برای تسکین سردردهای بارداری چه می توان کرد؟

بارداری بدون اضافه شدن یک بیماری یا سایر اختلالات دردناک به اندازه کافی دشوار است. هنگامی که سردرد در دوران بارداری رخ می دهد، گزینه های درمانی کمتری نسبت به معمول دارید، زیرا بسیاری از روش های تسکین می تواند برای جنین خطرناک باشد. بنابراین وقتی نمی توانید به مسکن یا داروهای گیاهی متوسل شوید، برای تسکین سردرد میگرنی دردناک یا سردرد تنشی خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

اولین قدم شما این است که تعیین کنید چه نوع سردردی دارید. دانستن نوع سردرد مهم است اگر می‌خواهید بهترین فرصت را برای خود تسکین دهید. شایع ترین سردرد در زنان باردار تنشی، میگرن و سردردهای هورمونی است. سردردهای هورمونی که به عنوان میگرن قاعدگی نیز شناخته می شوند، سردردهای میگرنی هستند که به دلیل عدم تعادل هورمونی ایجاد می شوند. در واقع، دو نوع رایج سردرد در دوران بارداری، سردردهای تنشی و میگرن هستند، زیرا سردردهای هورمونی در دسته میگرن قرار می گیرند.

این دو نوع سردرد معمولاً به راحتی قابل تشخیص هستند، اما اغلب می توان آنها را به دلیل چندین علامت مشابه با یکدیگر اشتباه گرفت. سردردهای تنشی معمولاً در اطراف سر، از پشت به جلو احساس می شوند. آنها معمولاً یک درد کسل کننده و “از نوع فشار” هستند که به نظر می رسد یک نوار بزرگ در اطراف سر قرار گرفته و محکم فشرده می شود.

میگرن به طور کلاسیک از این جهت متمایز می شود که معمولاً به صورت سردرد ضربان دار و ضربانی که فقط در یک طرف سر احساس می شود احساس می شود. با این حال، یک سوم مواقع آنها را می توان در هر دو طرف احساس کرد. اغلب اوقات، این دو سردرد را می توان بر اساس علائم ضربان دار یا غیر ضربان دار، یک طرفه یا دو طرفه به درستی تشخیص داد، اما نه همیشه.

اگر مطمئن نیستید که چه نوع سردردی دارید، چندین روش درمانی وجود دارد که برای هر نوع در دوران بارداری ایمن و موثر است. سریع ترین و ساده ترین روش برای درمان هر دو نوع سردرد، کاهش تنش است. هر کاری که می توانید برای آرام شدن و ریلکس شدن انجام دهید به کاهش تنش کمک می کند، که ممکن است به کاهش یا توقف سردرد کمک کند. تنها دراز کشیدن در یک اتاق تاریک و ساکت برای فرونشاندن درد کافی است. پریدن به داخل یک وان گرم آرامش بخش یکی دیگر از راه های عالی برای استراحت است.

یکی دیگر از راه های مطمئن برای تسکین سردرد در دوران بارداری، ماساژ ملایم نواحی دردناک است. معمولاً ماساژ شقیقه ها با حرکات دایره ای ملایم و همچنین سایر نقاط حساس صورت یا پوست سر بسیار مفید است. علاوه بر این، فشردن بالشتک بین انگشت شست و سبابه به مدت 30 تا 60 ثانیه و سپس تکرار این عمل در سمت دیگر اغلب می‌تواند تسکین سریعی ایجاد کند.

مدیتیشن یا خود هیپنوتیزمی دو رویکرد خوب دیگر هستند. اینکه بتوانید ذهن خود را از درد دور کنید و روی چیزهای آرامش بخش و لذت بخش دیگری تمرکز کنید، اغلب برای تسکین درد مفید است. هنگامی که مسکن ها و داروهای گیاهی گزینه ای نیستند، کارهای زیادی وجود دارد که یک زن باردار می تواند برای کاهش درد انجام دهد.

رژیم لاغری سریع