آیا هورمون های بدن شما باعث مشکلات سلامتی می شوند؟

در 40 سال گذشته، اعتقاد ما به ورزش و تغذیه سالم بر مفهوم کالری دریافتی و دریافت کالری متمرکز بوده است. این یک باور ساده بود و ما جوراب‌هایمان را از جوراب درست می‌کردیم و ساعت‌ها فعالیت «قلبی» آهسته و تکراری انجام می‌دادیم به این امید که بتوانیم بدنی لاغر و لاغر داشته باشیم. همه چیز تغییر کرده است، ما اکنون می دانیم که 95 درصد رژیم های غذایی با شکست مواجه می شوند و روش های تمرینی طولانی و آهسته به ما بدنی قوی، لاغر و متناسب نمی دهد.

تحقیقات نشان داده است که راز واقعی در هورمون های ما نهفته است، پیام رسان های شیمیایی که به هر سلول، بافت و سیستم بدن انسان دستور می دهند. اکنون می دانیم که کاهش هورمونی یکی از ویژگی های کلیدی این است که آیا چربی می سوزانیم یا ذخیره می کنیم، آهسته یا سریعتر از آنچه باید پیر می شویم، سالم می مانیم یا در نهایت دچار بیماری می شویم. به نظر می رسد هورمون های بدن ما قطعه گمشده پازل چربی سوزی و ضد پیری و کلید جوانی مادام العمر همراه با سلامتی عالی هستند.

عامل اصلی که باعث افت هورمون‌های بدن ما می‌شود، از دست دادن بافت ماهیچه‌ای است که از اواسط دهه 20 تا 50 سالگی به میزان نیم پوند در سال اتفاق می‌افتد، زمانی که این میزان دو برابر می‌شود. اگرچه سال های سپری شده در این امر تأثیر دارد، اما دلیل اصلی این از دست دادن این است که ما به اندازه کافی عضله سازی نمی کنیم و فعالیت خود را حفظ نمی کنیم.

این افت سطح هورمون ما را با سر به یک مارپیچ رو به پایین می‌فرستد. کیفیت زندگی به دلیل کاهش سطح انرژی، تسریع پیری و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های جدی که سالانه میلیون‌ها نفر را در بیمارستان بستری می‌کنند و جان خود را از دست می‌دهند، تهدید می‌شود. مطالعات نشان می دهد که تغییرات نامطلوب در سطوح هورمونی مسئول این امر است.

سبک زندگی بی تحرک فزاینده ما به وفور غذاهای بسیار فرآوری شده و مملو از مواد شیمیایی کمکی نمی کند، که همگی به از بین بردن هورمون های ما کمک می کنند. و هورمون های نامتعادل باعث چاقی ما می شوند، ما را مبتلا به بیماری می کنند، نشاط ما را کاهش می دهند و طول و کیفیت زندگی ما را محدود می کنند.

اما خبر خوب این است که ما می توانیم کارهای زیادی انجام دهیم تا مطمئن شویم این اتفاق برای ما نمی افتد. مهمترین چیزی که برای شروع زندگی خود به آن نیاز داریم یک برنامه تمرینی مناسب است که عمدتاً شامل تمرینات قدرتی برای قوی نگه داشتن عضلات و در نتیجه تقویت کل بدن و سیستم های آن است. این نوع برنامه ورزشی باعث تحریک ترشح هورمون های “رشد و ترمیم” می شود که برای جوان ماندن و قوی ماندن به آن ها نیاز داریم.

این اشتباه را مرتکب نشوید که فکر کنید پیاده روی یا هر فعالیت تفریحی کم شدت دیگری مزایای ضد پیری و مدیریت وزن را برای شما به ارمغان می آورد. برای تحریک هورمون هایی که واقعاً شما را سالم و سرحال نگه می دارند، باید بیشتر تلاش کنید. اگر فعالیت های کم شدت واقعاً مؤثر بود، همه ما از سلامت کامل برخوردار بودیم زیرا همه ما پا داریم و همه می توانیم راه برویم. اما مجموع سلامت جمعیت جهان هرگز به پایین ترین حد خود نبوده است.

به خودتان لطف بزرگی کنید و با یک برنامه ورزشی مناسب که توسط یک متخصص تناسب اندام طراحی شده است شروع کنید تا بتوانید در کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرید. همانطور که بافت عضلانی از دست رفته را بازسازی می کنید و هورمون ها را متعادل می کنید، کیفیت زندگی شما بهبود می یابد، سطوح انرژی بالاتر و قدرت بدنی جدید به شما این امکان را می دهد که هر روز بیشتر از زندگی لذت ببرید، و مطمئناً همه خواهان آب و هوا نیستند؟