بهترین راه برای حفظ وزن سالم


در این مقاله ، نکاتی را برای شما آورده ایم که به شما کمک می کند وزن مناسبی داشته باشید تا از مشکلات کاهش وزن جلوگیری کنید. به خصوص برای افرادی که با تلاش زیاد وزن خود را کاهش داده اند ، همیشه می خواهند وزن خود را حفظ کنند. تحقیقات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان داده است که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

حفظ وزن سالم با کمک عضله سازی

اولین راه حل ، عضله سازی است. متابولیسم بدن را بهبود می بخشد و به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. تمرینات عضله سازی را در برنامه روزانه خود بگنجانید و با گذشت زمان بیشتر کار کنید. تا 30 دقیقه از پیاده روی ورزش روزانه را کنار نگذارید.

آیا گرسنگی بر کنترل وزن تأثیر می گذارد؟

با احساس گرسنگی مبارزه نکنید ؛ پر از فیبر باشید. گرسنگی وزن ایده آل شما را کنترل نمی کند. به دردت میخوره میوه ها در طول روز سبزیجات و غلات کامل بخورید. روزانه از محصولات لبنی استفاده کنید. محصولات لبنی کم چرب علاوه بر اینکه شما را سیر می کند ، استخوان های شما را سالم نگه می دارد (مخصوصاً برای زنان مبتلا به پوکی استخوان زودرس).

فست فودها و شیرینی ها روی وزن تاثیر دارند

از وسوسه با غذاهای چرب خودداری کنید. مطالعات نشان می دهد افرادی که تحمل بیشتری نسبت به فست فودها و شیرینی ها دارند ، در درازمدت کمتر دچار کاهش وزن می شوند. به این ترتیب ، شما نمی خواهید غذاها و دسرهای مورد علاقه خود را از دست بدهید ، بلکه آنها را در حد اعتدال بخورید. در برخی موارد ، وزن مورد نظر باعث فراموشی و سوء تغذیه می شود. بنابراین همیشه به رژیم غذایی و میزان کالری دریافتی خود توجه کنید. در صورت اجتناب از احساس گرسنگی و سیری کامل می توانید به راحتی از این وسوسه ها خلاص شوید.

همیشه وزن سالم داشته باشید

دریافت کالری

میزان کالری دریافتی در غذاها و میان وعده ها همیشه اندازه گیری و تخمین زده می شود. از طریق این پیوند می توانید میزان کالری دریافتی روزانه برای مردان و زنان را بخوانید. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی خود یک بشقاب متوسط ​​انتخاب کنید. مقدار غذا را در یک بشقاب معمولی اندازه بگیرید.

اندازه گیری اندازه و وزن بر حفظ وزن تأثیر می گذارد

اندازه مناطق مختلف را اندازه گیری کنید تا تناسب اندام خود را زیر نظر داشته باشید. این تاکتیک به نظارت بر میزان کالری دریافتی و واکنش بدن شما نسبت به غذاهایی که می خورید کمک می کند. شمارش روزانه مقیاس به شما انگیزه می دهد تا همچنان نشان دهید که در حفظ وزن ایده آل خود چقدر موفق هستید.

صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – می تواند روز شما را خوشایند یا مختل کند

همانطور که شنیده ایم صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. هرگز صبحانه را حذف نکنید و یک صبحانه کامل بخورید.

مراقب تناسب اندام خود باشید.

اگر مراقب وزن خود نباشید ، با افزایش سن از بیماری های مرتبط با چاقی رنج خواهید برد. این به این دلیل است که متابولیسم بدن به آرامی در حال کاهش است. . خیر سن ژنتیک سبک زندگی؛ عوامل مختلفی مانند زمان خواب و فرهنگ می توانند بر تغییر وزن تأثیر بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید