسیم منیزیم منبع عالی روی و فسفات. در این مقاله اطلاعات پزشکی ، برخی از مزایای دانه چیا را معرفی می کنیم. این مزایا شما را ترغیب می کند که دانه های چیا را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

خواص دانه های چیا

به گفته انجمن تغذیه آمریکا ، دانه های چیا به دلایل زیر برای بدن مفید هستند:

  • حاوی پتاسیم بیشتری نسبت به موز یا موز است.
  • علاوه بر این ، این دانه ها پروتئین بیشتری نسبت به سبزیجات دارند.
  • این دانه ها دو برابر جو دوسر هستند.
  • این دانه ها سه برابر بیشتر از لوبیا و اسفناج آهن دارند.
  • آنها سه برابر بیشتر از قره قاط حاوی آنتی اکسیدان هستند.
  • دانه های چیا پنج برابر بیشتر از شیر کلسیم دارند.

1- خواص دانه چیا برای کاهش وزن

دانه های چیا متابولیسم را تسریع کرده و به سوزاندن چربی کمک می کند. دانه های چیا وقتی با آب و لیمو ترکیب می شوند بدن را تمیز کرده و با یبوست مبارزه می کنند. تحقیقات علمی خواص دانه های چیا را برای کاهش وزن اثبات کرده است. در اینجا راهی بسیار ساده و م toثر برای استفاده از دانه های چیا برای کاهش وزن وجود دارد.

عناصر

  • 1 قاشق غذاخوری دانه چیا (5 گرم)
  • یک فنجان آب جوش (200 گرم)
  • یک عدد لیمو (100 گرم)

آماده سازی:

  • ابتدا دو فنجان آب تقسیم کرده و دانه های چیا را در یک فنجان خیس کنید.
  • دانه ها را حداقل 40 دقیقه خیس کنید. (این مخلوط باید به میزان قابل توجهی غلیظ باشد).
  • بعد از 40 دقیقه ، آب لیمو را بگیرید و آن را در یک لیوان آب دیگر بریزید.
  • دو مایع را مخلوط کنید تا یکدست شوند.

برای استفاده از خواص کاهش وزن لیمو ، سعی کنید این غذا را با معده خالی مصرف کنید.

بیشتر بدانید بهترین راه ها برای جلوگیری از چاقی

خواص دانه های شربت با عسل

این دانه ها منبع طبیعی اسیدهای چرب امگا 3 هستند و به حفظ عملکرد سیستم گردش خون کمک می کند.

  • این دانه ها همچنین سطح کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهند.
  • علاوه بر این ، آنها خطر ابتلا به بیماری های التهابی مزمن را کاهش می دهند.
  • این دانه ها همچنین خطر عوارض جانبی روی سیستم عصبی را کاهش می دهند.

2- افزایش سطح انرژی

خوردن دانه های چیا می تواند مقدار مناسبی کربوهیدرات پیچیده به بدن شما بدهد. این مواد مغذی بدن شما را برای مدت طولانی تامین می کند.

اگر دچار ضعف شدید ، خیلی زود خسته می شوید. افزودن دانه چیا به رژیم غذایی ممکن است ایده خوبی باشد. علاوه بر این ، دانه های چیا استقامت شما را در هنگام ورزش یا فعالیت زیاد در طول روز افزایش می دهند.

خواص دانه چیا و درد مفاصل.

دانه های چیا حاوی آنتی اکسیدان های قوی و اسیدهای چرب امگا 3 برای تسکین درد مفاصل هستند.

در عین حال ، سطوح بالای روی و مس باعث تحریک تولید کلاژن می شود. بنابراین ، دانه های چیا به عملکرد صحیح مفاصل کمک می کنند. می تواند باعث آرتروز شود ، خطر درد مفاصل و مشکلات استخوانی یا مفصلی را کاهش می دهد.

4-توده عضلانی:

دانه های چیا سرشار از فیبر هستند ، سرشار از امگا 3 ، امگا 6 و امگا 9 ، یک ماده مغذی توصیه شده برای افزایش توده عضلانی است.

در عین حال ، آنها یک اثر جوان کننده و شفابخش دارند. برای تمرینات شدید بسیار مفید است.

5. بدن را هیدراته کنید

این دانه ها می توانند 10 تا 12 برابر وزن خود در آب جذب کنند. بنابراین ، مصرف آنها به حفظ تعادل الکترولیت ها کمک می کند و بدن را برای مدت طولانی هیدراته نگه می دارد.

عسل باعث بهبود روحیه و خلق و خوی دانه های چیا می شود.

این دانه ها سرشار از تریپتوفان هستند. تریپتوفان یک اسید آمینه ضروری برای تولید سروتونین است که به عنوان هورمون شادی نیز شناخته می شود.

بنابراین ، خوردن دانه های چیا به تنظیم خواب کمک می کند. باعث بهبود خلق و خو و رفع افسردگی و اضطراب می شود. سعی کنید قبل از خواب آب چیا و عسل بنوشید.

