خطرات عدم کار بر روی تجمع چربی در بدن

معرفی.

انگار همه باردارن به اطراف نگاه کنید، هم آقایان و هم خانم هایی را می بینید که چربی شکم یا شکم دارند. از رسانه‌های جمعی گرفته تا رسانه‌های اجتماعی، دعوت‌های بسیاری از متخصصان به اصطلاح راه‌های کاهش چربی شکم در دو هفته را تبلیغ می‌کنند – آیا به همین راحتی است؟ برای مردان آفریقایی، شکم قابلمه به عنوان شواهدی از یک فرد ثروتمند در نظر گرفته می شود، از این رو نگرش کمی نسبت به مدیریت چربی انباشته شده وجود دارد. بنابراین انتظار می رود که یک مرد “بزرگ” شکم چاقی داشته باشد. شکم در مردان بیشتر در اثر مصرف الکل و غذا ایجاد می شود. در مورد مردم زن چطور؟

زنان بیشتر نگران هستند زیرا با گذراندن سال های میانی، نسبت چربی به وزن بدن آنها بیشتر از مردان افزایش می یابد. با این حال، زنان، به‌ویژه خانم‌های جوان، می‌دانند که چربی شکم ساختار «شکل هشت» آنها را مختل می‌کند.

اما فراتر از میل به حفظ اندام خوب و جذاب به نظر رسیدن در انظار عمومی، ممکن است تعدادی از افراد، چه مرد و چه زن، از خطری که چربی شکم ایجاد می کند بی اطلاع باشند. به طور مشابه، فرکانس سیلی زدن زنان به شکم خود را مشاهده می‌کنید، به این امید که برای هر سیلی، شکم بیرون زده‌شان آن را جمع می‌کند. جالب توجه است، افرادی که چربی شکم بیش از حد دارند، بادشکن‌هایی با صدای بلند یا بی‌صدا تولید می‌کنند که غیرقابل تحمل است. به طور خلاصه، جمع آوری چربی شکم می تواند پیامدهای جدی برای سلامتی داشته باشد که فراتر از ظاهر فیزیکی است.

1. چاقی شکمی.

چربی شکم یا چربی شکم ترکیبی از چربی احشایی و زیر جلدی است. همچنین می توان آن را چاقی شکمی، چاقی اندرویدی یا چاقی تنه نامید. چربی انباشته شده در قسمت تحتانی بدن زیر جلدی است، در حالی که چربی در ناحیه شکم تا حد زیادی احشایی است. مشکل چربی شکم این است که محدود به لایه اضافی که درست در زیر پوست قرار دارد (چربی زیر جلدی) نیست، بلکه شامل چربی احشایی است که در عمق شکم قرار دارد و اندام های داخلی را احاطه کرده است. اگرچه چربی زیر جلدی باعث نگرانی های زیبایی می شود، چربی احشایی با مشکلات سلامتی بسیار خطرناک تری مرتبط است.

چرا دغدغه زنان؟ دلیلی برای هشدار وجود دارد زیرا چربی شکم می تواند پاتولوژیک یا فیزیولوژیک باشد. “این بیماری از این نظر که برای بدن مضر است و فیزیولوژیک است به این معنا که مضر نیست. همچنین اشاره شد که می تواند ژنتیکی نیز باشد زیرا زنان آفریقایی به طور طبیعی پس از زایمان در شکم خود چربی دارند. به خصوص در دوران یائسگی، او می افزاید، پوندهای اضافی تمایل دارند خود را در اطراف قسمت میانی پارک کنند، زیرا نسبت چربی به بافت لاغر تغییر می کند و ذخیره چربی به نفع قسمت بالایی بدن بیش از باسن و ران ها شروع می شود.

علاوه بر این، گفته شد زنانی که از طریق سزارین زایمان می‌کنند، شکم بزرگ‌تری نسبت به زنانی که از طریق واژن زایمان می‌کنند، دارند. در واقع، گشاد شدن دور کمر گاهی اوقات بهای افزایش سن در نظر گرفته می شود. از سوی دیگر، مردانی که تستوسترون پایینی دارند، شکم بزرگتری دارند در حالی که زنان با سطح تستوسترون بالاتر، کمر ضخیم تری دارند.

2. سندرم چربی شکم.

بدیهی است که سندرم چربی شکم در زنان امروزی حتی بیشتر از زنان شایع است. به گفته یکی از مربیان مرکز بدنسازی و تناسب اندام اسکواش کیرم لی. او گفت: “ما خانم ها و خانم های زیادی داریم که فقط به این دلیل که می خواهند چربی شکم را کاهش دهند به اینجا می آیند. ما همچنین در دوران نوجوانی زنانی داریم که چربی بدن انباشته شده اند.”

