تاثیرات قهوه قبل از ورزش


نوشیدن قهوه قبل از ورزش باعث بهبود عملکرد بدن و مغز می شود. اما برای همه مناسب نیست. عوارض جانبی و بهترین زمان برای نوشیدن آن

بسیاری از افراد قبل از ورزش کافئین خود را در قهوه افزایش می دهند. درست است که نوشیدن قهوه قبل از ورزش دارای خواص زیادی است که فعالیت بدنی و عملکرد مغز را بهبود می بخشد ، اما برای همه مناسب نیست.

موارد فوق گزیده ای از مقاله ای در مجله Nutrients Magazine 2018 است. این مطالعه رابطه بین کافئین و ورزش را قبل از بررسی اثرات نوشیدن قهوه و میزان نوشیدن قهوه مورد بررسی قرار داد. نوشیدن قهوه قبل از ورزش برای همه مفید است. خواه ناخواه.

نوشیدن قهوه یا کافئین قبل از ورزش برای افراد مختلف تفاوت ایجاد می کند. برخی افراد دچار حملات اضطرابی می شوند. ممکن است عوارض جانبی مانند بی خوابی و معده درد وجود داشته باشد.

برخی از افراد به کافئین حساس هستند و ترجیح می دهند قبل از ورزش ، کافئین بخورند یا بنوشند. برخی دیگر سعی می کنند با خوردن و آشامیدن قبل از ورزش از درد معده جلوگیری کنند. از نوشیدن الکل خودداری کنید.

همچنین بخوانید:

اثرات کافئین در ورزش (کلیک کنید)

نوشیدن قهوه قبل از ورزش چه عوارضی دارد؟ خواص و عوارض جانبی مربوط به کافئین ؛ شامل زمان و میزان استفاده و سایر گزینه های مناسب کافئین قبل از ورزش است.

خواص قهوه قبل از ورزش

اکثر افرادی که قبل از ورزش قهوه می نوشند ، کافئین را به عنوان یک محرک طبیعی مصرف می کنند.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که نوشیدن قهوه یا سایر نوشیدنی های کافئین دار قبل از ورزش فواید زیادی دارد.

خواص قهوه و کافئین قبل از ورزش به شرح زیر است.

  • فعالیت بدنی فرد را افزایش دهید
  • عملکرد شناختی را تقویت می کند
  • چربی سوزی را افزایش دهید

همچنین بخوانید:

نوشیدنی های چربی سوز و کاهش وزن (کلیک کنید)

عملکرد فیزیکی را بهبود می بخشد

“چگونه کافئین می تواند فعالیت بدنی فرد را هنگام ورزش بهبود بخشد؟” مطالعات متعددی انجام شده است.

قبل از ورزش ، بسیاری از محققان تأثیر قهوه و کافئین را بررسی کردند و دریافتند که کافئین با قدرت و سلامت ماهیچه ها ارتباط دارد. مشخص شده است که تأثیر قابل توجهی بر استقامت و عملکرد قلب و عروق دارد.

بر اساس یک مطالعه در سال 2018 ، مصرف متوسط ​​کافئین می تواند عملکرد ورزشی فرد را افزایش دهد.

بسته به مدت زمان ورزش یا ورزش ، اثرات مصرف کافئین را به طور سیستماتیک ارزیابی کنید.

این مطالعه نشان داد که کافئین عملکرد ورزشکاران استقامتی را افزایش می دهد. برخی تحقیقات نشان می دهد که کافئین ممکن است در بهبود عملکرد ماهیچه ها مثر باشد ، اما علت و میزان مصرف آن مشخص نیست.

مطالعه دیگری در سال 2017 نشان داد که اثرات کافئین قدرت پای ورزشکاران را کمی بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، یک مطالعه کوچک توسط ورزشکاران اسپانیایی نشان داد که مصرف 3 میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن قبل از ورزش باعث افزایش یک یا هر دو پا می شود.

سرانجام ، در تحقیقی در سال 2019 ، بسیاری از این مطالعات در بین جوانان انجام شد. ساخته شده برای مردان و ورزشکاران. بنابراین ، نویسندگان زن هستند ، تحقیقات بیشتری برای افراد مسن و غیر ورزشکار مورد نیاز است.

توانایی شناختی را بهبود می بخشد

بسیاری از مردم برای احساس هوشیاری یا هوشیاری بیشتر قهوه می نوشند. اما بهبود عملکرد شناختی همچنین به معنی بهبود فعالیت بدنی است.