7. با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه کنید.

دانه های چیا سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش کمک می کند. از علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک محافظت می کند.

خواص دانه های شربت برای پوست

خواص دانه چیا برای پوست

یکی از مهمترین کاربردهای دانه چیا ارتقاء سلامت پوست است. در اینجا برخی از فواید این مواد مغذی برای پوست آورده شده است:

8. جلوگیری از پیری زودرس پوست

به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا ، این دانه ها ترمیم پوست را تسریع کرده و خطر آسیب بیشتر را کاهش می دهند.

دانه های چیا با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. بنابراین ، آنها باید پیری سلول ها را کند کرده و به پاکسازی بدن کمک کنند.

9. خواص دانه چیا برای تسکین التهابات پوستی

بیشتر مشکلات پوستی ناشی از نوعی درماتیت است. دانه های چیا حاوی یخ هستند که به کاهش التهاب و حفظ سلامتی و آرامش کمک می کند.

10. سد پوستی را تقویت می کند.

داشتن یک سد قوی از پوست در برابر عوامل خارجی محافظت می کند و خطر آکنه و آسیب UV را به حداقل می رساند. دانه های چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

11. روشن شدن پوست

یکی از مهمترین خواص دانه های چیا برای پوست خواص درخشندگی آن است. دانه های چیا حاوی ویتامین A هستند ، ویتامین سی سرشار از مواد مغذی مانند آهن و پتاسیم است ، بنابراین مصرف منظم آنها باعث افزایش درخشندگی و قابلیت ارتجاعی پوست می شود و پوست را کاملا درخشان می کند.

بیشتر بخوانید

12. آبرسانی به پوست

همانطور که در بالا ذکر شد ، دانه های چیا می توانند آب زیادی را در خود نگه دارند و بنابراین آب زیادی به رژیم غذایی شما اضافه می کنند. هیدراتاسیون کلید حفظ سلامت پوست است و دانه های چیا بسیار مفید هستند.

خواص دانه شربت برای مو

خواص دانه چیا برای مو

اگر می خواهید موهای براق و پرپشتی داشته باشید ، این دانه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر به تازگی مشغول خوردن دانه های چیا هستید ، از غذای کوچک شروع کنید و به آرامی غذا بخورید. بیایید نگاهی به فواید سلامتی دانه های چیا بیندازیم.

13. موها را تقویت می کند

دانه های چیا علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی ، سرشار از پروتئین (l-lysine) و فسفر هستند.

14-خواص دانه چیا برای رشد مو

سطوح بالای اسیدهای آمینه ضروری به حفظ سلامت پوست سر ، جلوگیری از ریزش مو و رشد مو کمک می کند.

15. افزایش کشش:

وقتی دانه های مرطوب کننده چیا به ماسک مو یا سایر داروهای خانگی اضافه می شوند ، کرم های ژل مانند آنها رایحه ای عالی به آنها می بخشد. این مهره ها به نرم شدن موها و نرم شدن موهای خشن و خشک کمک می کند.

16. موهای خود را براق کنید

دانه های چیا سرشار از روی هستند. این ماده مغذی توانایی موها را افزایش می دهد و از محیط (به ویژه قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش) محافظت می کند. این می تواند منجر به تولید سلول های موی سالم با بافت بهتر و درخشندگی بیشتر شود.

17. خواص دانه چیا برای نازک شدن موها.

مس یکی دیگر از مواد مغذی ضروری غنی از دانه های چیا است. این ماده گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و از نازک شدن موها جلوگیری می کند.

بیشتر بدانید پیشگیری و درمان ریزش مو آندروژنیک یا ریزش موی ارثی

چگونه از دانه های چیا استفاده کنیم؟

علاوه بر خوردن دانه های چیا با معده خالی ، می توانید آنها را در هر زمان به غذاهای مورد علاقه خود اضافه کنید.

دانه های چیا را با غذاهای زیر ترکیب کنید:

  • خامه ترش
  • شیر
  • دسرها
  • سالاد
  • محصول
  • محصولات پخت و پز

توجه به این نکته ضروری است که نباید بیش از حد از این دانه ها بخورید. حداکثر دو قاشق غذاخوری در روز کافی است. خوردن روزانه این میوه علاوه بر مشکلات گوارشی می تواند به کاهش مشکلات گوارشی نیز کمک کند. توصیه می کنیم حداقل سه بار در هفته از آن استفاده کنید ، بدون اینکه از خواص دانه های چیا برای کاهش وزن غافل شوید.

اگر سرما خورده اید و نمی توانید دانه های چیا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، عسل را امتحان کنید. خواص دانه های چیا دو برابر عسل است و حافظه را تقویت می کند.

သတင်း ابع: اخبار – پزشکی؛ خودی اقدامات بهداشتی ؛ خط سلامت زیبایی

دیدگاهتان را بنویسید