آیا غذا آکنه را بدتر می کند؟ بخش 2 – اسکن خاطرات

نقش رژیم غذایی در ایجاد آکنه مدت هاست که بحث برانگیز بوده است. با کمال تعجب، اگرچه چندین گزارش موردی وجود دارد، اما مطالعات سیستماتیک بسیار کمی در مورد این موضوع انجام شده است.

فولتون و همکاران (جاما، 1969) در یک مطالعه کوتاه مدت با 65 بیمار نشان داد که هیچ ارتباطی بین مصرف تکه های شکلات و آکنه، تولید و ترکیب سبوم و کودوژنیسیته وجود ندارد. جالب اینجاست که آب نبات‌های مورد استفاده در مطالعه آن‌ها، برخلاف آب نبات‌های معمولی آن زمان، محتوای شیر بسیار کمی داشتند. بنابراین، ارتباط درک شده با محصولات شکلاتی تجاری ممکن است به دلیل وجود شیر در آنها باشد. مطالعه فوق نیز توسط بروس و لیلا مکی (مجله پوست استرالیا، 1974) به دلیل عدم توجه کافی به خواص رژیم غذایی شکلات رد شد. آنها فرض کردند که چربی هایی با نقطه ذوب بالاتر ممکن است جریان سبوم را کاهش دهند و در نتیجه باعث شوند که شاخه ها به کومدون تبدیل شوند، ضایعات اولیه آکنه.

در مطالعه دیگری، بیماران با مقادیر زیادی غذا تغذیه شدند که فکر می کردند آکنه آنها را بدتر می کند، اما هیچ اثر قابل توجهی پس از یک هفته مشاهده نشد (Anderson PC, American Family Physician, 1971).

در مقابل، در اوایل سال 1949، رابینسون در ژورنال پزشکی جنوبی گزارش داده بود که 1925 بیمار که خاطرات غذایی خود را نگه می‌داشتند، دریافته بودند که شیر رایج‌ترین غذای مرتبط با شعله‌ور شدن آکنه است.

بروز آکنه در میان جمعیت‌های جوان سیاه‌پوست (آنهایی که از رژیم غذایی سنتی استفاده می‌کنند) در زامبیا و کنیا بسیار کمتر از جوانان سیاه‌پوست در ایالات متحده است. مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که رژیم غذایی کم چرب، پر فیبر و کربوهیدرات تصفیه شده کم ممکن است برای آکنه مفید باشد (فرانک، 1971؛ کافمن، 1983؛ رینگدورف و همکاران، 1976).

مطالعه ای که توسط متخصصان تغذیه در دانشگاه RMT در ملبورن انجام شد، بهبود قابل توجهی را در ضایعات آکنه در 25 پسر نوجوان نشان داد که از غذاهای با شاخص گلیسمی پایین (GI) کربوهیدرات مانند نان گندم کامل، ماکارونی و حبوبات همراه با گوشت بدون چربی و غذاهای دریایی استفاده کردند. کربوهیدرات های با شاخص گلیسمی بالا باعث افزایش ترشح انسولین در جریان خون می شوند.

تحقیقات اخیر نشان داده است که این هیپرانسولینمی باعث رشد غیرقابل تنظیم بافت و افزایش تولید آندروژن از طریق یک عمل آبشاری هورمونی می شود. توجه داشته باشید که دو رویداد پاتولوژیک اصلی که در آکنه رخ می دهد (رشد اپیتلیال فولیکول مو و ترشح سبوم با واسطه آندروژن) می تواند توسط هیپرانسولینمی ایجاد شود!

برای تعیین اینکه آیا شیر یا سایر محصولات لبنی با بروز آکنه مرتبط هستند، دانشگاه هاروارد Adebamovo و تیم او پاسخ های نظرسنجی 47335 زن شرکت کننده در مطالعه ملی سلامت پرستاران را تجزیه و تحلیل کردند (ژورنال آکادمی پوست آمریکا، 2005). آنها ارتباط مثبتی با آکنه برای مصرف شیر کامل و شیر بدون چربی پیدا کردند.

در یک مطالعه آینده نگر در سال 1996 روی دختران آمریکایی 9 تا 15 ساله، همان تیم به رهبری Adebawowo دریافت که مصرف شیر بیشتر با شیوع بیشتر آکنه مرتبط است. آنها هیچ ارتباطی با محتوای چربی شیر و آکنه پیدا نکردند. آنها گمان می کنند که این ارتباط ممکن است توسط هورمون ها و سایر مولکول های زیست فعال موجود در شیر ایجاد شود، به خصوص زمانی که بیشتر شیر موجود در بازار از گاوهای باردار باشد.

ارتباط بین افزایش مصرف شیر و آکنه نوجوانی را می توان با محتوای بالای ید در شیر نیز توضیح داد. کشاورزان برای جلوگیری از عفونت به گاوهای خود غذای غنی شده با ید می دهند. آنها همچنین از محلول های ضد عفونی کننده ید روی پستان و تجهیزات شیردوشی گاوهای خود استفاده می کنند.

مطالعه مهم دیگری توسط لورن کوردین و همکاران. در Archives of Dermatology (2002) هیچ شواهدی مبنی بر آکنه در 1200 جزیره کیتاوان 10 ساله یا بالاتر، از جمله 300 “آکنه” بین 15 تا 25 ساله یافت نشد. آنها بیشتر میوه، ماهی، غده و نارگیل می خوردند، اما تقریباً هیچ غلات یا تصفیه شده ای نداشتند. قند. محققان همچنین هیچ آکنه ای را در 115 شکارچی-گردآورنده درد مشاهده نکردند، از جمله 15 نفر در سنین 15 تا 25 سال. رژیم غذایی آنها عمدتاً از ریشه گیاهی کاساوا، بادام زمینی، ذرت و برنج و مقداری شکار تشکیل شده بود. حدود 8 درصد از رژیم غذایی آنها را غذاهای غربی مانند پاستا، شکر و نان تشکیل می داد. این گزارش همچنین به مطالعات قبلی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد آکنه در افرادی که در فرهنگ‌های غیرصنعتی (غیر فست فود) زندگی می‌کنند، نادر است یا وجود ندارد، اما با گذار به سبک زندگی غربی بیشتر به وجود می‌آیند.

این نتایج برخلاف باور بسیاری از متخصصان پوست است که هیچ ارتباطی بین رژیم غذایی و آکنه وجود ندارد!

پارکر مگین و همکاران (Family Practice, Jan. 2005) “بررسی سیستماتیک شواهد برای “افسانه ها و باورهای غلط” در درمان آکنه: رژیم غذایی، پاکسازی صورت و نور خورشید.” رژیم غذایی در بیماران مبتلا به آکنه نمی تواند آموزشی باشد، به این معنی که آنها نمی توانند انکار کنند یا از رابطه آکنه و رژیم غذایی به عنوان یک کل حمایت کنید.

من به عنوان یک پزشک با ربع قرن تجربه بالینی، از جمله 18 سال به عنوان متخصص پوست، اعتقاد شخصی خود را به ارتباط مثبت و منفی واضح بین آکنه و رژیم غذایی تأیید می کنم. آکنه علت پیچیده ای دارد که شامل ضخیم شدن و احتقان غیر طبیعی فولیکول های مو، تغییر عملکرد هورمونی، رشد بیش از حد باکتری ها و حساسیت بیش از حد سیستم ایمنی است. تغییرات فردی به دلیل استعداد ژنتیکی، عوامل محیطی و استرس نیز بر روند بیماری تأثیر می گذارد. بنابراین، هر تصمیمی در مورد محدودیت های غذایی در درمان آکنه باید به صورت کاملا فردی گرفته شود و هم توسط بیمار و هم توسط متخصص پوست معالج مورد توجه دقیق قرار گیرد.

بخش 3: توصیه های رژیم غذایی برای آکنه.

رژیم لاغری سریع