در سال 2018 ، یک منبع رسمی عملکرد فیزیکی و شناختی کافئین را مورد مطالعه قرار داد. این مطالعات نشان داده است که کافئین باعث افزایش هوشیاری و هوشیاری می شود. تمرکز نشان داده شده است که عملکرد حافظه مرتبط با عملکرد ورزشی مانند سطح انرژی و خستگی را بهبود می بخشد.

می تواند باعث چاقی شود

برخی تحقیقات نشان داده است که نوشیدن قهوه و نوشیدنی های کافئین دار قبل از ورزش می تواند منجر به افزایش چربی (یا “چربی سوزی”) شود. با این حال ، موضوع هنوز مشخص نشده و مشخص نیست.

سازمان بین المللی تغذیه ورزشی (ISSN) با این موضوع موافق نیست ، اگرچه تصور می شود که برخی از چربی سوزها اثرات کافئین هستند.

طبق مطالعه ای در سال 2021 در مورد کافئین و عملکرد ورزشی ، کافئین می تواند چربی را افزایش دهد ، اما هیچ ربطی به ورزش ندارد.

علاوه بر این ، مصرف کافئین برای اثرات افزایش چربی آن مهم است. بنابراین ، هرچه دوز کوچکتر باشد ، دوز کوچکتر است.

زمان نوشیدن قهوه قبل از ورزش

لازم به ذکر است که با توجه به خواص دلپذیر نوشیدن قهوه قبل از ورزش ، بهترین زمان نوشیدن قهوه قبل از ورزش به اهداف فرد بستگی دارد.

مثلا طبق تحقیقات انجام شده ، افرادی که می خواهند فعالیت بدنی شامل استقامت و قدرت ماهیچه ها را افزایش دهند ، باید 60 دقیقه قبل از ورزش کافئین بنوشند.

یک مطالعه معتبر بر روی مردان سالم تأثیر کافئین بر عملکرد تمرینات مختلف را مورد بررسی قرار داد. مصرف کافئین یک ساعت قبل از ورزش باعث افزایش فوران عمودی و انقباض عضلانی ایزومتریک می شود.

تمرینات ایزومتریک یک تمرین آرام است که شامل فعالیت های مشترک نمی شود. نمونه هایی از این تمرینات شامل تخته ، از جمله این موارد می توان به دیوار نشستن و آرام نشستن اشاره کرد.

با این حال ، 30 دقیقه قبل از ورزش ، کافئین عملکرد ایزوکینتیک را بهبود می بخشد. تمرینات ایزوکینتیک (تمرینات کششی) در حال حرکت هستند. این تمرینات ممکن است از نظر قدرت و استقامت متفاوت باشند ، اما با سرعت بیشتری.

مقدار و نوع قهوه قبل از ورزش

به گزارش ISSN ، کافئین در افرادی که به طور منظم ورزش می کنند 3 تا 6 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن است.

دوزهای بالا (9 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) می تواند عوارضی مانند نفخ و بی خوابی ایجاد کند.

تحقیقات محدود در مورد کاهش کافئین انجام شده است. با این حال ، دوزهای پایین تر باعث کاهش عوارض جانبی و افزایش هوشیاری شده است.

بسیاری از مردم قهوه را به دلیل طعم بی نظیر آن دوست دارند.

با این حال ، کسانی که به دنبال فواید کافئین هستند می توانند آن را به هر شکلی مصرف کنند.

گزینه های محبوب قهوه

  • قهوه فوری
  • قهوه درست کن
  • اسپرسو
  • قبل از ورزش پودر بنوشید
  • آب نبات PK یا کافئین
  • نوشیدنی های انرژی زا
  • چای سیاه

اما قبل از ورزش توجه داشته باشید که برخی از محصولات مانند نوشابه ها و آب نبات حاوی مقدار زیادی کافئین و همچنین قند هستند.

عوارض قهوه قبل از ورزش

قهوه و کافئین قبل از ورزش علاوه بر خواص می تواند عوارض جانبی نیز داشته باشد.

در اینجا برخی از عوارض جانبی رایج نوشیدن قهوه قبل از ورزش آورده شده است.

ناراحتی معده

یکی از شایع ترین عوارض جانبی نوشیدن قهوه قبل از ورزش ، نفخ است. نوشیدن قهوه یا خوردن غذا و نوشیدنی قبل از ورزش بدون احساس گرسنگی می تواند باعث درد معده شود.