عادات خوردن و آشامیدن ما از عوامل اصلی این پدیده است. هر چه افراد بیشتر غذاهای چرب مصرف کنند، تمایل آنها به چربی شکمی بیشتر می شود. علاوه بر این، افرادی که سبک زندگی کم تحرک و کم تحرکی دارند نیز در معرض خطر تجمع چربی در ناحیه شکم قرار دارند.

ذخیره چربی در شکم به دلیل مصرف غذاهای فرآوری شده، به ویژه غذاهای غذاخوری ها ایجاد می شود. به طور مشابه، روغن پخت و پز و شکلات دارای کلسترول فراوان هستند. بسیاری از خانم های جوان به دلیل مصرف زیاد غذاهای چرب، شکلات و کالری، چربی شکمی دارند. هر چه چربی بیشتری مصرف کنیم، تمایل بیشتری به تجمع چربی شکم داریم.

خطرات خطرناکی برای سلامتی در ارتباط با عدم کنترل چربی شکم فراتر از ظاهر فیزیکی غیر جالب وجود دارد.

عوامل خطر عبارتند از:

1. دیابت شیرین (نوع 2)

2. بیماری کبد چرب

3. بیماری قلبی و فشار خون.

سایر پیامدهای جدی سلامتی که می تواند ناشی از چربی احشایی شکم باشد عبارتند از:

1. سرطان سینه

2. سرطان کولورکتال

3. مشکلات کیسه صفرا

4. بیماری های قلبی عروقی

5. سندرم متابولیک و سایر شرایط مزمن.

در واقع این هشدار وجود دارد که چربی اضافی شکم می تواند منجر به نارسایی اندام شود. همچنین، تحقیقات همچنین چربی شکم را با افزایش خطر مرگ زودرس مرتبط دانسته است زیرا تعادل طبیعی و عملکرد هورمونی بدن را مختل می کند.

3. چگونه از شر چربی های شکم خلاص شویم.

چربی شکم را می توان به اندازه کوچک کرد. در حالی که بسیاری از ظاهر خود به خود زحمت می‌دهند و نگران شکم خود هستند، به نظر نمی‌رسد که تمایلی به ترک عادت‌های خوردن و نوشیدن خود ندارند. برای عده معدودی که قدم برمی دارند تا روی شکم خود کار کنند، تعهد لازم را به کار نشان نمی دهند. ورزش عمومی کلیدی است.

یک مربی تناسب اندام معتقد است که تمریناتی مانند دراز و نشست، رقص هوازی، آهسته دویدن و دوچرخه سواری باید در طول زمان برای هر اثر کاهشی ترکیب شوند. ورزش هوازی بسیار ضروری است زیرا کالری بیشتری می سوزاند و به راحتی چربی ها را از هسته جدا می کند. این تمرینات خاص کمک می کند زیرا بدن با تغییرات سازگار می شود. همچنین کاهش مصرف الکل، کاهش مصرف شکلات و بررسی سطح کلسترول روغن پخت و پز مهم است. مصرف غذاهای چرب باید محتاطانه باشد.

مردم باید مراقب باشند که چه چیزی مصرف می کنند، چگونه و چه زمانی آنها را مصرف می کنند تا چربی شکم خود را کاهش دهند.

برای خلاص شدن از شر چربی های شکمی، به طور خلاصه، ورزش منظم و تغذیه سالم کم کالری باید با هم ترکیب شوند. مربی تناسب اندام، با این حال، تاکید می کند که فقط ثبات و تعهد به این تمرینات محتاطانه و سبک زندگی می تواند نتایج مورد نیاز را ایجاد کند.

محققان دریافتند که “کسانی که ورزش نمی کنند تقریباً 9 درصد افزایش چربی احشایی را پس از شش ماه تجربه می کنند. یک فعالیت بدنی منظم با شدت متوسط ​​حداقل 30 دقیقه در روز و شاید تا 60 دقیقه در روز به کنترل وزن کمک زیادی می کند. باید به اندازه وعده ها توجه شود و مصرف کربوهیدرات های پیچیده (میوه ها، سبزیجات و غلات کامل) و پروتئین بدون چربی باید بیش از کربوهیدرات های ساده مانند نان سفید، ماکارونی غلات تصفیه شده و نوشیدنی های شیرین مورد تاکید قرار گیرد.

رژیم لاغری سریع