برای جلوگیری از زخم معده

  • بهتر است بدون احساس گرسنگی ورزش کنید
  • زمان بیشتری را صرف قهوه و ورزش کنید
  • مایعات کمتری بنوشید.

آنها می توانند مصرف قهوه قوی خود را کاهش دهند. به عنوان مثال ، 2 اونس اسپرسو مایع کمتری است اما حاوی 130 میلی گرم کافئین بیشتر از قهوه سیاه معمولی است. به ازای هر 8 اونس مایع 95 میلی گرم می دهد.

همچنین بخوانید:

آیا نوشیدن قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟ (کلیک کنید)

بیخوابی

برخی از افراد نسبت به دیگران نسبت به کافئین حساس تر هستند.

سطوح بالای کافئین می تواند منجر به عوارض جانبی مانند بی خوابی و اضطراب شود.

به عنوان مثال ، کم خوابی به حفظ سلامت ماهیچه ها کمک می کند. به همین دلیل ، برخی از ورزشکاران ممکن است با نوشیدن قهوه مشکلات جدی داشته باشند.

علاوه بر این ، برخی از خطرات جدی تر اما رایج با کافئین همراه است. توصیه می شود قبل از نوشیدن قهوه آنها را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

کافئین و اضطراب (کلیک کنید)

مصرف زیاد کافئین

این ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما اگر فردی بیش از حد کافئین بنوشد ، ممکن است مسمومیت با کافئین یا مصرف بیش از حد کافئین را تجربه کند.

مصرف زیاد کافئین بسیار نادر است. این معمولاً به دلیل مصرف زیاد نوشیدنی های انرژی زا یا نوشیدنی های انرژی زا است. بنابراین ، شما باید برچسب محصولات کافئین دار را بخوانید تا مطمئن شوید مردم پرخوری نمی کنند.

قبل از ورزش قهوه بنوشید

کافئین فقط یک تمرین قبل از تمرین برای افرادی نیست که تمرینات خود را بهبود می بخشند.

اگر به کافئین توجه می کنید ، می توانید از نوشیدنی ها و پرکننده های جایگزین دیگر استفاده کنید. برای این منظور ، قدرت ، نوشیدنی هایی را انتخاب کنید که تمرکز و هوشیاری را افزایش می دهند.

پاسخ ساده به این هدف ، خوردن یک میان وعده پر کربوهیدرات قبل از ورزش است. به عنوان مثال ، نوشیدن آب میوه یا آب میوه قبل از ورزش می تواند انرژی مورد نیاز برای ورزش را تأمین کند.

برخی از محصولات حاوی مواد مفیدی مانند تئاکرین ، بتا آلانین و سیلیکات آرژنین هستند. این موارد جریان خون را افزایش داده و التهاب ماهیچه ها را بعد از ورزش بیشتر نشان می دهند.

تحقیقات در مورد این محصولات و محصولات سطوح مختلف اثربخشی را نشان می دهد.

در تحقیقی در سال 2019 ، محققان 300 میلی گرم کافئین را در 12 ورزشکار مرد با چای کرین (با نام تجاری theacrine) مقایسه کردند.

آنها می گویند که کافئین محرک تمرکز است. مشخص شده است که انرژی و انگیزه را افزایش می دهد. TeaCrine نمی کند. با این حال ، این یافته ها توسط خود شرکت کنندگان گزارش شده است و منبع موثقی برای اثبات آنها نیست.

نتیجه

پس از تحقیقات گسترده ، ISSN یک مکمل قبل از تمرین ایجاد کرده است که می تواند با خستگی مبارزه کرده و عملکرد ورزشی را بهبود بخشد.

هنگام خرید مکمل ها همیشه مراقب باشید. دلیل این امر این است که این محصولات به عنوان منبع دارویی رسمی تنظیم نمی شوند.

اگر نگرانی دارید ، باید با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

قهوه و کافئین قبل از ورزش به دلیل خواصی که دارد یک نوشیدنی محبوب است.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف کافئین می تواند عملکرد ورزشی ، به ویژه ورزشکاران استقامتی را بهبود بخشد ، اما از خطرات احتمالی کافئین آگاه باشید.

قبل از خوردن این غذا ، روی نکات بالا تمرکز کنید و با آگاهی بیشتر در مورد برنامه رژیم غذایی قبل از تمرین تصمیم بگیرید.

مکمل ها و محصولات مراقبت را از داروخانه آنلاین Oiro مشاهده کنید. خریدن کلیک

دیدگاهتان را بنویسید